LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell zelfservice??
Dell zelfservice??
MIjn moeder heeft van een gecombineerde aanbieding van Dell en UPC gebruikgemaakt. Als ze internet en bellen zou afsluiten kon ze een Dell laptop kopen en die renteloos in termijnen betalen. Ze koos voor een Dell Inspiron 1521.
Al de eerste dag van ingebruikname ging het fout, ik kreeg bij het installeren en instellen van de programma's al gelijk 2x achter elkaar een blauwscherm. Meteen een mailtje verstuurd naar Dell maar nooit iets van gehoord. Vervolgens kreeg mijn moeder iedere keer dat zij de laptop wilde gebruiken meerdere malen een blauwscherm en moest de laptop opnieuw opgestart worden. Een vriend van mij die werkt als IT'er heeft naar de laptop gekeken en zei dat ik gelijk Dell moest bellen want er is iets serieus mis met dat ding.
Ik kreeg het service centre aan de lijn en nadat ik mijn verhaal vertelde, waar niet naar geluisterd werd gezien de vragen die mij gesteld werden, moest ik de laptop aanzetten op F12 drukken verschillende systeem checks doorlopen meerdere malen opstarten etc. en zou ik de volgende dag terug gebeld worden. Dat gebeurde netjes maar ik moest weer zelf aan de slag, even dit doen even dat doen wachten op de uitslag en vervolgens later weer terug gebeld worden. Dit duurde ruim een week en heeft vele uren achter de laptop met de helpdesk aan de lijn gekost.
Toen ik vroeg of de laptop opgehaald zou worden omdat we er niet uitkomen werden gelijk de voorwaarden erbij gehaald en verteld dat als het geen hardware fout is maar een sofware fout ik kortweg gezegd maar blij moest zijn met de telefonische hulp van Dell.
Na enkele terugbel afspraken werd ik door een andere medewerker terug gebeld, de eerdere medewerker kon verbaal niet tegen mij op. Nu moest ik Vista opnieuw installeren, hij hielp mij door de installatie en zou vervolgens weer na 30min. als de installatie gereed was terug bellen voor verdere installatie van de drivers, wat ook gebeurde. Na installatie ging de medewerker ervan uit dat alles nu opgelost was en sloot de zaak. Nog dezelfde dag starte de laptop tijdens het werken uit het niets opnieuw op en gaf even later weer een blauw scherm.
Nu moet ik morgen weer bellen en ben bang dat alles opnieuw begint. IK heb al diverse slechte berichten over Dell gelezen oa dat ze zich achter onredelijke voorwaarden verschuilen en zich niet houden aan rechterlijke uitspraken zodat je indien je geen rechtsbijstand hebt je zelf naar de rechter moet stappen om je gelijk te halen.
De laptop is nu 1 maand in bezit van mijn moeder en heeft nog nooit goed gewerkt, Dell geeft Vista de schuld, ik heb zelf een Acer met Vista en heb ook weleens last van een blauw scherm maar niet 3 tot 4 keer per dag. Wat kan ik ondernemen om Dell te laten zorgen dat de laptop naar behoren werkt?
Al de eerste dag van ingebruikname ging het fout, ik kreeg bij het installeren en instellen van de programma's al gelijk 2x achter elkaar een blauwscherm. Meteen een mailtje verstuurd naar Dell maar nooit iets van gehoord. Vervolgens kreeg mijn moeder iedere keer dat zij de laptop wilde gebruiken meerdere malen een blauwscherm en moest de laptop opnieuw opgestart worden. Een vriend van mij die werkt als IT'er heeft naar de laptop gekeken en zei dat ik gelijk Dell moest bellen want er is iets serieus mis met dat ding.
Ik kreeg het service centre aan de lijn en nadat ik mijn verhaal vertelde, waar niet naar geluisterd werd gezien de vragen die mij gesteld werden, moest ik de laptop aanzetten op F12 drukken verschillende systeem checks doorlopen meerdere malen opstarten etc. en zou ik de volgende dag terug gebeld worden. Dat gebeurde netjes maar ik moest weer zelf aan de slag, even dit doen even dat doen wachten op de uitslag en vervolgens later weer terug gebeld worden. Dit duurde ruim een week en heeft vele uren achter de laptop met de helpdesk aan de lijn gekost.
Toen ik vroeg of de laptop opgehaald zou worden omdat we er niet uitkomen werden gelijk de voorwaarden erbij gehaald en verteld dat als het geen hardware fout is maar een sofware fout ik kortweg gezegd maar blij moest zijn met de telefonische hulp van Dell.
