LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DVD - CD prijzen in nederland

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Voor opheffen extra belasting op cd's en dvd's

voor
3
38%
tegen
4
50%
maakt me niet uit
1
13%

Totaal aantal stemmen: 8

Zorgelijk

DVD - CD prijzen in nederland

Ongelezen bericht door Zorgelijk »

Beste mensen,

Het valt mij op dat wij in Nederland wel hele speciale wetgeving hanteren.
Bijvoorbeeld de regels rond de belasting die wij betalen bij aanschaf van een leeg cd'tje of dvd'tje.
We betalen hier (in Nederland) voor een dvd 0,90€ terwijl dezelfde dvd in duitsland 0,24€ kost. De belasting die extra wij betalen is bedoeld voor de buma/stemra, maar waarom moet ik die betalen over mijn eigen vakantie film ? ..... Je kan natuurlijk ook je eigen dvd's kopieren voor thuisgebruik, en daar heb ik de rechten al voor betaald bij aanschaf van het origineel.
Kort om ik snap het niet we betalen altijd 1 x te veel...
En mocht je denken dat we de rechten betalen voor het feit dat je natuurlijk ook illegaal kan kopieren..... dan snap ik het ook niet, want hoe kan het nu tegelijk illegaal zijn en legaal(je betaald er immers voor).

Dilbert29

Re: DVD - CD prijzen in nederland

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat is inderdaad een hiaat in de Nederlandse wetgeving volgens mij. Je betaald altijd dubbel op de een of andere manier.

Maar het feit dat je voor het origineel al betaald hebt maakt kopieren nog steeds niet legaal denk ik.

Zou het misschien komen door al die clubjes en verenigingen die opgericht zijn of worden om de rechten van muzikanten te vertegenwoordigen. Ze willen tot in het oneindige meedelen in de gelden die ze opbrengen.

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Natuurlijk is dat een kromme wetgeving.
Mijn CD's en DVD's loop ik allang niet meer in Nederland maar bij een Duitse webwinkel.
De levering is snel, correct en goedkoop.

Het totaal bedrag is vaak nog geen 30% van wat ik bij een Nederlandse winkel kwijt zou zijn geweest.

Ik kan het dus iedereen aanraden.

Fenkie

Ongelezen bericht door Fenkie »

Dat is echt Nederlands. Het uitmelken van elke koe die maar uitgemolken kan worden... in dit geval de burger.

Het begon met de auto, toen de huizen en nu... ja, de muziek. Ik hou mijn hart vast want het blijft volgens mij niet alleen bij cd's en dvd's.

Beste Edjuh, heb jij een link van die site waar jij cd's bestel.

Ik bestel dvd's en cd's altijd bij deze Nederlandse website die trouwens vrij goedkoop is:
http://www.ddvd.info/nl/

Groetjes,

Fenkie.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dit uit melken bestaat al veel langer dan menig mensen denken .
Was al toen er niet eens CD`s bestonden .
Toen was het met Cassette bandjes en ook al videobanden.

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Hoi Fenkie.

Ik bestel altijd bij OPUS Shop

De website die jij opgeeft is trouwens ook van een duitse leverancier.

Fenkie

Ongelezen bericht door Fenkie »

Hallo Edjuh,

Bedankt voor de link naar de site waar jij dvd's en cd's koopt. Ik wist trouwens niet dat de winkel waar ik cd's koop Duits is :oops:

Groetjes,

Fenkie.

Gesloten