LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dynabyte? Hun service is zo slecht.
Dynabyte? Hun service is zo slecht.
Ik had bij Dynabyte in 2005 een kleuren laser-printer van HP gekocht voor De Eerstehulp-express.
In mei 2008 kreeg ik tijdens het printen de foutmelding
"52 scannerfout".
Ik heb toen gebelt met HP en met Dynabyte. HP wist niet waar de foutmelding vandaan kon komen omdat er geen scanner in die printer zit.
Dynabyte vertelde mij dat de melding kwam omdat de kleuren toners en de drum bijna leeg waren. Er zat nog circa 1% vulling in.
Ik heb toen bij Dynabyte voor € 389,75 nieuwe hp toners en een drum gekocht.
Echter de foutmelding bleef. Je kan bij die foutmelding ook niet printen en moet de computer en printer opnieuw opstarten.
Toen ik de printer weer openende zat er overal toner. Ik heb toen Dynabyte gebelt om uitleg. Daar kreeg ik te horen: maar meneer die printer is al drie jaar oud. Met ander woorden koop maar een nieuwe. De printer was destijds € 525,00.
Na lang aandringen mocht ik de printer opsturen naar Dynabyte in Zwolle. Let wel: het gaat om een printer van 25 kilo. De dag erna kreeg ik van Dynabyte een telefoontje met de mededeling: Er is iets in de printer afgebroken. Dat is uw schuld dus zoek het maar uit. Wij sturen de printer retour.
Ik heb de printer bij een filiaal in Amersfoort weer opgehaald. Thuis bleek het afgebroken stukje van de papier schuif te zijn om de papieren recht te houden tijdens het printen. Het kan dus nooit de foutmelding veroorzaakt te hebben en het was zeker nog heel toen ik de printer opstuurde naar Dynabyte.
Hoe diep kan een winkelketen zinken als je zo met grote klanten om gaat? Ik ben verantwoordelijk voor alle inkoop voor De Eerstehulp-express. Ik kocht voor duizenden Euro's per jaar in bij Dynabyte.
De Eerstehulp-express is een groot internationale opleidingsinstituut voor BHV, EHBO, AED en LPEV.
In mei 2008 kreeg ik tijdens het printen de foutmelding
"52 scannerfout".
Ik heb toen gebelt met HP en met Dynabyte. HP wist niet waar de foutmelding vandaan kon komen omdat er geen scanner in die printer zit.
Dynabyte vertelde mij dat de melding kwam omdat de kleuren toners en de drum bijna leeg waren. Er zat nog circa 1% vulling in.
Ik heb toen bij Dynabyte voor € 389,75 nieuwe hp toners en een drum gekocht.
Echter de foutmelding bleef. Je kan bij die foutmelding ook niet printen en moet de computer en printer opnieuw opstarten.
Toen ik de printer weer openende zat er overal toner. Ik heb toen Dynabyte gebelt om uitleg. Daar kreeg ik te horen: maar meneer die printer is al drie jaar oud. Met ander woorden koop maar een nieuwe. De printer was destijds € 525,00.
Na lang aandringen mocht ik de printer opsturen naar Dynabyte in Zwolle. Let wel: het gaat om een printer van 25 kilo. De dag erna kreeg ik van Dynabyte een telefoontje met de mededeling: Er is iets in de printer afgebroken. Dat is uw schuld dus zoek het maar uit. Wij sturen de printer retour.
Ik heb de printer bij een filiaal in Amersfoort weer opgehaald. Thuis bleek het afgebroken stukje van de papier schuif te zijn om de papieren recht te houden tijdens het printen. Het kan dus nooit de foutmelding veroorzaakt te hebben en het was zeker nog heel toen ik de printer opstuurde naar Dynabyte.
Hoe diep kan een winkelketen zinken als je zo met grote klanten om gaat? Ik ben verantwoordelijk voor alle inkoop voor De Eerstehulp-express. Ik kocht voor duizenden Euro's per jaar in bij Dynabyte.
De Eerstehulp-express is een groot internationale opleidingsinstituut voor BHV, EHBO, AED en LPEV.
Re: Dynabyte? Hun service is zo slecht.
Hier wordt ik dus zo laaiend van.Na lang aandringen mocht ik de printer opsturen naar Dynabyte in Zwolle. Let wel: het gaat om een printer van 25 kilo. De dag erna kreeg ik van Dynabyte een telefoontje met de mededeling: Er is iets in de printer afgebroken. Dat is uw schuld dus zoek het maar uit. Wij sturen de printer retour.
Hier is helemaal geen spraken van dat het product gratis gerepareerd zou moeten worden.
Er is een probleem en dat probleem moet opgelost worden.
En ja, al heeft de TS die printer zelf kapot gemaakt, wat maat dat nu uit?
Kijk, ik begrijp best als de printer dermate kapot zou zijn dat Dynabyte dan zou zeggen dat ze niet tot reparatie overgaan omdat de kosten dan teveel zouden zijn. Maar die beslissing ligt dan bij de TS en niet bij Dynabyte.
