LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] defect modem
defect modem
kan je bij een bedrijf in beroep gaan als ze je een modem leveren (5jaar garantie waarde € 160,00) en deze gaat kapot na 1half jaar en je krijgt een ander modem daar voor (waarde €90,00 )o.a. op de site van kpn? ik heb het idee geen waar voor mijn geld krijg..., vogens het bedrijf kost het modem daar € 180,00
iemand een idee / suggestie?
iemand een idee / suggestie?
Re: defect modem
Welk modem, merk en typenummerl, had je gekocht?
Welk modem, merk en typenummer, heb je er voor teruggekregen?
Daarna zullen/kunnen we deze specifieke vraag pas goed beantwoorden.
Welk modem, merk en typenummer, heb je er voor teruggekregen?
Daarna zullen/kunnen we deze specifieke vraag pas goed beantwoorden.
Als voorbeeld de prijzen van beide apparaten bij www.routershop.nl
(vergelijkbare prijzen bij andere winkels)
E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch Euro 58,31incl
Alcatel SpeedTouch 510 ADSL modem (PSTN) router + 4 prt switch Euro 73,78incl
(laatst genoemde is het modem waar KPN EUR 89,== voor vraagt)
Dus: Wat is nu het probleem?
(vergelijkbare prijzen bij andere winkels)
E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch Euro 58,31incl
Alcatel SpeedTouch 510 ADSL modem (PSTN) router + 4 prt switch Euro 73,78incl
(laatst genoemde is het modem waar KPN EUR 89,== voor vraagt)
Dus: Wat is nu het probleem?
het modem heb ik vorig jaar gekocht voor 160 euro
dan mag je ook verwachten dat je een modem terug krijgt in de zelfde prijsklasse en niet 80 euro er bij in schieten. toch?
dan mag je ook verwachten dat je een modem terug krijgt in de zelfde prijsklasse en niet 80 euro er bij in schieten. toch?
Neen,
Het gaat erom dat je de zelfde functionaliteit krijgt.
Beide artikelen zijn nu iets goedkoper als vorig jaar, het verschil blijft dus gelijk. Voor het nominale bedrag van vorig jaar koop je nu namelijk een veel beter produkt, en dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn bij omruil.
Met de thans beschikbare informatie kan ik niet anders concluderen, datn dat je fair bent behandeld. (en ik ben een heel kritische consument)
Ps. EUR 160,== voor dat E-tech modem was vorig jaar overigens wel erg veel.
Het gaat erom dat je de zelfde functionaliteit krijgt.
Beide artikelen zijn nu iets goedkoper als vorig jaar, het verschil blijft dus gelijk. Voor het nominale bedrag van vorig jaar koop je nu namelijk een veel beter produkt, en dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn bij omruil.
Met de thans beschikbare informatie kan ik niet anders concluderen, datn dat je fair bent behandeld. (en ik ben een heel kritische consument)
Ps. EUR 160,== voor dat E-tech modem was vorig jaar overigens wel erg veel.
qua kwalieteit is hij slechter, dan het oude modem.
ik krijg alleen van het bedrijf te horen, ja maar ik heb hem tegen €150,00 ingekocht, sorry, maar dat is zijn probleem en niet het mijne...
ik krijg alleen van het bedrijf te horen, ja maar ik heb hem tegen €150,00 ingekocht, sorry, maar dat is zijn probleem en niet het mijne...
de kosten van routers zijn de afgelopen jaar met meer dan de helft gereduceerd.
