Helaas een bijzonder vervelende ervaring met Dell.
Op 9 februari is mijn Dell desktop geleverd. Mooi dingetje, ziet er leuk uit, werkt snel. Heel even was ik erg blij met mijn aankoop. Na korte tijd, viel mijn pc echter "ineens" uit als ik ermee bezig was;hij ging uit zichzelf een reboot doen. De eerste keer dacht ik nog dat ik misschien niet goed had opgelet en iets had aangeklikt waar werd gevraagd om een reboot. Dit gebeurde echter steeds vaker.
Na mijn eerste frustratie wat te laten bekoelen, heb ik opgebeld met Dell. 's Avonds na mijn werk gedaan; ik had immers een aanvullende garantie, waarbij je ook in de avonden en in het weekend geholpen kon worden. Na ontzettend lang in de wacht te hebben gestaan, werd ik uiteindelijk geholpen. Ik moest een hardwaretestje doen. Zou wel een tijdje kunnen duren. De dag daarna kon ik dan zelf terugbellen om te vertellen wat eruit was gekomen en dan zouden ze het komen repareren. Helaas heeft deze medewerker mij niet verteld dat ik beter mijn externe schijf van 1 TB af kon koppelen, dus 24 uur later was de test ongeveer klaar. Geen afwijkingen gevonden.
Ik heb dus de volgende avond maar opnieuw naar Dell gebeld. Opnieuw lange wachttijd. De medewerker die ik op dat moment aan de lijn kreeg, vertelde mij dat ik dan vermoedelijk een programma had geïnstalleerd wat niet Windows 7 compatibel is. We moesten de pc formatteren en Windows opnieuw installeren. Daarna kon ik 1 voor 1 weer programma's op mijn pc zetten en zodra hij ging rebooten zou dan het laatst-geïnstalleerde programma de boosdoener zijn. Hij zou me hierbij helpen. Ik heb nog geprobeerd uit te leggen dat mijn pc spiksplinternieuw was en dat ik er nog amper iets op geïnstalleerd had, maar dit was volgens de "expert" aan de andere kant toch echt het beste. Zo gezegd, zo gedaan. Windows opnieuw erop en alle toegezegde bijgeleverde software van Dell was ik kwijt. Helaas het reboot-probleem nog niet.
Een beetje teleurgesteld en verdrietig heb ik een paar dagen gewacht en toen de moed verzameld om opnieuw een avondje zoet te zijn. Heb Dell gebeld en aangegeven dat ik welgeteld twee programma's had geïnstalleerd. Beiden 100% zeker compatibel met Windows 7 (uitgebreid op zoek geweest online naar alle eventueel mogelijke problemen, niets gevonden behalve succesverhalen). De medewerker die ik te spreken kreeg, stelde voor dat ik mijn pc maar even uit elkaar moest halen en de geheugenbankjes moest testen. Vier bankjes in vier poortjes, dus ik moest eerst bankje A in poort 1, dan in poort 2 enz. Vervolgens hetzelfde met bankje B, C en D. Waarschijnlijk zou 1 van de bankjes of poortjes niet goed zijn en zo kon ik uitvinden welke. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik mijn pc altijd laat schoonmaken en er zelf nooit een van binnen heb gezien. De medewerker gaf echter aan dat dit de enige mogelijkheid was. Na wat gezoek naar gereedschap en zijn uitleg, heb ik gevonden wat ik moest doen en de door hem aangegeven test uitgevoerd. Het kostte de nodige tijd en de conclusie was dat mijn pc in elke mogelijke combinatie last bleef houden van de reboots.
Inmiddels iets minder geduldig heb ik een weekje later opnieuw gebeld met Dell. Uiteraard weer een uurtje in de wacht gestaan. De medewerker die ik toen sprak, gaf aan dat ik dan maar "even" een BIOS update moest doen. Toen ik aangaf dat ik dat toch echt niet meer van plan was en dat ze zelf maar eens moesten gaan testen, was dat geen optie. "Wij weten nu immers niet wat er aan de hand is ,mevrouw". De medewerker heeft opnieuw het probleem geprobeerd te analyseren. Kwam opnieuw tot de conclusie dat het dan toch aan mijn software zou kunnen liggen. Ik ben hier tegenin gegaan. De medewerker stelde vervolgens de oplossing voor om dan voortaan internet niet meer in 64 bits modus op te starten. Dit is uiteraard geen oplossing, hoogstens een volgend testje. Na doorgedramd te hebben, kreeg ik deze medewerker zo ver dat ze een doos zouden opsturen. Ik moest dan mijn pc hierin stoppen en een telefoonnummer bellen om een ophaalafspraak te maken. De doos zou de eerstvolgende vrijdag of maandag bezorgd worden.
Vrijdag geen doos, maandag geen doos. Ik maar weer gebeld maandagavond, met mijn vrienden van de technische support. Er waren problemen geweest met het computersysteem (snap ik inmiddels als ze hun eigen systemen gebruiken). De opdracht voor het versturen van de doos was niet doorgegeven, dus het klopte dat ik die nog niet had. Hij zou nu woensdag worden bezorgd. En jawel. Voor het eerst kwam Dell zijn afspraak eens na. Ik had de doos echter laten bezorgen bij een familielid en kon die pas in het weekend ophalen.
Toen ik de doos openmaakte bleek dat ik tijdens kantooruren naar een Duits nummer moest bellen, binnen 48 uur na de bezorging van de doos. Anders zou de opdracht komen te vervallen. Voor mij onmogelijk, want overdag ben ik aan het werk en zowel daar, als op mijn mobiel, staat bellen naar het buitenland geblokkeerd. Maandagavond dus maar weer naar de support gebeld. Opnieuw waanzinnig lang in de wacht. Vervolgens kreeg ik te horen dat de opdracht er nog wel stond. Ik heb uitgelegd dat ik echt niet in staat ben om overdag naar het buitenland te bellen en na enige tijd kwam de medewerker met het voorstel mij de volgende dag te bellen en door te verbinden naar Duitsland. Prima. Even was mijn vertrouwen teruggewonnen. De medewerker zou bellen rond 14.00 uur.
Helaas belde de medewerker pas om 15.15 uur. Om 15.30 uur had ik een medische afspraak, dus niet erg handig. Hij gaf aan dat de opdracht toch was vervallen. Die moest opnieuw worden aangemaakt en hij zou direct daarna terugbellen. Blijkbaar nogal een klus, want rond 16.00 uur werd ik teruggebeld. Helaas had "Duitsland" de opdracht toch nog niet binnen, dus de afspraak kon niet gemaakt worden. Ik zou door hun worden gebeld. Dit werd de volgende dag. Ik werd tot mijn verbazing niet gebeld om een afspraak te maken, maar om te horen dat er doos was opgestuurd. Ik heb uitgelegd dat ik die al had en dat ik erg graag wel een afspraak nu wilde maken. Dit kon en er was besproken dat mijn pc vandaag zou worden opgehaald. Exacte tijd kon mevrouw niet geven. Ergens tussen 08.00 uur en 18.00 uur. Na overleg heb ik besloten de pc vanaf mijn werkadres op te laten halen. Moeilijk moeilijk, Duitse mevrouw, Nederlandse straatnaam en we spraken in het Engels. Uiteindelijk leek het gelukt te zijn.
Vanmorgen stond ik om 07.45 uur op mijn werk. Tot 08.30 uur met mijn ogen gericht op de voordeur. Daarna de receptioniste ingeschakeld die constant bij de deur zit en bezoekers/gasten/bezorgers ontvangt. Om 15.00 uur werd ik onrustig en heb ik gebeld met het 020-nummer om te informeren of deze afspraak wel ingepland was of dat er weer een technisch probleem of iets dergelijks was. Deze medewerker wist mij te vertellen dat er inderdaad een afspraak stond en benoemde zelfs de goede straatnaam. Hij benadrukte dat ze nog konden komen. Helaas... om 18.00 uur zat ik nog op mijn werk, net als de doos met mijn pc. Gelukkig was ik al rond 17.15 uur begonnen met bellen met de support, dus die kreeg ik tegen 18.00 uur aan de lijn. Er was inderdaad iets misgegaan, maar deze medewerker kon niet zien wat. Dit moest aan "Duitsland" nagevraagd worden. Hij zou me anders maandag wel weer bellen, zodat hij me weer kon doorverbinden met hun om een nieuwe afspraak te maken.
Ik ben nu sinds 9 februari bezig om een pc, die nooit goed geweest is, te laten ophalen/vervangen/repareren/whatever. Ik heb al tientallen euro's belkosten, diverse dagen ingepland voor Dell, heb al monteurtje moeten spelen enz enz. Inmiddels is mijn geduld meer dan op en vraag ik me af of ik ooit een werkend exemplaar op mijn bureau zal krijgen. Ik kan iedereen dan ook afraden ooit iets bij Dell te bestellen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell computer probleem
Re: Dell computer probleem
Citaat:
Op 9 februari is mijn Dell desktop geleverd!
Ik mis wat informatie!
Welke Dell ?
In welke winkel gekocht ?
Via Internet gekocht ?
Zo, ja: waar ?
Op 9 februari is mijn Dell desktop geleverd!
Ik mis wat informatie!
Welke Dell ?
In welke winkel gekocht ?
Via Internet gekocht ?
Zo, ja: waar ?