Na enkele terugbel afspraken werd ik door een andere medewerker terug gebeld, de eerdere medewerker kon verbaal niet tegen mij op. Nu moest ik Vista opnieuw installeren, hij hielp mij door de installatie en zou vervolgens weer na 30min. als de installatie gereed was terug bellen voor verdere installatie van de drivers, wat ook gebeurde. Na installatie ging de medewerker ervan uit dat alles nu opgelost was en sloot de zaak. Nog dezelfde dag starte de laptop tijdens het werken uit het niets opnieuw op en gaf even later weer een blauw scherm.
Nu moet ik morgen weer bellen en ben bang dat alles opnieuw begint. IK heb al diverse slechte berichten over Dell gelezen oa dat ze zich achter onredelijke voorwaarden verschuilen en zich niet houden aan rechterlijke uitspraken zodat je indien je geen rechtsbijstand hebt je zelf naar de rechter moet stappen om je gelijk te halen.
De laptop is nu 1 maand in bezit van mijn moeder en heeft nog nooit goed gewerkt, Dell geeft Vista de schuld, ik heb zelf een Acer met Vista en heb ook weleens last van een blauw scherm maar niet 3 tot 4 keer per dag. Wat kan ik ondernemen om Dell te laten zorgen dat de laptop naar behoren werkt?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Dell zelfservice??
kun je anders eens de gegevens geven van de BSOD (blauwe scherm)
die informatie moeten we hebben, dan kunnen wij je (waarschijnlijk) vertellen welke argumenten je kunt voeren
sowieso horen hun natuurlijk een werkend apparaat af te leveren en zijn hun de OEM leverancier wat maakt dat hun ook de ondersteuning moeten afgeven
hardware matig of software matig probleem, hun moeten het oplossen.
die informatie moeten we hebben, dan kunnen wij je (waarschijnlijk) vertellen welke argumenten je kunt voeren
sowieso horen hun natuurlijk een werkend apparaat af te leveren en zijn hun de OEM leverancier wat maakt dat hun ook de ondersteuning moeten afgeven
hardware matig of software matig probleem, hun moeten het oplossen.
Re: Dell zelfservice??
De laptop is nu 1 maand in bezit van mijn moeder en heeft nog nooit goed gewerkt, Dell geeft Vista de schuld, ik heb zelf een Acer met Vista en heb ook weleens last van een blauw scherm maar niet 3 tot 4 keer per dag. Wat kan ik ondernemen om Dell te laten zorgen dat de laptop naar behoren werkt?
Dat is absolute onzin van Dell. Vista draait volkomen foutloos op de Acer van mijn vrouw.Deze blauwe schermen hebben vrijwel zeker een hardware achtergrond en je kunt het beste de tip van Moppentappers volgen. Dan pas kan een ander zien welke fout het precies is.Dell is 100% aan te spreken omdat dit een nieuwe laptop is die van het begin problemen geeft.Dell heeft soms slechte service maar de aanhouder wint in deze.
Jor.
Re: Dell zelfservice??
De omschrijvende melding heb ik nooit naar gekeken (heeft de helpdesk ook nooit naar gevraagd) maar de stop code is meestal iets van:
0x000 .....50E
0x000....... 8E
0x000....... 7E
Nou durf ik niet te zeggen of die E er altijd achter stond.
IK ga zo bellen en ben benieuwd wat ze zeggen.
0x000 .....50E
0x000....... 8E
0x000....... 7E
Nou durf ik niet te zeggen of die E er altijd achter stond.
IK ga zo bellen en ben benieuwd wat ze zeggen.
Re: Dell zelfservice??
Net weer een bluescreen gehad, voor de herinstall van Vista bleef hij op het bluescreen staan, nu start hij weer opnieuw op. Het probleem begon destijds ook op deze manier en op een bepaald moment bleef hij dus op een bluescreen staan en starte niet meer opnieuw op.
IK heb de tekst gekopieërd in kladblok:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.2
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 81D58027
BCP3: 9568B750
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini010208-01.dmp
C:\Users\Linda\AppData\Local\Temp\WER-85441-0.sysdata.xml
C:\Users\Linda\AppData\Local\Temp\WERA717.tmp.version.txt
Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x0413
IK heb de tekst gekopieërd in kladblok:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.2
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 81D58027
BCP3: 9568B750
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini010208-01.dmp
C:\Users\Linda\AppData\Local\Temp\WER-85441-0.sysdata.xml
C:\Users\Linda\AppData\Local\Temp\WERA717.tmp.version.txt
Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x0413
Re: Dell zelfservice??