Wat is er slechter aan?qua kwalieteit is hij slechter, dan het oude modem
Onwaarschijnlijkhet modem heb ik vorig jaar gekocht voor 160 euro
Onwaarschijnlijk.het modem heb ik vorig jaar gekocht voor 160 euro
ik krijg alleen van het bedrijf te horen, ja maar ik heb hem tegen €150,00 ingekocht
Je bent eerlijk behandeld. Niks mis mee, zonder tegenbewijs.ik voel mij opgelicht en afgezet door dit bedrijf
Vorig jaar heb ik een computer gekocht met alles er op en eraan,
Ik wilde een snelle, en goede machine hebben, zodat ik weer een paar jaar vooruit kan,
Nu een jaar later, schakelde ik het apparaat in, en een vieze brandlucht verspreidde zich in de kamer,
De voeding ging kapot, en vernielde meteen het moederbord,
Dus de computer naar de winkel, en de computer werd gerepareerd, van de voeding was de garantie verlopen, echter het moederbord werd kostenloos vervangen,
Dit moederbord, is onderhand een stuk goedkoper geworden, en kleiner,
Toen koste dit bord € 140, nu kostte het vervangende bord € 85,
Een duurder bord wilde de zaak er niet inzetten, alleen een bord van het zelfde merk en type,
Je hebt met computer systemen een enorme afschrijving, dat weet iedereen, een computer van nu €1600 kost volgend jaar € 1000,-
Omdat er dan weer snellere én betere modellen in omloop zijn.
Ik wilde een snelle, en goede machine hebben, zodat ik weer een paar jaar vooruit kan,
Nu een jaar later, schakelde ik het apparaat in, en een vieze brandlucht verspreidde zich in de kamer,
De voeding ging kapot, en vernielde meteen het moederbord,
Dus de computer naar de winkel, en de computer werd gerepareerd, van de voeding was de garantie verlopen, echter het moederbord werd kostenloos vervangen,
Dit moederbord, is onderhand een stuk goedkoper geworden, en kleiner,
Toen koste dit bord € 140, nu kostte het vervangende bord € 85,
Een duurder bord wilde de zaak er niet inzetten, alleen een bord van het zelfde merk en type,
Je hebt met computer systemen een enorme afschrijving, dat weet iedereen, een computer van nu €1600 kost volgend jaar € 1000,-
Omdat er dan weer snellere én betere modellen in omloop zijn.
Met een computer heb je 2 vormen van afschrijving:
1 het ding gaat een aantal jaren mee, dus de aankoopwaarde wordt in dat aantal afgeschreven;
2 niet van belang als hij het tot het einde blijft doen, maar bij tussentijdse problemen; na verloop van tijd kan je deze functionaliteit van bijvoorbeeld een moederbord, processor of modem voor een lagere prijs kopen. Dus zelfs als je hem niet gebruikt, wordt hij gewoon al minder waard. In de financiele wereld noemen ze dat impairment-afschrijving.
Situatie 2 is in deze discussie aan de hand. De starter van deze discussie is dan ook hardstikke eerlijk behandeld, ik vermoed zelfs dat nu zelfs nog een ietsje beter produkt heeft, maar weigert dat in te zien, sterker op de gestelde vraag "wat is er slechter" komt geen antwoord, en dat spreekt boekdelen.
Het komt dus zelfs voor dat bedrijven de kluit niet belazeren, maar de consument het om niet gerechtvaardigde ideeen toch vindt.
1 het ding gaat een aantal jaren mee, dus de aankoopwaarde wordt in dat aantal afgeschreven;
2 niet van belang als hij het tot het einde blijft doen, maar bij tussentijdse problemen; na verloop van tijd kan je deze functionaliteit van bijvoorbeeld een moederbord, processor of modem voor een lagere prijs kopen. Dus zelfs als je hem niet gebruikt, wordt hij gewoon al minder waard. In de financiele wereld noemen ze dat impairment-afschrijving.
Situatie 2 is in deze discussie aan de hand. De starter van deze discussie is dan ook hardstikke eerlijk behandeld, ik vermoed zelfs dat nu zelfs nog een ietsje beter produkt heeft, maar weigert dat in te zien, sterker op de gestelde vraag "wat is er slechter" komt geen antwoord, en dat spreekt boekdelen.
Het komt dus zelfs voor dat bedrijven de kluit niet belazeren, maar de consument het om niet gerechtvaardigde ideeen toch vindt.
Die € 160,- is waarschijnlijk niet alleen het modem, maar ook de installatiekosten.
Vorig jaar kostte een modem bij KPN namelijk ook gewoon € 99,-.
Vorig jaar kostte een modem bij KPN namelijk ook gewoon € 99,-.