Hallo allemaal,
Ook ik ben op dit moment hard op zoek naar een laptop. Maar na alle verhalen gelezen te hebben zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb op dit moment een PB pc (ruim 1 jaar) en gelukkig nog geen problemen mee gehad.
Nu ik vaker onderweg ben is het noodzakelijk om een laptop aan te schaffen en aangezien ik wel eens films download en ik geen dvd-brander op mijn "gewone" pc heb zitten, lijkt het mij handig om een laptop te kopen met dvd-brander (bijv PB easynote M7300 of HP Pavilion ZV5180EA; ik vind ze allebei even mooi!!), maar wat ik mij afvraag is hoe het zit met de dvd-brander; kan dat goed met een brander op een laptop? Of kan ik beter een losse dvd-brander (extern) kopen en die gewoon aansluiten op mijn huidige pc? Nog een vraagje: als ik een laptop ga kopen met dvd-brander zijn er dan nog dingen waar ik speciaal op moet letten? Bij de specificaties van een "gewone" pc zie ik bij dvd-brander dit symbool staan: +/-, maar dit symbool staat niet bij de laptopspecificaties. Hoe zit dat precies?
Alvast hartelijk bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dvd-brander op laptop of tower?
Re: Dvd-brander op laptop of tower?
ik neem aan dat je met je normale pc verbinding maakt met internet en dit in de toekomst ook zal blijven doen.. in dat geval is het veel goedkoper en gemakkelijker om daar een dvd brander in te bouwen, anders moet je straks alle films eerst weer over gaan zetten naar je laptop en dan eens aan branden gaan denken.. ander punt is dat als je films gaat downloaden naar je laptop toe hier wel een behoorlijke HD in moet zitten
ik vraag me eigenlijk nog het meeste af waar je je laptop voornamenlijk voor wil gebruiken, is het puur om een dvd te kunnen bekijken of wil je er ook op gaan werken?????
ik vraag me eigenlijk nog het meeste af waar je je laptop voornamenlijk voor wil gebruiken, is het puur om een dvd te kunnen bekijken of wil je er ook op gaan werken?????
+ of - zou ook bij laptop in specs moeten staan. Maar tegenwoordig ondersteunen veel branders beide formaten.
Makkelijkst en goedkoopst is inderdaad gewoon een brandertje in je desktop pc te bouwen.
Makkelijkst en goedkoopst is inderdaad gewoon een brandertje in je desktop pc te bouwen.
Een tip kijk niet zozeer naar de buitenkant van de laptop bij het uitkiezen maar naar de binnenkant!!!!
Of hij er mooi uitziet is toch bijzaak????
daar ben ik het niet geheel mee eens.Geplaatst op 26 Aug 2004 13:42 door dhm
--------------------------------------------------------------------------------
Een tip kijk niet zozeer naar de buitenkant van de laptop bij het uitkiezen maar naar de binnenkant!!!!
natuurlijk dhm, de binnenkant is het belangrijkste, maar de buitenkant is net zo belangrijk.
stel ik koop een laptop, het is een foeilelijk ding ook al is het van binnen een zeer goed apparaat, dan nog koop ik het niet.
-
dat zou ik dus wel doen, de buitenkant is bijzaak!