Ik heb +/- 7 maanden een nieuwe laptop gekocht, namelijk een Toshiba x200-191. Voor een prijs van ongeveer 2000 euro
Ik heb deze laptop toen speciaal aangeschaft omdat hier een sterke videokaart inzit. (8700m GT)
Standaard werd deze laptop met Windows Vista 32 bits geleverd.
Omdat mij Vista niet helemaal beviel, heb ik een windows xp 32 bits gekocht en geinstalleerd. Voor de driver zou ik terecht kunnen op de supportsite van Toshiba, maar geen videodriver te vinden.
Toen heb ik naar de helpdesk van Toshiba gemailt of de driver toenvallig ergens anders te vinden zou zijn.
Krijg doodleuk een link naar de Vista videodrivers, terwijl ik duidelijk in het mailtje naar helpdesk had vermeld dat ik windows xp 32 bits drivers nodig en GEEN vista drivers.
Hierop nogmaals een mailtje gestuurd.
Krijg een email terug met het advies om contact op te nemen met de telefonische klantenservice.
Heb daarop contact opgenomen met de telefonische klantenservice, ook zij verwijzen mij door naar de Vista drivers....
Aangegeven dat ik Windows XP drivers nodig heb en GEEN vista drivers.
Meneer aan de telefoon gaat zelf ook even overleggen met een collega.... 15 min later krijg ik als antwoord, ja dan zult u moeten wachten tot ze wel op de site komen. Terwijl ik de laptop al 7 maanden heb, moet toch maar wachten. Zeg dat ik daar maar weinig vertrouwen in heb.
Nu zijn er welzogeheten 3th party drivers te krijgen ( niet officiele), die gebruik ik maar om toch een bruikbare laptop te hebben, zonder videokaart drivers heb je zo weinig aan je laptop.
Nogmaals telefonisch contact opgenomen, en dan wordt mij verteld als ik de niet officiele drivers gebruik dat ik dan garantie heb op mijn videokaart. verhaal uitgelegd aan persoon aan de telefoon met de vraag of hij dan toch een ticket aan kan maken waar ik eventueel op terug kan vallen mocht mij videokaart sneuvelen. Dit is geen probleem en meneer zegt 1 moment en hangt op .... lekkere service.
Toen nogmaals via de mail geprobeerd, daar krijg ik uiteindelijk als antwoord dat de laptop niet windows xp goedgekeurd is in Japan en dat er daarom dus geen drivers verkrijgbaar zijn, hierop gereageerd dat men dit niet kan maken. Dat ik een laptop van bijna 2000 euro koop en het uiteindelijk alleen maar kan gebruiken met Vista??? en dus een windows XP licentie voor niks heb gekocht
Weet iemand of een bedrijf dit zomaar kan maken zonder dat het ergens officieel aangegeven staat, dat het product alleen maar met Windows Vista te gebruiken is. Dat ik onder windows XP met mijn garantie speel ..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Driver problemen Toshiba x200-191 laptop
Re: Driver problemen Toshiba x200-191 laptop
Toch klopt het en een bedrijf mag dat zeker doen.Weet iemand of een bedrijf dit zomaar kan maken zonder dat het ergens officieel aangegeven staat, dat het product alleen maar met Windows Vista te gebruiken is. Dat ik onder windows XP met mijn garantie speel ..
Want de fabrikant is ook verantwoordelijk voor de stabiliteit van de drivers.
Maar er is ook een oplossing.
Probeer eens op de site van Nvidia de drivers te downloaden.
Meestal werkt het wel, dus de hoop is nog niet verkeken.
En over de garantie:
Op de hardware heb je gewoon garantie, daarbij maakt het totaal niet uit welke besturingsysteem er op zit.
Over Windows is het een totaal ander verhaal.
De fabrikant is de degene die de support moet leveren van windows, en in het geval van de consumentenkoop moet de verkopende partij de support verlenen aan de computer waar Windows tijdens de koop is geïnstalleerd.
Zet je er zelf Windows XP op, dan moet je jezelf ook support geven, je kunt dan niet meer terugvallen op de verkopende partij of de fabrikant van de computer. Je hebt dan zelfs niet het recht om bij Microsoft support te vragen. Dit is dus het geval als de licentie een OEM licentie is.
Bij retaillicenties is dat anders en kun je wel degelijk bij Microsoft terecht voor de support.
