Volgens mij heb je recht op een DOA (Dead on Arrival) regeling. Als je aankoop binnen zoveel dagen na aanschaf defect raakt, kun je bij de leverancier een DOA regeling treffen. Dit betekend dat het notebook sneller weord vervangen/omgeruild dan "normaal" gebeurd. Deze regeling is in het leven geroepen om klanten die net een product hebben aangeschaft wat direct na aankoop stuk is, tegemoet te komen. Ik zou daar eens naar vragen bij de bcc. Niet laten afschepen, maar op je strepen staan.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Dead_on_arrival)
De Led technologie is een techniek die toch wel dode pixels moet voorkomen, simpel door het feit dat als er 1 stuk gaat, de overigen het "overnemen". Natuurlijk klinkt dit in theorie goed en zal het in praktijk minder zijn maar toch is bewezen dat het minder zichtbaar is dan een dode pixel op een normaal lcd scherm.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defect aan scherm binnen 24 uur
-
Re: Defect aan scherm binnen 24 uur
LED techniek heeft NIETS, maar dan ook NIETS met pixelfouten te maken! Een scherm heeft pixels en daar achter zit een verlichting, dat kan CCFL of LED zijn. Bij wijze van spreken kan het ook nog een gewone gloeilamp zijn en daar gaan pixelfouten niet mee weg.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Hele ding recoveren met Acer eRecovery naar factory defaults (kan via start,alle programma's of direct bij aanzetten dmv alt+F10), netjes inpakken en vragen wat ze precies bedoelden met registreren. Registreren als klant bij de BCC voor hun nieuwsbrief was het toch?In welke volgorde kan ik het het beste voorstellen aan BCC om dit op te lossen?:
- Omruil/nieuw (doen ze niet omdat ie geregistreerd is, voor mij lastig want kan ik weer hele middag alles installeren)
- Weg brengen naar BCC voor reparatie (ze zullen hem doorsturen naar Acer).
- Direct contact opnemen met Acer om te kijken wat die eraan kunnen doen.
-
Ik heb vandaag zelf nogmaals contact gezocht met het BCC filiaal in Alkmaar, maar dit maal direct via de filiaalmanager van BCC Alkmaar.
Deze heeft mij een stuk verder geholpen dan de betreffende verkoper.
De filiaalmanager had het probleem bekeken en was bereidt het notebook om te ruilen voor een nieuw exemplaar (wat volgens de verkoper dus niet mogelijk was).
Dit nieuwe exemplaar mocht ik in het BCC filiaal installeren om te kijken of deze wel in orde was. Echter vertoonde dit nieuwe exemplaar ook het probleem van stof tussen de voorplaat en het lcd paneel, en had daarbij ook nog last van een dode subpixel.
Hierop heeft de filiaalmanager aangeboden nog één exemplaar naar het filiaal in Alkmaar te laten komen om te kijken of deze wel goed is.
Mocht ook dit exemplaar niet goed zijn dan heb ik twee opties.
- Eerste exemplaar oplaten sturen naar Acer voor garantie om te kijken of die het repareren, of dat hun zeggen dat het binnen de toleranties is.
- Een ander type notebook uitzoeken voor dezelfde prijs, helaas zal die qua specificaties dan niet in de buurt komen van de Acer notebook die ik had uitgezocht.
Wat dat betreft wordt ik nu wel 'goed' geholpen.
Ik ga me in ieder geval maar orienteren op een ander notebook met vergelijkbare specificaties, want ik denk zomaar dat ook het nieuwe exemplaar hetzelfde probleem zal hebben
[Qoute]
LED techniek heeft NIETS, maar dan ook NIETS met pixelfouten te maken! Een scherm heeft pixels en daar achter zit een verlichting, dat kan CCFL of LED zijn. Bij wijze van spreken kan het ook nog een gewone gloeilamp zijn en daar gaan pixelfouten niet mee weg.
[/Qoute]
Doen ze op internet ook nog wel eens met oude (laptop)schermen: leg een LCD (of was het nu een tft) scherm op een overhead projector en je hebt een redelijk goedkope beamer.
Deze heeft mij een stuk verder geholpen dan de betreffende verkoper.
De filiaalmanager had het probleem bekeken en was bereidt het notebook om te ruilen voor een nieuw exemplaar (wat volgens de verkoper dus niet mogelijk was).
Dit nieuwe exemplaar mocht ik in het BCC filiaal installeren om te kijken of deze wel in orde was. Echter vertoonde dit nieuwe exemplaar ook het probleem van stof tussen de voorplaat en het lcd paneel, en had daarbij ook nog last van een dode subpixel.
Hierop heeft de filiaalmanager aangeboden nog één exemplaar naar het filiaal in Alkmaar te laten komen om te kijken of deze wel goed is.
Mocht ook dit exemplaar niet goed zijn dan heb ik twee opties.
- Eerste exemplaar oplaten sturen naar Acer voor garantie om te kijken of die het repareren, of dat hun zeggen dat het binnen de toleranties is.
- Een ander type notebook uitzoeken voor dezelfde prijs, helaas zal die qua specificaties dan niet in de buurt komen van de Acer notebook die ik had uitgezocht.
Wat dat betreft wordt ik nu wel 'goed' geholpen.
Ik ga me in ieder geval maar orienteren op een ander notebook met vergelijkbare specificaties, want ik denk zomaar dat ook het nieuwe exemplaar hetzelfde probleem zal hebben
[Qoute]
[/Qoute]
Doen ze op internet ook nog wel eens met oude (laptop)schermen: leg een LCD (of was het nu een tft) scherm op een overhead projector en je hebt een redelijk goedkope beamer.
Moraal van het verhaal : mocht je niet goed geholpen worden, vraag dan naar een leidinggevende. Werkt vaak goed.