LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] defect onderdeel niet retour

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Henk 100

defect onderdeel niet retour

Ongelezen bericht door Henk 100 »

Mijn lan connector van de laptop is defect. Nieuw mainbord, dus. Valt helaas niet binnen de garantie. Nu wil ik van Medion het defecte onderdeel retour. Krijg ik een berichtje dat ze dit niet doen. Is dit gebruikelijk?

alfatrion

Re: defect onderdeel niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als jij betaald hebt voor het nieuwe moederboard dan is het oude nog steeds jouw eigendom. Dat kun je dus opeisen. Je zou zelfs aangifte kunnen doen van verduistering.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Let wel dat er vaak in de reparatie opdracht vermeld is dat de vervangen onderdelen eigendom worden van de reperateur.

T

alfatrion

Wat zou je er zelf van vinden als jij bij mij iets komt laten herstellen en ik in de voorwaarden had staan daar door jouw huis van mij zou worden?

Toolboy

Das appels met peren vergelijken.

T

alfatrion

Waarom zou ik hiermee appel met peren vergelijken?

Hier moet de klant betalen voor de nieuwe onderdelen plus arbeidsloon. Vervolgens wil de reparateur de defecte onderdelen niet terug geven. Jouw argument daarop was "maar het staat (vaak) in de (algemene) voorwaarden". Als dat een legitiem argument is kan ik dat ook inzetten om mij je huis toe te eigenen.

Het is een gecharcheerd voorbeeld, waarmee ik de vinger op de zere plek leg.

Toolboy

Beste Alfatrion ik geef je geen ongelijk ik geef alleen wat aan.
Hoe het maar al te vaak in de praktijk voorkomt.
Is te voorkomen door de voorwaarden te lezen,of van te voren aangeven dat het te vervangen onderdeel terug gewenst wordt.

T

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Alleen als de reparatie onder garantie valt, wordt het oude onderdeel eigendom van de verkopende partij en is dan geen eigendom meer van de koper.
Als het echter om een normale reparatie betreft (dus niet onder garantie) dan blijft het onderdeel eigendom van de koper.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Sorry BBCS, daar ben ik het niet geheel mee eens! Dat is één van de weinige keren dat je niet helemaal gelijk hebt. Als een normale reparatie wordt uitgevoerd en er is een ruilprint gemonteerd, dan wordt de defekte aan de fabrikant geretourneerd. In dat geval is dus de klant geen eigenaar meer.
Wordt de volledige nieuwprijs doorberekend, dan is het verhaal anders.

Vr. Gr. Hans.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Om misverstanden te voorkomen:
Onder normale reparatie bedoel ik dus alle reparaties die buiten de garantie vallen en waarvoor de klant dan gewoon de volledige prijs betaald.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het bewaren en terug zenden van defecte onderdelen kost geld.

Dus wilt U hiervoor extra betalen?
Verder zitten er stoffen op die schadelijk kunnen zijn en word deze nu voor recycling aangeboden.

Ik kreeg voor mijn auto ook het Oliefilter, Bougies en luchtfilter ook nooit aangeboden.....
en mag je garage de 4 oude banden volgende keer achterin stoppen?

Het afvoeren van oude kapotte delen hoorde bij het verantwoord afvoeren!
Alleen als je vooraf dit aangeeft houden ze het apart.

Ik wilde ooit weten hoe vuil het interieur filter was van de Airco en hoe slecht de longlife Bougie was na 90.000 KM en daarna alsnog weg....
Dus ik wilde alleen weten of elke 30.000 km filter nodig was of dat je ook langer met deze kon doen....
Ik heb nu elke 45.000 een nieuw filter want dat was gezien de vervuiling mogelijk....

Henk 100

Ongelezen bericht door Henk 100 »

Dit is het antwoord van Medion.

Zoals reeds aangegeven is het niet mogelijk het defecte onderdeel mee te sturen, hierop zijn de prijzen van de offerte ook gebaseerd.
Wanneer u het defecte onderdeel retour wenst zal een nieuwe offerte opgesteld worden en zal het bedrag hierop aangepast worden.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Helemaal correct, dit is de prijs die is berekend voor een ruilboard. Een voorbeeld, mijn zoon heeft een plasma TV waarvan het logicboard defekt was. Een ruilboard kostte 225 euro en een nieuw board kostte 600 euro.
Ik heb de TV zelf gerepareerd, was tenslotte ruim 40 jaar mijn beroep en moest wel het defekte board met defekt rapport bij de groothandel inleveren.
Dus met andere woorden, U kunt het defekte moederboard terug krijgen, maar dan betaalt U wel de nieuwprijs.

Vr. Gr. Hans.

alfatrion

Das een behoorlijk verschil. Het zou wel beter geweest zijn als dat transparant gebeurt, net zoals met auto's.

Gesloten