LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL computers gaat niet leveren!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
vriesw

DELL computers gaat niet leveren!

Ongelezen bericht door vriesw »

Afgelopen woensdag nacht (16 sept.2009) stond er op de home pagina van DELL een hele mooie aanbeiding. Een laptop voor EURO 159,= , ik vond dat een mooi prijsje en heb hem dan ook besteld en direkt betaald. Van de hele geschiedenis heb ik de printjes, maar helaas kreeg ik vrijdag bericht van DELL dat zij de opdracht niet gingen uitvoeren, dit omdat de prijs op hun site fout bleek te zijn. Ik vraag mij dan ook af zijn er meer mensen die een soortgelijke ervaring hebben, je zet een aanbieding op je site en vervolgens zeg je dat de prijs fout was en dus niet gaat leveren.
Laatst gewijzigd door vriesw op 28 sep 2009 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

D2Freak30

Re: DELL computers gaat niet leveren!

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

vriesw schreef:Afgelopen woensdag nacht (16 sept.2009) stond er op de home pagina van DELL een hele mooie aanbeiding. Een laptop voor EURO 159,= , ik vond dat een mooi prijsje en heb hem dan ook besteld en direkt betaald. Van de hele geschiedenis heb ik de printjes, maar helaas kreeg ik vrijdag bericht van DELL dat zij de opdracht niet gingen uitvoeren, dit omdat de prijs op hun site fout bleek te zijn. Ik vraag mij dan ook af zijn er meer mensen zijn die een soortgelijke ervaring hebben, je zet een aanbieding op je site en vervolgens zeg je dat de prijs fout was en dus niet gaat leveren.
100% dat ergens staat dat drukfouten onder voorbehoud zijn.

vriesw

EN, dat lijkt op verlakkerij. Eerst mensen lekker maken met een advertentie en vervolgens roepen "ja maar dat was fout" bedenk zelf net misschien wel een berichtje waard aan de reclamecode commissie.

LautjeM

Ongelezen bericht door LautjeM »

Ik heb hetzelfde met Dell. Ze zeggen gewoon doodleuk dat het niet klopt die website (over e-mail) en gaan dus niet leveren. Lijkt me toch handig als je je site wat vaker nakijkt.

vriesw

Lekker makkelijk verdiend toch, aanbieding plaatsen, consument laten betalen, roepen "is een fout" en vervolgens dagen het geld vast houden om rente te ontvangen. Ja dat is ook een manier om wat te verdienen!

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

een tijdje gelden heeft otto ook zoiets meegemaakt, sotnd een tv die simpelweg in werkelijkheid 2x zo duur was. (mensen hebben otto voor de rechter gebracht, maar uiteraard verloren)

Ook bij een laptop van 160 euro moet je bij jezelf nadenken dat het waarschijnlijk op een fout gaat. Dus lijkt het me niet meer dan terecht dat er niks geleverd wordt.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een ieder kan weten dat die prijs niet klopt.
Fatsoen zou betekenen een mailtje naar Dell om ze er op te atenderen.
Maar nee we willen graag tegen beter weten in een. Een laptop voor EURO 159????
Degene die er dan toch nog aanspraak op willen maken mogen ze van mij een beste boete geven.

T

jor

Ongelezen bericht door jor »

vriesw schreef:Afgelopen woensdag nacht (16 sept.2009) stond er op de home pagina van DELL een hele mooie aanbeiding. Een laptop voor EURO 159,= , ik vond dat een mooi prijsje en heb hem dan ook besteld en direkt betaald. Van de hele geschiedenis heb ik de printjes, maar helaas kreeg ik vrijdag bericht van DELL dat zij de opdracht niet gingen uitvoeren, dit omdat de prijs op hun site fout bleek te zijn.
Hier ben ik het eens met Toolboy en de anderen. Het is duidelijk dat deze prijs (onmogelijk laag )niet kan kloppen en ergens zal gerust staan ( fouten op de site voorbehouden ). Eigenlijk een tikje kinderachtig om dit door te willen zetten en je gaat geheid verliezen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat is het ding waard? Als dat veel meer is, dan zeg 20%, dan moet je als koper even een mailtje sturen of dit echt de bedoeling was.

vriesw

Toolboy over fatsoen gesproken,jouw opmerking mag er ook zijn(boete)misschien moet je het stukje van JtC eens lezen. Daarbij tegenwoordig kan je ook vliegen naar iedere stad in Europa voor 5 EURO, dus wees fatsoenlijk en gedraag je, je doet namelijk voorkomen dat ik een parasiet ben.(kijk eens naar jezelf,misschien wordt je er zelf een prettiger mens van)

jor

vriesw schreef:Afgelopen woensdag nacht (16 sept.2009) stond er op de home pagina van DELL een hele mooie aanbeiding. Een laptop voor EURO 159,= , ik vond dat een mooi prijsje en heb hem dan ook besteld en direkt betaald.

je zet een aanbieding op je site en vervolgens zeg je dat de prijs fout was en dus niet gaat leveren.
De hele onduidelijkheid is ontstaan omdat jij niet meld wat voor laptop (type)je voor die prijs geleverd zou krijgen, welk type/Schermmaat/enz en voor welk bedrag hoort of staat hij nu op de site? Dan is namelijk beter te beoordelen.

jor

De prijzen lopen van€279.- tot €1999.- en dus maakt het veel uit over welke laptop we het hebben.
http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=nl&s=dhs

vriesw

Mijn fout, maar waar het om ging was of er meer mensen waren met de zelfde ervaring!
Het betreft de Dell Studio 15. En als het inderdaad een fout blijkt te zijn dan is dat zo, maar dat wil niet zeggen dat zij dan alleen een mailtje hoeven te sturen met daarin hij is gecancelled en vervolgens mijn geld en misschien van anderen dagen vast houden. Het zou op zijn minst zo netjes zijn om de betreffende personen toch nog een laptop te verkopen en enige coulance toe te passen.

