LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dramatisch slechte Packard Bell Laptop
Dramatisch slechte Packard Bell Laptop
http://forum.www.trosradar.nl/posting.p ... a6b3c0e2bd#
Onze gehandicapte dochter had voor een laptop gespaard.
Zij kocht er een bij Dixons in Breda, het was een Packard Bell van +/- 800 euro. Dit is ongeveer 3 jaar geleden. Zij had hem pas een paar weken toen deze voor het eerst kapot ging. Enfin dan begint het, plm 8 weken weg, terug, harddisk vervangen vlgns PB, enkele maanden werkend, toen weer defect, opsturen, 8 weken weg, moederbord vervangen vlgns PB, weer een aantal weken werkend,enzv enzv.
Van de 3 jaar dat zij 'm nu heeft is ie haast meer weggeweest, dan dat ze hem in bezit heeft gehad!
Gelukkig was er een verlengde garantie gekocht!
Dit is inmiddels een "total loss" laptop, maar Packard Bell weigert volgens Dixons om over de brug te komen met een fatsoenlijke oplossing.
Nu heeft ze hem inmiddels weer plm 6 weken terug, en je raadt het inmiddels al, hij heeft weer een harddisk failure!
Zij is er inmiddels helemaal hopeloos van, zij is nl. ook nog eens afhankelijk van het gebruik van een laptop, zit ook in een rolstoel, dus het elke keer wegbrengen is ook een "crime", doen haar ouders dus steeds!
Enfin het personeel van Dixons kent ons inmiddels wel, en had ons al geadviseerd om de laptop dag en nacht aan te laten staan.
Maar ja, zelfs nog niet eens, als hij maar af en toe aan staat gaat hij alweer kapot.
Mijn persoonlijke mening, ik ben technicus van huis uit, vindt ik het zeer verdacht dat in zo'n laptop diverse onderdelen "steeds" kapot gaan, zeer vreemd vindt ik het op zijn zachtjes gezegd!
Wij weten inmiddels niet hoe wij de fabrikant (Packard Bell) er toe kunnen bewegen om dit voor eens en altijd op te lossen.
De manier volgens ons is gewoon een gloednieuwe ander type laptop, met volledige garantie aan onze dochter aan te bieden met de excuses voor het zeer slechte produkt wat zij hebben uitgegeven.
Een zwaar teleurgestelde en gefrustreerde vader die in zijn gehele omgeving zal uitdragen NOOIT meer iets te kopen van dit bedrijf. Dit heeft veel en veel te lang geduurd, schande dat dit bedrijf voor consumenten nog iets op de markt kan zetten!
Onze gehandicapte dochter had voor een laptop gespaard.
Zij kocht er een bij Dixons in Breda, het was een Packard Bell van +/- 800 euro. Dit is ongeveer 3 jaar geleden. Zij had hem pas een paar weken toen deze voor het eerst kapot ging. Enfin dan begint het, plm 8 weken weg, terug, harddisk vervangen vlgns PB, enkele maanden werkend, toen weer defect, opsturen, 8 weken weg, moederbord vervangen vlgns PB, weer een aantal weken werkend,enzv enzv.
Van de 3 jaar dat zij 'm nu heeft is ie haast meer weggeweest, dan dat ze hem in bezit heeft gehad!
Gelukkig was er een verlengde garantie gekocht!
Dit is inmiddels een "total loss" laptop, maar Packard Bell weigert volgens Dixons om over de brug te komen met een fatsoenlijke oplossing.
Nu heeft ze hem inmiddels weer plm 6 weken terug, en je raadt het inmiddels al, hij heeft weer een harddisk failure!
Zij is er inmiddels helemaal hopeloos van, zij is nl. ook nog eens afhankelijk van het gebruik van een laptop, zit ook in een rolstoel, dus het elke keer wegbrengen is ook een "crime", doen haar ouders dus steeds!
Enfin het personeel van Dixons kent ons inmiddels wel, en had ons al geadviseerd om de laptop dag en nacht aan te laten staan.
Maar ja, zelfs nog niet eens, als hij maar af en toe aan staat gaat hij alweer kapot.
