LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dode pixel NIEUWE laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
erik35

Dode pixel NIEUWE laptop

Ongelezen bericht door erik35 »

Ik koop een nieuwe laptop bij Alternate, haal m uit de doos thuis, zet m aan en blijkt dat er 1 dode pixel aanwezig is. Nu zeggen ze dat het geen garantie is omdat er een klasse 2 pixelgarantie op zit, dit stond ook op de website, en tot zover kan ik er ook nog wel in mee komen, maar als ie nieuw uit de doos komt en meteen al een defecte pixel is heb ik dan geen recht om hem om te ruilen ? Ik heb geen idee wat mijn rechten zijn in deze.

marcogroningen

Re: Dode pixel NIEUWE laptop

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Even gezocht op de klasse 2 pixelgarantie:

Voor dit product geldt een klasse 2 pixelgarantie. Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 defecte subpixels mogen voorkomen. (Dit geldt per 1 miljoen pixels.)

Valt dus inderdaad niet onder de garantie.

erik35

marcogroningen schreef:Even gezocht op de klasse 2 pixelgarantie:

Voor dit product geldt een klasse 2 pixelgarantie. Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 defecte subpixels mogen voorkomen. (Dit geldt per 1 miljoen pixels.)

Valt dus inderdaad niet onder de garantie.
Ja, dat had ik zelf ook al gezien, maar punt is dat het meteen al zo is zodra die uit de doos gehaald wordt. Dat hoef ik dan toch niet te pikken ?

juster

Ongelezen bericht door juster »

Na een maand gebruik gaan er wel meer pixels kapot.

marcogroningen

Dat regelement geldt voor alle nieuwe producten, dus ook als u hem net uit de doos haalt en voor de eerste keer aan zet.

erik35

marcogroningen schreef:Dat regelement geldt voor alle nieuwe producten, dus ook als u hem net uit de doos haalt en voor de eerste keer aan zet.
Ja precies. Maar een regelement is nog geen wet toch ?

erik35

juster schreef:Na een maand gebruik gaan er wel meer pixels kapot.
Dat kan, maar hoeft niet. Het zou wel mooi zijn, want bij meer dode pixels is er wel garantie

juster

Ongelezen bericht door juster »

Heb het zelfde meegemaakt de volgende dag zag ik het verschil niet meer.

marcogroningen

erik35 schreef:Ja precies. Maar een regelement is nog geen wet toch ?
Nee dat niet. Maar ik denk dat als je er al een zaak van zou maken je weinig kans maakt, aangezien je het kon weten voordat je hem kocht.

erik35

marcogroningen schreef:
erik35 schreef:Ja precies. Maar een regelement is nog geen wet toch ?
Nee dat niet. Maar ik denk dat als je er al een zaak van zou maken je weinig kans maakt, aangezien je het kon weten voordat je hem kocht.
Ik heb rechtsbijstandsverzekering, dus niet geschoten is altijd mis

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt geen enkele kans. Er bestaat geen wet die verkoper en koper verhinderen een overeenkomst te sluiten waarbij de verkoper toezegt een product te leveren met (mogelijk) een klein gebrek. Als je een bank koopt en de verkoper meld dat er een klein vlekje opzit of kan zitten ga je dan ook naar de rechtsbijstand als dit later zo blijkt te zijn?

Als de verkoper de pixel voorwaarden nu had gemeld voor de koop of het gelaten had bij een vage beschrijving dan waren je kansen een stuk beter. Maar de tekst die ik daar tegen kwam moet toch duidelijk zijn.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

erik35 schreef:Ik koop een nieuwe laptop bij Alternate, haal m uit de doos thuis, zet m aan en blijkt dat er 1 dode pixel aanwezig is. Nu zeggen ze dat het geen garantie is omdat er een klasse 2 pixelgarantie op zit, dit stond ook op de website, en tot zover kan ik er ook nog wel in mee komen, maar als ie nieuw uit de doos komt en meteen al een defecte pixel is heb ik dan geen recht om hem om te ruilen ? Ik heb geen idee wat mijn rechten zijn in deze.
Je hebt het over doos en over de website. Heb je hem misschien via internet gekocht en thuis laten bezorgen ? In dat geval, niet meer zeuren over de pixel, laptop in de doos, retour naar Alternate met een begeleidend schrijven dat je afziet van de koop conform Wet Koop op Afstand.

update:
Heb je hem zelf afgehaald, dan wordt het vrij lastig.