Maar om zomaar te zeggen dat de schade aan de TS zelf te wijten is en dat ze daardoor het probleem niet op gaan lossen, is echt onacceptabel.
Iets anders:
Wat is dan de type van de printer?
Wat ik wel tegenkom zijn de foutmeldingen:
51 Laser-fout:
Er is een interne hardwarefout opgetreden
in de printer.
51.20 Fout – Zwarte laser scannerfout
51.21 Fout – Cyaanlaser scannerfout
51.22 Fout – Magentalaser scannerfout
51.23 Fout – Gele laser scannerfout
bron: http://static.goedkoopsteprinter.nl/dow ... manual.pdf
Dat Dynabyte aangaf dat de melding kwam omdat de kleuren toners bijna leeg waren geloof ik niet.52 Scannerfout:
Er is een interne hardwarefout
opgetreden in het apparaat.
Schakel het apparaat uit met de aan/uitknop,
wacht minimaal 30 seconden,
schakel het apparaat weer in en wacht
tot het is geïnitialiseerd.
Als u een spanningsbeveiliging gebruikt,
koppelt u deze los. Sluit het apparaat
rechtstreeks op het stopcontact aan.
Schakel het apparaat uit aan met de aan/
uit-knop.
Als het probleem blijft bestaan, neemt u
contact op met de klantenondersteuning
van HP. Zie Klantenondersteuning
van HP of de ondersteuningsbrochure in
de verpakking van het apparaat.
bron: http://www.wolfhond.be/joomla/bestanden/guide.pdf
Veel. Ik ken alleen wetgeving die winkeliers verplicht om iets te doen als het product niet de eigenschappen bezit die er van mocht verwachten, nl. gratis herstellen / vervangen of ontbinden. Ik ken de wetgeving niet die de winkelier verplicht om iets te doen als ze het gebrek uit een andere hoek komt. ALS je moet betalen dan kun je net zo goed naar een ander toegaan.BBCS schreef:En ja, al heeft de TS die printer zelf kapot gemaakt, wat maat dat nu uit?
Hoi BBCS;
Mijn type printer is een HP Color laer-jet 2550L.
Als ik de foutmelding 52 scannerfout kreeg zette ik de printer soms wel een dag zonder stroom. Niets hielp.
Bij Dynabyte zeiden ze toen echt dat het kon komen door de bijna lege toners en drum.
Groeten, Gert
Mijn type printer is een HP Color laer-jet 2550L.
Als ik de foutmelding 52 scannerfout kreeg zette ik de printer soms wel een dag zonder stroom. Niets hielp.
Bij Dynabyte zeiden ze toen echt dat het kon komen door de bijna lege toners en drum.
Groeten, Gert
Hoi alfatrion;
Uiteraard ga ik naar een ander. Ik ga niet betalen voor dat wat Dynabyte kapot maakt.
Met HP heb ik naar een andere HP-dealer in Amersfoort gezocht. Ik ben bij Masco uit gekomen.
De printer laat ik niet meer maken. Ik heb bij Masco een nieuwe HP color laser-jet gekocht. Masco, HP en ik gaan kijken of er een korting mogelijk is ter compensatie van wat Dynabyte heb aangericht.
Groetjes.
Uiteraard ga ik naar een ander. Ik ga niet betalen voor dat wat Dynabyte kapot maakt.
Met HP heb ik naar een andere HP-dealer in Amersfoort gezocht. Ik ben bij Masco uit gekomen.
De printer laat ik niet meer maken. Ik heb bij Masco een nieuwe HP color laser-jet gekocht. Masco, HP en ik gaan kijken of er een korting mogelijk is ter compensatie van wat Dynabyte heb aangericht.
Groetjes.
Dynabyte maak zich zelfs schuldig aan "diefstal".
Toen ik de printer op had gehaald bij het filiaal van Dynabyte, bleek dat het netsnoer niet mee retour geleverd was.
Ik heb direct een mail gezonden naar Dynabyte.
In het antwoord op mijn vraag waar het snoer is en of het alsnog retour gezonden kan worden, kreeg ik als antwoord: Die printer is toch kapot dus je heb niets aan dat snoer. We weten niet waar het is.
Hoe zielig kan een firma zijn?
Toen ik de printer op had gehaald bij het filiaal van Dynabyte, bleek dat het netsnoer niet mee retour geleverd was.
Ik heb direct een mail gezonden naar Dynabyte.
In het antwoord op mijn vraag waar het snoer is en of het alsnog retour gezonden kan worden, kreeg ik als antwoord: Die printer is toch kapot dus je heb niets aan dat snoer. We weten niet waar het is.
Hoe zielig kan een firma zijn?
Ik heb op dit forum al het nodige gezegt hoe ik gevaren ben bij Dynabyte na een foutmelding ("52 scannerfout") op mijn color laserjet 2550L van HP.
Met HP heb ik druk bezig de printer weer goed te krijgen. Maar HP en ik lopen tegen steeds mee defecten op, veroorzaakt door Dynabyte. Zo blijk nu dat Dynabyte de, gloed nieuwe, toners en drum ter waarde van € 390,00 dermate beschadigd hebben dat zij niet meet herkend worden door de printer. Ook loopt de carossel ergens op aan. En heeft Dynabyte met hun handen aan de toners en drum gezeten. De printrolstaven, die de toner op papier moeten brengen, zitten vol vegen, vlekken en/of zijn helemaal van kleur af geveegt.
