O ja? Dan zal ik dat even kverduidelijken. De winkelier die dat vóór de verkoop vertelt, graafr ziin eigen graf. Geen consument koopt een NIEUW product wat bij voorbaat defect zou kunnen zijn. Ik zou zo'n winkel uitlopen!Wat een schijnheilige reactie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dode pixel, geen garantie?
-
Re: Dode pixel, geen garantie?
Dus jij geeft al zelf aan dat de winkelier moet gaan liegen, omdat je anders de winkel uitloopt.O ja? Dan zal ik dat even kverduidelijken. De winkelier die dat vóór de verkoop vertelt, graafr ziin eigen graf. Geen consument koopt een NIEUW product wat bij voorbaat defect zou kunnen zijn. Ik zou zo'n winkel uitlopen!
De winkelier mag in jouw ogen dus niet de waarheid spreken.
Dan is het toch droevig met je gesteld.
-
Natuurlijk mag enm moet hij dat wel. Het is de keuze van de winkelier om dit product te verkopen. Dan moet hij ook de consequenties daarvan aanvaarden.De winkelier mag in jouw ogen dus niet de waarheid spreken.
Als jij van mening bent dat de winkelier wel de waarheid mag spreken, maar dat hij dan de consequentie ervan moet dragen dat de klanten gaan lopen, dan is er toch iets gruwelijk mis met de houding van die klanten.Quote:
De winkelier mag in jouw ogen dus niet de waarheid spreken.
Natuurlijk mag enm moet hij dat wel. Het is de keuze van de winkelier om dit product te verkopen. Dan moet hij ook de consequenties daarvan aanvaarden.
Daarnaast:
De fabrikant bepaald de producteigenschappen en niet jij als consument.
Jij hebt de keuze of je dan dat product koopt met die eigenschappen of niet.
Als jij dan een scherm wilt hebben zonder pixelfouten of de kans daarop, dan moet je een scherm uit de klasse 0 kopen en niet uit de klasse 2.
De consequentie daarvan is dat de aanschafprijs hoger kan uitvallen.
Maar het is dus niet zo dat als jij een scherm uit de klasse 2 gaat kopen dat je dan qua pixelfouten achteraf kunt gaan klagen dat er pixelfouten opgetreden zijn.
Dan had je maar een scherm moeten kopen uit de klasse 0.
Zo simpel is het.
Je zegt zelf dat als de winkelier niets in heldere taal mogelijke gebreken meld, de klant recht heeft op een scherm zonder ook maar 1 pixelfout. En uit je woorden maakt ik toch op dat je vind dat de klant mag kiezen. Er is dus helemaal niets mis met de houding van de klant als hij uit jouw winkel loopt omdat jij meld dat er pixelfouten in een scherm kunnen zitten. Dat is gewoon een klant die er voor kiest om niet een scherm te kopen waar mogelijk pixelfouten in kunnen zitten.
Klopt, en daar is dan ook niks mis mee.Dat is gewoon een klant die er voor kiest om niet een scherm te kopen waar mogelijk pixelfouten in kunnen zitten.
Waar ik wel moeite mee heb is met die mensen die vinden dat je als winkelier dat soort zaken niet mag zeggen, en dat je datgene moet zeggen wat de klant graag horen wilt.
Dus als ik aan de klant aangeef voor de koop en tijdens de koop dat die klant pixelfouten kan verwachten, dan kan die klant achteraf niet gaan klagen als er pixelfouten ontstaan zijn.
Zie het zo:Je zegt zelf dat als de winkelier niets in heldere taal mogelijke gebreken meld, de klant recht heeft op een scherm zonder ook maar 1 pixelfout.
De winkelier die zijn mond houd, omdat het anders hem klanten kost, is niet goed, maar aan de ene kant begrijpelijk.
Ik ben van mening dat de winkelier gewoon eerlijk moet zijn en als er mensen zijn die daar moeite mee hebben, is het probleem van die mensen en behoort het niet het probleem te zijn van de winkelier.
In de wet is het wel zo geregeld dat als de verkopende partij tijdens de koop eventuele gebreken vermeld, dat de consument dan geen aanspraak kan doen op de wettelijke bepalingen als de consument gaat klagen over die gebreken. Het betreffende artikel weet ik niet zo snel.
De industrie spreek over pixelfouten en sommige consumenten maar ook sommige consumentenorganisaties spreken over pixeldefecten.
Pixelfouten zijn product eigen, net zoals het inbranden van plasmaschermen.
Een uitleg over pixels:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel
Het is wel een probleem als die klant dan zegt:Je zegt zelf dat als de winkelier niets in heldere taal mogelijke gebreken meld, de klant recht heeft op een scherm zonder ook maar 1 pixelfout. En uit je woorden maakt ik toch op dat je vind dat de klant mag kiezen. Er is dus helemaal niets mis met de houding van de klant als hij uit jouw winkel loopt omdat jij meld dat er pixelfouten in een scherm kunnen zitten. Dat is gewoon een klant die er voor kiest om niet een scherm te kopen waar mogelijk pixelfouten in kunnen zitten.
De winkelier die dat vóór de verkoop vertelt, graafr ziin eigen graf. Geen consument koopt een NIEUW product wat bij voorbaat defect zou kunnen zijn. Ik zou zo'n winkel uitlopen!
Waar staat dat dan? Klanten mogen er voor kiezen om niet bij te kopen, omdat jij bepaalde dingen zegt. Daarmee dwingen verbieden zou jou niet om bepaalde verklaringen af te leggen.BBCS schreef:Waar ik wel moeite mee heb is met die mensen die vinden dat je als winkelier dat soort zaken niet mag zeggen, en dat je datgene moet zeggen wat de klant graag horen wilt.
Het maakt echt niet uit bij wie je een TFT koopt. Ze komen allemaal uit de zelfde fabriek.
Verschil in kwaliteit tussen de schermen wordt in de fabriek bepaald a.d.h.v. van een test in hoeverre het scherm "werkt".
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD
Verschil in kwaliteit tussen de schermen wordt in de fabriek bepaald a.d.h.v. van een test in hoeverre het scherm "werkt".
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD