LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagwaarde computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
crested

dagwaarde computer

Ongelezen bericht door crested »

Na bliksemschade aan mijn bijna 4 jaar oude computer welke destijds
gekocht voor bijna 2100 euro wil de verzekringsmaatschappy slechts
125 euro vergoeden. De dagwaarde werd bepaald op 30 euro maar
alsnog werd 125 vergoed als zijnde de tweedehandswaarde voor een
dergelijke computer. Of deze inderdaad voor deze prijs te vinden is
is nog maar de vraag. Kan dit zomaar en is dit juist van de verzekringsmaatschappy?? wie weet raad en/of advies
Alvast bedankt
Pim van Schijndel

Peter1977

Re: dagwaarde computer

Ongelezen bericht door Peter1977 »

ik denk dat je blij mag zijn dat je er dat nog voor krijgt...

Wat een sukkels om de tweedehandswaarde te vergoeden in plaats van de dagwaarde... daar heeft vast iemand liggen slapen....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

die mening deel ik ook peter1977.
een pc. van 4 jaar oud is helaas geen drol meer waard, dat de verzekering ondanks de dagwaarde toch meer uitkeert/uitgekeerd heeft is alleen maar klasse.

Gast

afschrijving van een computer gebeurd in 3 jaar, dus reken maar uit

Gast

Geplaatst op 05 Jan 2005 00:05 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

afschrijving van een computer gebeurd in 3 jaar

ken wel zo wezen, maar belachelijk is het wel.

Gast

Verzekeraars gaan uit van de ecenomische afschrijving van een computer. Die ligt op 3 jaar. Technische afschrijving: daar kun je langer over doen. Ik weet plekken waar computers van 12 tot 15 jaar oud nog prima diensten bewijzen. Dat je er in de winkel geen software meer voor vindt, is een andere zaak.

De fout bij verzekeraars in dit geval, is dat men particulieren als zakelijk beschouwt. In een prive-huishouden gaat een computer (met hier en daar een aanpassing) veel langer mee dan die drie jaar.

PeterEs

Ongelezen bericht door PeterEs »

tsja, voor ons zo ook moeilijk te zegegn wat nou echt de dagwaarde is zonder je specificaties te weten. Wie is je verzekeringsmaadschappij?

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

Gast van 9 januari: ik ken mensen die hebben een computer die zo oud is dat je tijdens het opstarten in alle rust een pot koffie kunt opschudden, uitdrinken en de afwas kunt doen en mensen die met grote regelmaat een nieuwe computer die nog sneller is en een gotere schijf etc. heeft dan de tig computers die ze al hebben staan, draaiend in een intern netwerk. Een verzekeringsuitkering moet gebaseerd worden op vaste gegevens. Vandaar dat de economische levensduur van 3 jaar wordt gehanteerd. Bij bijvoorbeeld auto's geldt feitelijk hetzelfde. Bij een total loss van een auto wordt ook niet gekeken naar de staat waarin de auto verkeert. Voor de auto die na 3 jaar afgejakkerd is gelden dezelfde normen als voor een auto die in die 3 jaar meer in de garage heeft gestaan dan heeft gereden en er uit ziet alsof die net uit de showroom komt.

Gast

Wanneer hier nu ook een opgestoken duim-smilie zou bestaan, zou ik die voor jou, berend jan, hier plaatsen. Dit is namelijk in grote lijnen wat ik bedoelde te zeggen. Verzekeraars gaan uit van gemiddelden. Ik weet er helaas alles van, omdat ik mij kortgeleden moest laten bijverzekeren, alleen omdat ik met mijn leeftijd geacht word (geacht word.....) een duurdere inboedel te hebben, dan iemand die die bewuste leeftijdsgrens nog niet is gepasseerd.

Erg genoeg kun je er niet veel aan doen, overstappen naar een andere verzkeraar heeft geen enkel nut, iedereen hanteert hetzelfde principe.

Gesloten