LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell (UPS) levert niet op afgesproken datum

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
petron

Dell (UPS) levert niet op afgesproken datum

Ongelezen bericht door petron »

Hallo,

Ik heb een laptop besteld bij Dell, volgens de mail zou deze laptop op vrijdag 20 november tussen 09.00 en 17.00 afgeleverd worden.

Hele dag thuis gebleven, maar helemaal niets afgeleverd.

Status welke te checken is via UPS traceersysteem blijft staan op ontvangen factuur gegevens, terwijl de Dell de status op verzonden blijft staan.

Dell proberen te bellen, maar dit is onmogelijk via het telefoonnummer van Dell krijg je uiteindelijk de mededeling dat nederlands sprekende medewerkers bij dell niet meer beschikbaar zijn, zij operen wel op de nederlandse markt, houden zich niet aan de afspraken, en de mail verzonden aan dell via de officiële weg wordt simpelweg niet meer beantwoord.

Ik moet waarschijnlijk nog een laptop bestellen, maar bedenk me de volgende keer nog maar een keer voordat ik deze bij Dell bestel.

Misschien toch maar even contact opnemen met mijn Bank om de creditkaart betaling terug te laten boeken in verband met fraude ?

Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen met Dell hebben ?

Sala Salsa

Re: Dell (UPS) levert niet op afgesproken datum

Ongelezen bericht door Sala Salsa »

Het probleem hoeft helemaal niet bij Dell te liggen.
Het probleem kan bij UPS liggen.
Misschien toch maar even contact opnemen met mijn Bank om de creditkaart betaling terug te laten boeken in verband met fraude ?
Dergelijke beschuldigingen zijn zeer ernstig!
Wie zegt dat Dell in gebreken is gebleven?
Ga zo door! En je zult van Dell een proces krijgen vanwege smaad en laster.
Dat mogen de fabrikanten en winkelieren hier wel eens gaan doen.
Dan zullen hier de forumgebruikers wel hun bek moeten gaan houden vanwege smaad en laster. Dat is bijna het enige wat hier het forum vervuild.
Men roept veel te snel: fraude, bedrog, oplichting, enz. enz.
Ik hoop dat je door Dell KEIHARD wordt aangepakt.
Het slaat echt nergens op om Dell te beschuldigen van fraude.

D2Freak30

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Sala Salsa schreef:Het probleem hoeft helemaal niet bij Dell te liggen.
Dan zullen hier de forumgebruikers wel hun bek moeten gaan houden vanwege smaad en laster. Dat is bijna het enige wat hier het forum vervuild.
Wie ben jij om te bepalen of mensen te snel opgelicht, fraude of bedrog roepen?? Heb je alle 15.000 topics nagelezen en vanuit je eigen standpunt deze stelling ingenomen?
Ik vraag me toch echt af of je hier onderzoek naar hebt gedaan of gewoon je frustratie uit.
Stel dat in dit geval dell onterecht word beschuldigd van fraude, dan zou het best wel eens zo kunnen zijn dat de overige 1000en meldingen wel degelijk melding hebben gemaakt van echte fraude of echt zijn opgelicht.

Verder vind ik "forumgebruikers moeten hun bek houden" zeer ongepast taalgebruik. Een forum nodigt juist uit tot discussie, en is zeker niet bedoeld om "je bek te houden".

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Die "Sala Salsa" spoort niet, loopt wat onzin te blaffen en beledigt nog even alle forumgebruikers!

Volgens mij iemand die bij Dell werkt en daar erg gefrustreerd is, eigenlijk zinloos om op deze "persoon" te reageren.

Maar ik doe het toch maar.... :: Sala Salsa : "Get a Life!!"... máár niet op dit forum! :mrgreen:

petron

Sala Salsa schreef:Het probleem hoeft helemaal niet bij Dell te liggen.
Leuke reactie, maar feit is wel dat de laptop betaald is, de levering nog steeds niet heeft plaatsgevonden, UPS verwijst naar Dell en Dell verwijst via de mail (in het engels) naar UPS en wij (de klanten) zitten er tussen !

Ik kan me niet herinneren dat ik opdracht heb gegeven om de laptop met UPS te verzenden, UPS is mijn inziens een "onderaannemer" van Dell. Ik heb zaken gedaan met Dell, Dell is mijn inziens verantwoordelijk voor de levering.

Bij een zakelijke overeenkomst horen afspraken, UPS zegt per mail de levering op vrijdag 20 november te gaan leveren. De mail van UPS komt in opdracht van Dell, we blijven de hele dag (voor niets) thuis. We zijn hier niet echt blij mee, dat klopt inderdaad.
Ik heb liever dat er door Dell KEIHARD wordt gewerkt om de afspraken na te komen, maar ik begin te begrijpen dat Dell ondertussen drukker is met haar rechtzaken dan met de werkelijke levering, dat is in ieder geval een verklaring.

Maar hebben klanten hier zin in ? Ik niet !!!
Toen ik klant van Dell werd had ik de intensie om een eerlijke zakelijke transactie te doen, namelijk mijn betaling (direct) tegenover de levering van een laptop aan hun zijde.

Op het moment dat er niet (op het afgesproken tijdstip) door Dell, danwel door UPS wordt geleverd, moeten we volgens Salsa "Dell" Salsa onze grote bek houden.

Toch blijven we benieuwd of er nog meer zeikerds zijn die dit soort ervaringen hebben.