Mijn persoonlijke mening, ik ben technicus van huis uit, vindt ik het zeer verdacht dat in zo'n laptop diverse onderdelen "steeds" kapot gaan, zeer vreemd vindt ik het op zijn zachtjes gezegd!
Wij weten inmiddels niet hoe wij de fabrikant (Packard Bell) er toe kunnen bewegen om dit voor eens en altijd op te lossen.
De manier volgens ons is gewoon een gloednieuwe ander type laptop, met volledige garantie aan onze dochter aan te bieden met de excuses voor het zeer slechte produkt wat zij hebben uitgegeven.
Een zwaar teleurgestelde en gefrustreerde vader die in zijn gehele omgeving zal uitdragen NOOIT meer iets te kopen van dit bedrijf. Dit heeft veel en veel te lang geduurd, schande dat dit bedrijf voor consumenten nog iets op de markt kan zetten!
Re: Dramatisch slechte Packard Bell Laptop
Ook niet doen.Wij weten inmiddels niet hoe wij de fabrikant (Packard Bell) er toe kunnen bewegen om dit voor eens en altijd op te lossen.
Koop een fatsoenlijk merk.
Packard-Bell staat al heel lang bekend als een slecht merk.
Nu kun je wel proberen om Packard-Bell zover te krijgen dat ze met een oplossing komen, maar al zou je dan een nieuwe laptop krijgen, dan blijft het wel van een slecht merk.
Dus of je daar iets mee opschiet, weet ik niet.
Je m.i. voldoende in handen om de koopovereenkomst met de verkoper te ontbinden. De verkoper heeft enkel recht op een gebruiksvergoeding voor zover je dochter er goed gebruik van heeft kunnen maken. De gemiddelde levensduur zal iets van 3 a 5 jaar zijn. Het gebruik schat ik op 25%, dus dan kom ik op een gebruik vergoeding van 0 euro tot max 120 a 200 euro. Je dochter heeft waarschijnlijk op bijstandsvergoeding (ik weet ff niet hoe dit heeft) en de eigen bijdrage zal dan iets van 90 euro zijn die ze terug krijgt als ze het proces wint. Dit lijkt mij gegeven de omstandigheden zeer het overwegen waard.
De economische levensduur van laptops en computers ligt op 3 jaar.
Dus als het na 3 jaar is, is de verkopende partij niet meer verplicht om het probleem op te lossen en met een oplossing te komen, dit omdat het verjaringstermijn voor de verkopende partij verlopen is.
De koop ongedaan maken lukt ook niet meer, omdat de laptop al meer dan 3 jaar oud is.
De enige oplossing is gewoon een andere laptop van een ander merk te kopen welke van betere kwaliteit is.
Dus als het na 3 jaar is, is de verkopende partij niet meer verplicht om het probleem op te lossen en met een oplossing te komen, dit omdat het verjaringstermijn voor de verkopende partij verlopen is.
De koop ongedaan maken lukt ook niet meer, omdat de laptop al meer dan 3 jaar oud is.
De enige oplossing is gewoon een andere laptop van een ander merk te kopen welke van betere kwaliteit is.
Jaja.BBCS schreef:De economische levensduur van laptops en computers ligt op 3 jaar.
De laptop is maanden lang niet gebruikt vanwege reparaties maar BBCS is er weer als de kippen bij om te zeggen dat de garantie verlopen is.
De consument zou het eens in zijn hoofd halen om na drie jaar nog een goed werkend apparaat te eisen.
BBCS verkoopt en repareert laptops.
Maar niet die van Packard Bell toevallig.....
Ik kom wel eens computers van Packard-Bell tegen.midas50 schreef:Jaja.BBCS schreef:De economische levensduur van laptops en computers ligt op 3 jaar.
De laptop is maanden lang niet gebruikt vanwege reparaties maar BBCS is er weer als de kippen bij om te zeggen dat de garantie verlopen is.
De consument zou het eens in zijn hoofd halen om na drie jaar nog een goed werkend apparaat te eisen.
BBCS verkoopt en repareert laptops.
Maar helaas begrijp je niet helemaal met wat ik bedoel.
