In mei 2004 kocht ik een Dell Inspiron 8600c Standard. Op 24 juli functioneerde de computer niet meer. Na 14 maanden! Daarop heb ik contact opgenomen met de servicedesk. Op grond van telefonische gegevensuitwisseling is geconstateerd dat het moederbord kapot is. Dell heeft een offerte opgesteld waarin de reparatie 675 euro kost en het kapotte moederbord eigendom blijft van Dell.
De fabrieksgarantie is verlopen, maar volgens artikel 17 Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek heb een wettelijke garantie op de labtop. Op grond van artikel 21 Boek 7 Burgerlijk Wetboek verwacht ik dan ook dat mijn labtop kosteloos wordt gerepareerd.
Dit heb ik Dell per mails en brieven laten weten. Zonder resultaat, want ze reageren gewoon niet. Moet ik soms een advocaat nemen? Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Dell?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell labtop kapot: geen service
-
Robert Schütte
-
Captain Pervert
Re: Dell labtop kapot: geen service
Ik vind die 675 euro wel ENORM veel geld, een beetje redelijk mobo voor de PC kost 200 euro, laat zo'n laptopding dan een keer 350 zijn, plus inbouwkosten, ik zou 400 nog reëel vinden maar 675 euro daar koop je een nieuwe voor (weliswaar een simpele scriptieklopper maar goed).
Ik ga er vanuit dat hier niet sprake is van waterschade enz.?
Ik ga er vanuit dat hier niet sprake is van waterschade enz.?