Sala Salsa

Ik kan me niet herinneren dat ik opdracht heb gegeven om de laptop met UPS te verzenden, UPS is mijn inziens een "onderaannemer" van Dell. Ik heb zaken gedaan met Dell, Dell is mijn inziens verantwoordelijk voor de levering.
UPS is gewoon een transporteur die door Dell wordt ingeschakeld.
Dell doet alleen zaken met UPS als transporteur. Daar heb jij als koper niks op in te brengen.

Bij een zakelijke overeenkomst horen afspraken, UPS zegt per mail de levering op vrijdag 20 november te gaan leveren. De mail van UPS komt in opdracht van Dell, we blijven de hele dag (voor niets) thuis. We zijn hier niet echt blij mee, dat klopt inderdaad.
Als Dell de computer verzonden heeft, vervolgens verzuimd UPS de levering uit te voeren, is UPS in gebreken en niet Dell.
Dat je voor niks de hele dag thuis bent geweest, is zeker balen en daar mag je zeker niet blij mee zijn.

poisonic

Ongelezen bericht door poisonic »

salsa salsa je bent echt een sukkel mijn isp geeft niet mijn ID oftewel naam en adress dus als je hier niet onder je eigen naam dingen post zal t nooit lukken een proces van dell te krijgen... wie de schuldige is de vraag maar je kunt toch t pakketje traceren met t verzending nr?? ik zou persoonlijk als pro computer gebruiker nooit dell kopen omdat ik zelf bepaal wat ik in een computer wil hebben maar dat is slechts een questie van smaak

petron

IK heb zaken gedaan met Dell en krijg UPS erbij....

Ik zou niet willen dat mijn klanten op deze manier door mijn leveranciers behandeld zouden worden omdat door deze behandeling mijn naam te grabbel gaat. Dat geldt nu dus ook voor Dell.

Ik heb UPS tussen haakjes gezet, laat dat dan maar in hun voordeel zijn.

Feit blijft dat ik zaken heb gedaan met Dell en met niemand anders, als deze zaken niet goed worden afgehandeld heb ik dan ook te maken met Dell en met niemand anders.

Ik heb ondertussen gezien dat ik niet de enige ben, er is nog een onderwerp Dellende op dit forum, helaas zie ik dat nu pas....

Sala Salsa

Als UPS de boel verkloot, is het rechtvaardig om gelijk Dell te beschuldigen van fraude?

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

@Sala Salsa,

Begrijp je nu echt de essentie van de berichten van TS niet? :roll: Vooral dat eerste bericht van jou is volledig buiten proporties. Het slaat nergens op om zo'n klein detail zo overdreven uit te lichten. We zitten hier op een consumenten forum. Eigenlijk is jouw eerste reactie lachwekkend, met dat dreigement van smaad etc.

Ik begrijp de terechte 'frustratie' van TS wel. Zou ik zelf ook hebben. Net als jij waarschijnlijk wanneer je een vakantiedag verspilt hebt met zinloos wachten op een levering die maar niet komt.

D2Freak30

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Sala Salsa schreef:Als UPS de boel verkloot, is het rechtvaardig om gelijk Dell te beschuldigen van fraude?
De verkoper is verantwoordelijk voor het transport. Dus ja, Dell is in deze niet onschuldig.
Als een particulier zegt iets te verzenden, maar dit word door de koper nooit ontvangen, waarna de verkoper niet meer reageert op mail of telefoontjes, dan spreken we wel over oplichting.
Als een bedrijf de koper negeert, en zijn afspraken dus niet nakomt, is dit een manier van oplichting.

petron

Ups neemt op 27 november, (dus 7 dagen na de afleverdag) de zending op in haar netwerk !

Na diverse malen overleg met Dell gaat er iets gebeuren.

Opmerkelijk was wel dat ik, als ik de opdracht wilde annuleren eerst de zending moest accepteren (ook al zou deze een maand later komen dan verwacht) en daarna binnen 7 werkdagen contact opnemen met Dell en terugzenden.

Mijn betaalde bedrag (minus de verzendkosten) zou dan worden terugbetaald.

Zij halen dan dus wel direct de 29 euro verzendkosten eraf, over de kosten van een hele dag voor niets thuisblijven wordt niets gezegd !

Eerlijk gezegd durf ik bijna niet meer terug te zenden omdat ik op dit forum ondertussen gruwelijke reacties heb gelezen over hoe dat in zijn werk kan gaan bij Dell. Ik ben bang dat ik dan en zonder laptop en zonder geld kom te zitten en dat Dell de komende maanden niet thuis zal geven. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar dit soort ervaringen staan hier een flink aantal malen beschreven.

Als de laptop inderdaad binnenkort wordt geleverd, heeft het niet eens zo heel lang geduurd, mijn grootste probleem is dan dat zij met hun leverancier UPS melden dat de laptop op een bepaalde datum geleverd zou worden en dat dit dan een flinke tijd later wordt.

Advies zal dan zijn: blijf nooit (specifiek)thuis als UPS aangeeft een zending te komen leveren. Als je zoals ik een dag vrij neemt hiervoor zou dat wel eens voor niets kunnen zijn.

petron

Uiteindelijk is de laptop, precies 1 week later geleverd dan UPS in haar mail had aangegeven, ze kwamen nu dus zonder aankondiging en hebben de laptop afgegeven aan iemand die bij ons aan het werk was.

Ik ben er klaar mee !

Gesloten