op 19 september 2004 heb ik spamkiller 5.0 NL van Mcafee gekocht. Enkele dagen daarvoor McAfee antivirus 8.0 NL. Kosten bijna 75 euro.
Tijdens het surfen zag ik op een pagina dat de Engelse versie van antivirus inmiddels was opgewaardeerd naar versie 9.0 en spamkiller naar versie 6.0
Omdat ik beide programma's nog maar een paar dagen in bezit had (internet download) heb ik contact gezocht met McAfee om te vragen wat hun upgrade policy is temeer daar op hun webpagina het volgende te lezen is:
"Onder specifieke voorwaarden kan aan klanten die verpakte of alleen te downloaden McAfee-producten hebben gekocht, binnen 90 dagen na aankoop, een (1) gratis ugrade worden verstrekt, die via internet is te downloaden" vervolgens een tabel met allerlei versienummersl.
de tabel is tweeledig uit te leggen...moet je optellen of terugrekenen?
Feit is dat ik van McAfee het antwoord kreeg dat ik niet meer voor een upgrade in aanmerking kwam. Wil ik nu van de laatste ontwikkelingen gebruik maken moet ik nogmaals een kleine 50 euro totaal betalen.
Naar mijn mening is deze "service" volstrekt onvoldoende en begint me die houding van software fabrikanten mateloos te irriteren. Moedigen ze je aan software te registereren ivm o.a. de service...doe je dat..doen ze hun best je weer weg te jagen onder het motto "bedankt voor je centen en nu ********"
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De toch niet gratis upgrades van McAfee
Re: De toch niet gratis upgrades van McAfee
Snap ik nu meteen waarom je het ook kon downloaden via een P2P progie
Waarom heb je niet eerst geïnformeerd wat het beste product is dat je kan nemen op internet-beveiliging?
Als je bijv. op www.download.com had gekeken, dan had je een goed werkende antivirus/firewall programma gevonden.
Er zijn vele programma's op die downloadsite die je gratis kan downloaden en bovendien nog gratis ook zonder beperkingen.
Ik wil geen beschuldigende vinger naar je uitsteken maar toch vind ik dat je overhaastig gehandeld hebt met het aanschaf van die McAfee pakket.
Het is beroerd dat je zoveel geld neergeteld hebt aan dat pakket waar je eigenlijk niks aan hebt maar............
Als je bijv. op www.download.com had gekeken, dan had je een goed werkende antivirus/firewall programma gevonden.
Er zijn vele programma's op die downloadsite die je gratis kan downloaden en bovendien nog gratis ook zonder beperkingen.
Ik wil geen beschuldigende vinger naar je uitsteken maar toch vind ik dat je overhaastig gehandeld hebt met het aanschaf van die McAfee pakket.
Het is beroerd dat je zoveel geld neergeteld hebt aan dat pakket waar je eigenlijk niks aan hebt maar............
De kwaliteit van het McAfee product staat eigenlijk niet ter discussie. Ik heb onlangs op www.pcwelt.de (bekende Duitse PC site) een test gelezen waar dit pakket gewoon goed uit de bus kwam. Diverse gratis programma's moesten het loodje leggen. McAfee haalt gewoon erg goede scores en de updates komen met regelmaat, en automatisch, binnen. Waar het mij om gaat is dat je 10 dagen na aanschaf merkt dat er een nieuwe versie is en dat je daarvoor alleen maar in aanmerking komt na nogmaals een betaling.
Waar het mij om gaat is dat je 10 dagen na aanschaf merkt dat er een nieuwe versie is en dat je daarvoor alleen maar in aanmerking komt na nogmaals een betaling.
daar valt wel wat voor te zeggen ja, maar aan de andere kant, als je toch pas een nieuw pakket gekocht hebt, waarom zou je dan een upgrade er overheen gooien, als je updates ophaalt dan krijg je gratis programma-verbeteringen enzo.
het is volstrekt belachelijk om dan nogeens een nieuwere versie er overheen te doen.
voorbeeld: je koopt een nieuwe auto, 10 dagen later verschijnt er een nieuwere type, nou dan ruil je, je auto toch ook niet in voor die nieuwere type.
ik snap jullie probleem dan ook niet zogoed.