Na praten als brugman (ruim een uur) komt er een monteur thuis
Re: Dell zelfservice??
En dat is goed nieuws, kan je lekker achterover gaan zitten en kijken hoe het opgelost word. Laat je even weten hoe het afloopt?
Re: Dell zelfservice??
Ik zal na vrijdag even laten weten hoe het is gegaan.
Nu een na mijn idee veel kundigere medewerker gesproken die LUISTERDE, bleek dus dat de rest niet eens de fout codes die ik eerder had doorgegeven vermeld hadden in het dosier. Moederbord en geheugen worden vervangen, 8e en 50 blijken te maken te hebben met het geheugen of moederbord(slotjes van het geheugen)
Nu een na mijn idee veel kundigere medewerker gesproken die LUISTERDE, bleek dus dat de rest niet eens de fout codes die ik eerder had doorgegeven vermeld hadden in het dosier. Moederbord en geheugen worden vervangen, 8e en 50 blijken te maken te hebben met het geheugen of moederbord(slotjes van het geheugen)
Re: Dell zelfservice??
Geplaatst op 02 Jan 2008 05:59 door jor
Dat is absolute onzin van Dell. Vista draait volkomen foutloos op de Acer van mijn vrouw.Deze blauwe schermen hebben vrijwel zeker een hardware achtergrond
Zoals ik ook al dacht.
Re: Dell zelfservice??
Even een update:
Ik ben gisteren opgebeld door iemand van een bedrijf die de reparaties doet voor Dell, de man van de planning die belde om de afspraak te maken vond het allemaal maar een vreemd verhaal en zou er melding van maken omdat hij het niet vond kunnen dat de helpdesk op deze manier zijn werk deed.
Eigenlijk hebben de eerste 3 medewerkers niets aan de oplossing kunnen bijdragen en de laatste ( de 4e) vertelde mij eerlijk dat niet eens de eerder door mij vermelde stopcodes in het dosier vermeld stonden en dat de codes te maken hadden met het geheugen en/of moederbord terwijl de eerdere medewerkers zeiden dat het een algemene Windows foutcode was.
Maandag het vervolg want dan komt de monteur..
Ik ben gisteren opgebeld door iemand van een bedrijf die de reparaties doet voor Dell, de man van de planning die belde om de afspraak te maken vond het allemaal maar een vreemd verhaal en zou er melding van maken omdat hij het niet vond kunnen dat de helpdesk op deze manier zijn werk deed.
Eigenlijk hebben de eerste 3 medewerkers niets aan de oplossing kunnen bijdragen en de laatste ( de 4e) vertelde mij eerlijk dat niet eens de eerder door mij vermelde stopcodes in het dosier vermeld stonden en dat de codes te maken hadden met het geheugen en/of moederbord terwijl de eerdere medewerkers zeiden dat het een algemene Windows foutcode was.
Maandag het vervolg want dan komt de monteur..
Re: Dell zelfservice??
Hij is gemaakt. De laatste medewerker kwam op mij veel beter over, hij luisterde en gaf mij iig de indruk meer kennis van zaken te hebben.
Er is een monteur langs komen en hij heeft 2 geheugen modules vervangen, het moederbord was volgens de monteur bijna nooit de oorzaak van een dergelijk probleem. Ben nog enkele malen gebeld door de laatste medewerker van Dell en door het bedrijf dat de reparaties uitvoerde met de vraag of nu alles goed was . Alles dus toch nog netje en vlot geregeld, alleen jammer dat ik eerst boos moest worden
Vooralsnog geen blauwe schermen meer maar ben nog even voorzichtig dat te hard te roepen.
Er is een monteur langs komen en hij heeft 2 geheugen modules vervangen, het moederbord was volgens de monteur bijna nooit de oorzaak van een dergelijk probleem. Ben nog enkele malen gebeld door de laatste medewerker van Dell en door het bedrijf dat de reparaties uitvoerde met de vraag of nu alles goed was . Alles dus toch nog netje en vlot geregeld, alleen jammer dat ik eerst boos moest worden
Vooralsnog geen blauwe schermen meer maar ben nog even voorzichtig dat te hard te roepen.