Heel vervelend, maar helaas is het niet anders.Toen nogmaals via de mail geprobeerd, daar krijg ik uiteindelijk als antwoord dat de laptop niet windows xp goedgekeurd is in Japan en dat er daarom dus geen drivers verkrijgbaar zijn, hierop gereageerd dat men dit niet kan maken.
Een driver is niet "even" geschreven, maar moet ook zeer uitgebreidt getest worden. En als de Toshiba het niet vertrouwd, dan brengen ze daar zelf geen drivers voor uit.
Ik heb zelf ook op de site van nvidea gekeken en die verwijzen je doodleuk door naar de site van toshiba
Dus ik zou gewoon met de niet officiele drivers kunnen gaan draaien, omdat het garantie op de hardware is ondanks de software die ik gebruik ?
Men vertelde mij juist dat als gebleken was dat als de videokaart gesneuveld zou zijn door gebruikt van een niet officiele driver het dan buiten de garantie zou vallen.
Dus ik zou gewoon met de niet officiele drivers kunnen gaan draaien, omdat het garantie op de hardware is ondanks de software die ik gebruik ?
Men vertelde mij juist dat als gebleken was dat als de videokaart gesneuveld zou zijn door gebruikt van een niet officiele driver het dan buiten de garantie zou vallen.
-
Hey Rpeelen,
Je moet de nieuwste Forceware downloaden! Die ondersteunde alle Geforce/Nvdia chipssets.
Of sterker nog check hier eens. Heb hem gevonden
http://www.laptopvideo2go.com/
Succes!
Je moet de nieuwste Forceware downloaden! Die ondersteunde alle Geforce/Nvdia chipssets.
Of sterker nog check hier eens. Heb hem gevonden
http://www.laptopvideo2go.com/
Succes!
Het spreekt elkaar wel een beetje tegen, dat klopt.Dus ik zou gewoon met de niet officiele drivers kunnen gaan draaien, omdat het garantie op de hardware is ondanks de software die ik gebruik ?
Je hebt buitenom wat voor besturingsysteem je ook draait gewoon recht op garantie op de hardware.
Dus als je op de computer Win XP of Linux hebt staan en de harde schijf of het moederbord gaat kapot, dan heb je gewoon garantie op de hardware.
Maar.....
Als er een hardwarefout ontstaat door een verkeerde driver, zeg maar doordat de videodriver de videokaart overklokt, dan heb je weer geen recht op garantie.
En als Toshiba het zo duidelijk aangeeft, dan kan dat dus betekenen dat er problemen zijn met de XP drivers.
Omdat ik dus blijkbaar nergens de officiele drivers van toshiba ergens vandaan kan halen wordt ik dus eigenlijk gedwongen om vista te gebruiken..
En laat mij nou net de grootste fan van Vista zijn
Wat ik hier dus begrijp is dat Toshiba dit gewoon kan maken en dat ik geen poot heb om op te staan.
Ik vind dat ze dit dan in ieder geval bij de aankoop hadden moeten aangeven, in de zin van: ''Dit product kunt u alleen gebruiken in combinatie met windows Vista''
Laatste keer dat ik denk ik nog wat van Toshiba koop...
En laat mij nou net de grootste fan van Vista zijn
Wat ik hier dus begrijp is dat Toshiba dit gewoon kan maken en dat ik geen poot heb om op te staan.
Ik vind dat ze dit dan in ieder geval bij de aankoop hadden moeten aangeven, in de zin van: ''Dit product kunt u alleen gebruiken in combinatie met windows Vista''
Laatste keer dat ik denk ik nog wat van Toshiba koop...
Beste, helaas doen alle fabrikanten dit in meer of mindere mate. De link van R-P moet je hebben. Hier staan de drivers zeker bij, ook worden deze continue geupdate, dit kan handig zijn, immers je hebt die snelle chip niet voor niets neem ik aan
Ik heb nog nooit gehoord dat je geen garantie hebt indien je een andere driver gebruikt, dit zullen ze natuurlijk zeggen om eventuele escalties te voorkomen. Mocht je ooit wat krijgen met de laptop dan meld je de laptop aan met de origibnele installatie of met een lege hdd (format, desnoods in een een pc hangen).
Ik heb nog nooit gehoord dat je geen garantie hebt indien je een andere driver gebruikt, dit zullen ze natuurlijk zeggen om eventuele escalties te voorkomen. Mocht je ooit wat krijgen met de laptop dan meld je de laptop aan met de origibnele installatie of met een lege hdd (format, desnoods in een een pc hangen).