Tuurlijk kun je de verkopende partij gaan vragen om het probleem op te lossen.
Tuurlijk kun je Packard-Bell gaan eisen dat het probleem wordt opgelost.
Maar doordat de kwaliteit van Packard-Bell toch niet al te best is, blijf je na reparatie nog met een bagger merk zitten.
En de enige oplossing is de Packard-Bell het raam uit te gooien en een laptop te nemen van een veel betere merk.
Anders blijf je met de ellende zitten.
Verkopen niet (ik ben niet gek!), maar wel repareren.BBCS verkoopt en repareert laptops.
Laatst nog een complete herinstallatie van Windows uitgevoerd met eigen installatie DVD van Windows Vista, dit omdat de software die Packard-Bell meeleverd zo rot was dat er grote problemen waren.
Ook na een verse recovery bleven de grote problemen.
Grote kans dat bij de TS ook dergelijke problemen zijn.
Whatever...
Verkopertje.
Bla bla talk voor je eigen tokootje.
Verkopertje.
Bla bla talk voor je eigen tokootje.
Wat wil je dan horen?
Dat de TS na 4 a 5 jaar nog gewoon een nieuwe laptop kan gaan eisen?
Of dat de winkelier of fabrikant na 3 jaar nog gedwongen kunnen worden om het probleem op te lossen?
De economische levensduur van een laptop is 3 jaar.
Dus na 3 jaar houdt de verantwoordelijkheid en de aansprakelijkheid van de winkelier op. (in het geval van een laptop.)
De situatie:
De laptop is nu meer dan 3 jaar, en dan is de vraag van de TS:
Je kunt en mag er gewoon niks van verwachten.
Net als de vroegere Yoko.
Als die kapot gaan, gooi je die weg en je koopt een nieuwe.
Dat de TS na 4 a 5 jaar nog gewoon een nieuwe laptop kan gaan eisen?
Of dat de winkelier of fabrikant na 3 jaar nog gedwongen kunnen worden om het probleem op te lossen?
De economische levensduur van een laptop is 3 jaar.
Dus na 3 jaar houdt de verantwoordelijkheid en de aansprakelijkheid van de winkelier op. (in het geval van een laptop.)
De situatie:
De laptop is nu meer dan 3 jaar, en dan is de vraag van de TS:
Die oplossing is er niet.Wij weten inmiddels niet hoe wij de fabrikant (Packard Bell) er toe kunnen bewegen om dit voor eens en altijd op te lossen.
Vind ik dus niet vreemd, dit omdat Packard-Bell gewoon een bagger merk is met dito kwaliteit.Mijn persoonlijke mening, ik ben technicus van huis uit, vindt ik het zeer verdacht dat in zo'n laptop diverse onderdelen "steeds" kapot gaan, zeer vreemd vindt ik het op zijn zachtjes gezegd!
Je kunt en mag er gewoon niks van verwachten.
Net als de vroegere Yoko.
Als die kapot gaan, gooi je die weg en je koopt een nieuwe.
Tja, heel vervelend tuurlijk, echter is en blijft Packard-Bell gewoon een bagger merk en excuses hoef je zeker niet te verwachten.De manier volgens ons is gewoon een gloednieuwe ander type laptop, met volledige garantie aan onze dochter aan te bieden met de excuses voor het zeer slechte produkt wat zij hebben uitgegeven.
De meeste fabrikanten kiezen toch voor kwaliteit en zorgen ervoor dat de producten toch wat langer meegaan.
Echter zijn er ook fabrikanten die ervoor kiezen om producten op te markt te brengen die niet zo van goede kwaliteit zijn en liever een paar keer kosteloos repareren en vervangen, totdat de economische levensduur voorbij is.
Packard-Bell en Medion zijn dergelijke fabrikanten die dergelijke strategie er op na houden.
En de klachten van de TS komen mij niet onbekend voor.
Bij Packard-Bell komt het vaker dan eens voor dat de systemen behoorlijk onstabiel zijn, problemen geven en de oorzaak niet goed kunnen verhelpen (behalve een nieuw systeem neerzetten.)