Dit blijkt onzin van mijn kant te zijn dus zelfs al haal je hem zelf op, dan nog kan je hem retouneren als ie maar via de webshop besteld is.
Laatst gewijzigd door wiseger op 19 jan 2011 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Als je het product besteld hebt via internet dan geld de wet koop op afstand, zodat je je kunt beroepen op je herroepingsrecht. Het herroepingsrecht geeft je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden zonder opgave van redenen. De termijn is zeven werkdagen vanaf het moment dat het product geleverd is en dit aan je gemeld is. Anders is de termijn drie maanden. Hiervoor maakt het niet uit of je het product zelf hebt gehaald of hebt laten opsturen. Wat van belang is dat je het product via de website hebt besteld.

erik35

Koop op afstand wet is niet mogelijk voor mij omdat ik de laptop al heb gebruikt...

Maar afijn, omdat ik gewoon een laptop wil hebben zonder dode pixels heb ik besloten om mij hier bij neer te leggen, heb de laptop met 50 euro verlies doorverkocht aan een familielid, per saldo schade geleden van 61 euro inclusief verzendkosten en een nieuwe besteld. Dan heeft het mij 61 euro gekost, maar dan geen ergenis meer....dacht ik.....

Bestel ik een nieuwe, zelfde type, en WEER een kapotte pixel. En WEER mag ik geen garantie claimen.

Wat kan ik nu het beste doen ? Ondanks de pixel wet, hoef ik toch geen genoegen te nemen met 2 keer een dode pixel ?

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

erik35 schreef:Ondanks de pixel wet, hoef ik toch geen genoegen te nemen met 2 keer een dode pixel ?
Waar baseer je dat op dat je er geen genoegen mee hoeft te nemen?

erik35

BBCS schreef:
erik35 schreef:Ondanks de pixel wet, hoef ik toch geen genoegen te nemen met 2 keer een dode pixel ?
Dat baseer ik op het feit dat ik als consument geen dode pixels in mijn scherm wil, en al helemaal niet als het nieuw uit de doos komt. En al helemaal niet 2 keer achter elkaar.

Daarnaast, los van de wettelijke regelgeving, zou ik ( als ik winkelier was ) niet zo met mijn klanten om gaan.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

erik35 schreef:
BBCS schreef:
Dat baseer ik op het feit dat ik als consument geen dode pixels in mijn scherm wil, en al helemaal niet als het nieuw uit de doos komt. En al helemaal niet 2 keer achter elkaar.

Daarnaast, los van de wettelijke regelgeving, zou ik ( als ik winkelier was ) niet zo met mijn klanten om gaan.
Als de fabrikanten duidelijk aangeven dat het scherm in klasse II valt en dat er pixelfouten mogen optreden, heb je (met alle respect) niets te eisen en te willen als er een pixelfout optreedt. Heel hard gezegd, maar het is wel de realiteit.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

erik35 schreef:Koop op afstand wet is niet mogelijk voor mij omdat ik de laptop al heb gebruikt...

Maar afijn, omdat ik gewoon een laptop wil hebben zonder dode pixels heb ik besloten om mij hier bij neer te leggen, heb de laptop met 50 euro verlies doorverkocht aan een familielid, per saldo schade geleden van 61 euro inclusief verzendkosten en een nieuwe besteld. Dan heeft het mij 61 euro gekost, maar dan geen ergenis meer....dacht ik.....

Bestel ik een nieuwe, zelfde type, en WEER een kapotte pixel. En WEER mag ik geen garantie claimen.

Wat kan ik nu het beste doen ? Ondanks de pixel wet, hoef ik toch geen genoegen te nemen met 2 keer een dode pixel ?
Dan heb je drie opties:

1) Koop bij een winkel die garandeerd dat alle pixels het doen;

2) Koop via een webshop, controleer eerst of alle pixels het doen voor je de laptop verder gebruikt, niet alle pixels goed, laptop terug;

3) Koop bij b.v. Informatique met dode pixel verzekering.

alfatrion

erik35 schreef:Koop op afstand wet is niet mogelijk voor mij omdat ik de laptop al heb gebruikt...
Dat maakt niet uit voor de wet koop op afstand. Wat telt is of je melding maar binnen de termijn hebt ontbonden. Als zij aangeven dat je geen rechten hebt omdat je het hebt gebruikt is de termijn drie maanden, tot het moment waarop ze jou juist voorlichten.

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

@erik35
Even een praktische tip.
Er zijn wat foefjes om luie of dode pixels met wisselend succes weer tot leven te wekken.
Google is ook wat dit betreft je vriend.

Gesloten