LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL COMPUTER Service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
w.gliszmann

DELL COMPUTER Service

Ongelezen bericht door w.gliszmann »

:oops: Via het Internet had ik bij DELL een Notbook willen kopen. Maar omdat ik nog een laatste beslissende vraag beantwoord wilde hebben, had ik de "bestelling" nog maar niet verzonden en toch nog even telefonisch kontakt met DELL opgenomen.
Het resultaat was, dat ik nu een andere Notebook in huis heb dan ik eigenlijk had willen hebben.
Ook heb ik natuurlijk geen Internet korting gekregen.
Zelf moest ik een hele rij aan softwarematige (driver) installatie instellingen zelf uitvoeren. Mij werd als een antwoord op vele vragen gemailt, dat het tenslotte geen koffiemaschine was die je gelijk kan gebruiken, en dat je zelf ook nog het ene en het andere moest doen.
Bepaalde midigeluiden werden soms heel slecht weergegeven of helemaal niet, hierop werd mij telefonisch medegedeeld dat DELL midigeluiden niet ondersteund, en ook niets aan software problemen doet.
Verder moest ik dat maar zelf uitzoeken samen met de meegeleverde DIAGNOSTIC CD, en dan later de komplete testuitslag naar DELL opsturen.
Op de vraag hoe ik de uitkomst van het testrapport ( dit lukte mij niet, maar ook anderen niet) in het geheugen vast kon leggen om het later naar DELL door te sturen kreeg ik via een e-mail opnieuw een antwoord met de mededeling dat ik de diagnostic-test moet gaan gebruiken .
Door een virus moest ik na 4 weken al Window XP opnieuw installeren.
Hierdoor zijn diverse programmas zo als NORTON ANTIVIRUS en in het bijzondere het programma MEDIA EXPERIENCE verloren gegaan en niet meer terug te installeren opdat ze niet meer geschikt waren voor mijn systeem.
Zo zijn er nog meer klachten om op te noemen, maar hier stop ik even.
De voordelen om bij DELL een Laptop te kopen, omdat je hier diverse programmas op CD bijkrijgt, (maar die later niet meer opnieuw kan installeren) zijn teniet gemaakt.
Herhaalde malen heb ik CONSUMENTE CARE voor een reaktie op mijn klachten gevraagd, maar na 4 maanden hebben zij nog niet eens een e-mail naar mij verstuurd.
Ondertussen ben ik bij een andere Firma geweest en die hebben mij wel verder geholpen.
Conclusie: Totaal geen service, ik koop nooit meer een PC bij DELL.

RobbieB
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2004 18:44

Re: DELL COMPUTER Service

Ongelezen bericht door RobbieB »

Door mijn werk als systeembeheerder krijg ik regelmatig te maken met Dell. De laatste jaren is de service steeds slechter geworden; defecten aan notebooks waarvan de technische dienst van Dell zegt dat het veel voor komt, worden door de verkoop van Dell ontkent. Gevolg is dat ik na 2 jaar gebruik een notebook kan vervangen; de kosten van reparatie wegen niet op tegen de kosten van een nieuwe notebook.
Ik heb daarom extra garantie moeten kopen(!!) om mijzelf in te dekken tegen gebreken van Dell apparatuur.
Van de week het laatste toppunt meegemaakt : onderdelen worden in Nederland niet los verkocht, in de VS echter wel. Deze onderdelen kunnen wel via de technische dienst verkregen worden, echter deze mag geen onderdelen verkopen dus per saldo schiet je er nog niets mee op.
De benodigde onderdelen worden alleen als set verkocht ( harddisk, bracket en schroeven ) voor ruim € 1200. De schijf los kost € 600, de bracket en schroeven $ 15,=, dus € 600 voor een bracket en 4 schroefjes.
Ik koop mijn hardware overigens niet meer bij Dell maar bij Fujitsu-Siemens. Bevalt tot op heden goed

Gesloten