LautjeM

Ongelezen bericht door LautjeM »

Wij hebben nu meerdere malen contact gehad met Dell via e-mail, dat negeren ze gewoon compleet! Dan bel je de klantenservice, daar schakelen ze je door met een of ander land in Azië. Dat mevrouwtje begrijpt er helemaal niks van en wil dat je een nieuwe order plaatst en dan krijg je zeg maar korting op die andere laptop in de vorm van het al betaalde geld. Ik word er doodmoe van, je krijgt gewoon je geld niet terug. Bel je weer, moet je ineens een proof of payment geven, omdat ze gewoon te lui zijn om je naam even in te tikken. Ik vind dit echt zwaar asociaal van Dell, je van de een naar de ander sturen en daadwerkelijk niets voor je doen om te helpen na een fout van hen zelf. Belachelijk.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Goedkoopste studio model op dit moment is 499 incl btw.

159 is dan niet aannemelijk - en zal ook door de rechter niet gehonoreerd worden.

Mischien dat men een aanbieding had van 459 - de 1 en de 4 zitten boven elkaar.

Hoewel vervelend, kan je hier dus niets aan doen, omdat je zelfs bij de rechter nauwelijks kans maakt.

vriesw

bedankt voor je reactie, maar waar het uiteindelijk om gaat is dat het inmiddels bijna drie weken geleden is en het geld wat betaald is nog steeds niet is terug gestort. dat noem ik onfatsoenlijk!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vriesw -

Daar heb je absoluut gelijk in.
Ik zou zeggen, neem nog contact op (e-mail of telefoon) en geef ze nog 4 dagen - en anders ga je zelf een incassoburo inschakelen of iets dergelijks.

Niet leveren is tot daar aan toe, maar geld vasthouden is fout.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan komt de koper wel voor kosten te staan die hier niet kan verhalen op de verkoper. Hoofdregel is dat je eerst een ingebrekenstelling moet sturen. Daarvan afwijkend geld dat een koop op afstand de verkoper in verzuim is indien je het bedrag niet kunnen 30 dagen terug hebt. Aan geen van beide eisen is nog voldaan.

steart

Ongelezen bericht door steart »

maak je borst maar nat ik ben met hetzelfde probleem nu dus al 6 weken bezig en nog steeds geen geld iedere keer als je belt beloven ze binnen 48 uur staat het op je rekening 3 dagen later nog niets weer bellen willen ze weer een proof of payment hebben die je al 2 keer hebt gestuurd als je dat zegt vragen ze dan maar eens om je gegevens die ze nodig hebben om terug te storten (is ook al 3 keer verstuurd) als antwoord geef je dat dus en zeg je er nog bij kijk op de proof of payment daar staan ook alle benodigde gegevens.
gaan ze ff checken krijg je te horen binnen 3 tot 5 dagen heeft u uw geld terug.
een week later je raad het al weer geen geld weer bellen belofte nummer zoveel 48 uur nou nog steeds niets.
de 30 dagen zijn nnu al lang verstreken en heb nu als koper recht op wettelijke rente van 4% over het aankoop bedrag eens kijken hoe ze hierop reageren ik geef ze nog 1 week en dan begin ik een rechtzaak tegen dell voor fraude en oplichting waar ze volgens het wetboek op dit moment mee bezig zijn.

voor meer info over de 4% rente zoek op internet naar het burgelijk wetboek
boek 6 Art. 119, 119A en 120

als ik ga beginnen aan de rechtzaak laat ik het hier nog wel weten misschien dat er meer gedupeerde mee willen doen samen staan we sterker uiteindelijk

Update 10-11-2009:

gisteren weer met dell gebeld aangezien het nog steeds niet op mijn rekening stond dit vrouwtje beloofd weer dat ze er mee bezig zijn en dat ik alleen maar hoef te wachten weer uitgelegd dat ik het wachten nu zo langzamer hand een beetje zat begin te worden en eiste de manager te spreken na lang wachten eindelijk de manager alles weer uitgelegd en ze kon in het systeem zien dat ik iid aardig wat bel en mail verkeer had gehad en die beloofde me dat ze zo spoedig mogelijk gingen betalen. heb gelijk gevraagd wat spoedig bij hun betekend en dat een beetje geld overmaken geen rocket science moet zijn voor een bedrijf als Dell, kreeg als antwoord dat het binnen 2 dagen overgemaakt zou worden.
hierbij heb ik gevraagd of ze dit per e-mail kon bevestigen dus gelijk en e-mail ontvangen welke de 2 dagen bevestigde als antwoord heb ik nogmaals gegeven dat als het er dus niet is ik nu bewijs heb om een rechtzaak aan te spannen en of een incasso bureau.

Wat schetst mijn verbazing nu een dag later staat spontaan ineens het bedrag terug op mijn rekening dus voor iedereen die al een ruime tijd bezig is zij geld terug te vragen van Dell adviseer ik dan ook vraag om een bevestigings e-mail met daarin de afgesproken tijd wanneer ze het gaan betalen en geen genoegen nemen met alleen maar we zijn er mee bezig. vaak zullen ze zeggen dat ze niet kunnen mailen vanaf hun systeem (wat klare onzin is want de ene keer kan het wel en de anders beweerd glashard van niet) op dat moment wordt het tijd om te eisen de manager te spreken en gewoon voet bij stuk houden spontaan kan dan ineens een hele hoop.

veel succes iedereen en laat jullie ervaring ook maar horen

Groetjes
Steart

Gesloten