LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell laptop Inspiron 9400 videokaart stuk

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
wadeb

Dell laptop Inspiron 9400 videokaart stuk

Ongelezen bericht door wadeb »

Heb hier via het werk een Dell Inspiron 9400 laptop gekocht in september 2007 en kosten ruim 2000 euro,nu is de videokaart een : 256MB NVIDIA GEFORCE GO 7900 GS stuk gegaan deze is alleen via dell te koop(wordt speciaal voor hen gemaakt).Ik ben het niet eens met de reparatie prijs van de videokaart,en ik kan niet een beroep doen op mijn consumentenrecht zegt men bij dell,omdat ik deze laptop via mijn werkgever heb gekocht(dit is een zakelijke aanschaf en valt niet onder het consumentenrecht volgens dell)weet iemand hier iets over of van.
En hebben meer mensen last gehad met dit systeem en videokaart.
Hoe dit op te lossen?

Heb hierbij offerte van dell gedaan en email wisseling.

Standaard All In prijs voor reparatie (incl. onderdelen, verzend-, order- en administratiekosten)
OWR call Repair Custbid
Dell SKU: 682-11429
Onderdeel:256MB NVIDIA GEFORCE GO 7900 GS (DG008), EOS . Euro 419,68
Korting 15% Euro 62,95
Totaal excl. BTW Euro 356,73
BTW 19% Euro 67,78
Totaalkosten Offerte incl. BTW Euro 424,51

Laatste email.

Bedankt voor uw reactie en mijn welgemeende excuses dat het even heeft geduurd voor ik kon antwoorden.

Bij zakelijke aankopen geldt een garantie van 1 jaar, de koper (in uw geval mijn werkgever.) gaat daarmee akkoord zodra koop wordt gesloten. Het voordeel van een zakelijke aankoop is de B.T.W. aftrek waardoor het systeem goedkoper wordt. Nadeel is het 1-jarige garantie, maar dat kan uiteraard uitgebreid worden met verschillende verlengingscontracten.

Consumenten betalen gewoon het B.T.W. bedrag, maar hebben wel consumentenrecht.

Als enige optie kunt u misschien middels uw bedrijf waar u het systeem van hebt overgekocht proberen een regeling te treffen over de reparatie. Immers is mijn werkgever de verkopende partij.

Over de prijs. In uw schrijven meldt u dat u niet met de opgegeven offerteprijs van €356,73 netto eens bent en dat het duurder is uitgevallen dat wat wij over de telefoon hebben afgesproken. Ik heb bij het gesprek echter wel nadrukkelijk vermeld dat het bedrag exclusief B.T.W., dus netto is. Tijdens ons gesprek heb ik namelijk een log in het dosier aangemaakt.

Bij het gesprek heb ik ook gezegd dat wanneer de videokaart (partnummer DG008) weer beschikbaar is en goedkoper zou worden, dat ik het lagere bedrag zal hanteren. Dat is heden helaas niet het geval, de prijs voor het onderdeel is juist gestegen.

Ook hiervoor hadden we afgesproken dat ik dan gewoon het bedrag aanhoudt van de offerte, €356,73 netto waar al korting op is verrekend.

Voorts bent u ook van mening dat het product ondeugdelijk is en heeft u meermalen zich beroept op het consumentenrecht. Over ondeugdelijkheid kan men oneindig over twisten en daar ga ik ook niet op in. Wel kan een computer of onderdelen daarvan, ongeachte merk of model, altijd wel stuk gaan. Bij de een sneller dan de ander en afhankelijk van omstandigheden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

DELL | Solutions Centre Benelux

gravedigger

Re: Dell laptop Inspiron 9400 videokaart stuk

Ongelezen bericht door gravedigger »

Helaas voor jou heeft Dell vo[kjonen gelijk dat het consumentenrecht niet van toepassind is. De verkopende partij aab jou is je werkgever. Hij is dan formeel je aanspreekpunt. Je zult dus zoals Dell stelt een regelong moeten treffen met je werkgever.

Gesloten