Echter zijn er ook fabrikanten die ervoor kiezen om producten op te markt te brengen die niet zo van goede kwaliteit zijn en liever een paar keer kosteloos repareren en vervangen, totdat de economische levensduur voorbij is.
Packard-Bell en Medion zijn dergelijke fabrikanten die dergelijke strategie er op na houden.
En de klachten van de TS komen mij niet onbekend voor.
Bij Packard-Bell komt het vaker dan eens voor dat de systemen behoorlijk onstabiel zijn, problemen geven en de oorzaak niet goed kunnen verhelpen (behalve een nieuw systeem neerzetten.)
Dat heb ik nog nooit in een arrest of vonnis gelezen. De consumentenbond is de bond die consumenten adviseert en nemen het standpunt in dat deze op 3-5 jaar ligt. Het computerblad C't heeft dit onderzocht en neemd 6 jaar als standpunt in.BBCS schreef:De economische levensduur van laptops en computers ligt op 3 jaar.
1. Ik betwist dat die verjaringstermijn bestaat.BBCS schreef:Dus als het na 3 jaar is, is de verkopende partij niet meer verplicht om het probleem op te lossen en met een oplossing te komen, dit omdat het verjaringstermijn voor de verkopende partij verlopen is.
2. De rechten van de koper wordt daar niet door beinvloed.
De koper heeft een goede kans om aan te tonen dat het product non-conform ex 7:17 lid 2 BW is. Vervolgens staat onomstotelijk vast dat de verkoper zich niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan om kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uit te voeren. Als het beroep op non-conformiteit slaagt lukt het dus om de koop te ontbinden ex 7:22 BW. Wanneer de koper het product niet heeft kunnen gebruiken wordt er geen gebruiksvergoeding toegekend.BBCS schreef:De koop ongedaan maken lukt ook niet meer, omdat de laptop al meer dan 3 jaar oud is.
De consument heeft 800 deugdelijke euro, de verkoper heeft zich niet aan zijn verplichtingen gehouden om een deugdelijke laptop te leveren en jij vind dat normaal c.q. redelijk?BBCS schreef:De enige oplossing is gewoon een andere laptop van een ander merk te kopen welke van betere kwaliteit is.
Zeker wel dat hier juridische mogelijkheden zijn om een flink deel van dat geld terug te krijgen
Dat is hun mening.Dat heb ik nog nooit in een arrest of vonnis gelezen. De consumentenbond is de bond die consumenten adviseert en nemen het standpunt in dat deze op 3-5 jaar ligt.
Dat is ook weer het resultaat van een technische levensduur van 6 jaar.Het computerblad C't heeft dit onderzocht en neemd 6 jaar als standpunt in.
En de technische levensduur en de economische levensduur hebben niks met elkaar te maken.
Daarnaast hanteren de fabrikanten 3 jaar.
Dat vind ik zeker niet normaal.De consument heeft 800 deugdelijke euro, de verkoper heeft zich niet aan zijn verplichtingen gehouden om een deugdelijke laptop te leveren en jij vind dat normaal c.q. redelijk?
Ik vind dat zowiezo Dixons in gebreken is gebleven vanwege het feit dat ze Packard-Bell verkopen.
Een winkel met verstand van zaken verkoopt geen Packard-Bell.
Persoonlijk ben ik wel van mening (en dat heb ik al eerder aangegeven) zowiezo niet meer met Packard-Bell te praten voor de vervanging van de laptop.
Zeker wel dat hier juridische mogelijkheden zijn om een flink deel van dat geld terug te krijgen
€10,- max.
Als het beroep op non-conformiteit slaagt lukt het dus om de koop te ontbinden ex 7:22 BW.
Na het verlopen van de economische levensduur geef ik je weinig kans.
Dat niet.Wanneer de koper het product niet heeft kunnen gebruiken wordt er geen gebruiksvergoeding toegekent.
Echter omdat de laptop met die specificaties niet meer leverbaar is, is het wel logisch dat de koper wel bepaalde kosten betaalt, omdat de koper met een nieuwe laptop behoorlijk er op vooruit gaat.
Dit heeft trouwens niks te maken met de gebruiksvergoeding.