Kortom, Dynabyte heeft mijn printer helemaal gesloopt.
Met HP heb ik druk bezig de printer weer goed te krijgen. Maar HP en ik lopen tegen steeds mee defecten op, veroorzaakt door Dynabyte. Zo blijk nu dat Dynabyte de, gloed nieuwe, toners en drum ter waarde van € 390,00 dermate beschadigd hebben dat zij niet meet herkend worden door de printer. Ook loopt de carossel ergens op aan. En heeft Dynabyte met hun handen aan de toners en drum gezeten. De printrolstaven, die de toner op papier moeten brengen, zitten vol vegen, vlekken en/of zijn helemaal van kleur af geveegt.
Kortom, Dynabyte heeft mijn printer helemaal gesloopt.
In zo'n geval:
Ga met HP in overleg voor een nieuwe printer en de rekening naar Dynabyte.
Normaal gesproken heb je zelf niks met HP te maken en moet je er met Dynabyte uit zien te komen.
Maar in dit geval zou ik proberen er met HP eruit proberen te komen.
Ga met HP in overleg voor een nieuwe printer en de rekening naar Dynabyte.
Normaal gesproken heb je zelf niks met HP te maken en moet je er met Dynabyte uit zien te komen.
Maar in dit geval zou ik proberen er met HP eruit proberen te komen.
Hoi BBCS;
Ik ben met HP bezig. Voorlopig krijg ik gratis telefonische ondersteuning. Op zich heb ik daar nu niets meer aan. Ik heb allang een nieuwe HP kleurenprinter gekocht.
Maar als het probleem wordt opgelost, kan ik de oude printer misschien verkopen of als reserve houden.
Ik ben met HP bezig. Voorlopig krijg ik gratis telefonische ondersteuning. Op zich heb ik daar nu niets meer aan. Ik heb allang een nieuwe HP kleurenprinter gekocht.
Maar als het probleem wordt opgelost, kan ik de oude printer misschien verkopen of als reserve houden.
Persoonlijk zou ik die printer dan als reserve houden.
Als de huidige printer eens zou gaan bezwijken, dan heb je altijd een reserve.
Want je zult zien dat die printer dan op een zaterdagavond de geest geeft en dat je heel nodig moet printen.
Als de huidige printer eens zou gaan bezwijken, dan heb je altijd een reserve.
Want je zult zien dat die printer dan op een zaterdagavond de geest geeft en dat je heel nodig moet printen.
Hoi mensen;
Hierbij een laatste update over het handelen van Dynabyte.
Nadat ik de printer terug gekregen had van Dynabyte, bleek dat niet alleen het plastic stukje afgebroken waar men over belde.
Ook bleek een strip aan de voorzijde van de printer afgebroken. Ook bleek dat men bij Dynabyte met hun handen aande gekleurde tonerrollen te hebben gezeten.
Wat men verder bij Dynabyte gedaan heeft met mijn printer is niet alleen voor mij maar ook voor HP een raadsel. Want de gloednieuwe orginele HP-toners werden niet meet door de printer herkend.
Ik heb de printer daarna naar HP gebracht. Daar bleek de printer dermate kapot dat hij niet meet te repareren is.
Een drie jaar oude kleuren laser-printer van € 500 naar de vervelend.
Bedankt Dynabyte.
Groetjes, Gert.
Hierbij een laatste update over het handelen van Dynabyte.
Nadat ik de printer terug gekregen had van Dynabyte, bleek dat niet alleen het plastic stukje afgebroken waar men over belde.
Ook bleek een strip aan de voorzijde van de printer afgebroken. Ook bleek dat men bij Dynabyte met hun handen aande gekleurde tonerrollen te hebben gezeten.
Wat men verder bij Dynabyte gedaan heeft met mijn printer is niet alleen voor mij maar ook voor HP een raadsel. Want de gloednieuwe orginele HP-toners werden niet meet door de printer herkend.
Ik heb de printer daarna naar HP gebracht. Daar bleek de printer dermate kapot dat hij niet meet te repareren is.
Een drie jaar oude kleuren laser-printer van € 500 naar de vervelend.
Bedankt Dynabyte.
Groetjes, Gert.
Een laatste update van mijn ervaring met Dynabyte.
Hp srvice heeft mijn kleuren laser-printer van HP nagekeken nadat hij defect bij Dynabyte was geweest voor een foutmelding.
De printer blijkt dermate kapot gemaakt te zijn door Dynabyte dat hij niet meer te repareren is.
Toen ik de printer opstuurde was er alleen maar een foutmelding van "52 scannerfout".
Toen ik de printer van Dynabyte terug kreeg blijkt de printer de volgende dingen te mankeren:
- alle 4 de nieuwe en orginele toners zijn beschadigd door onkundig gebruik
- de nieuwe en originele drum is zwaar beschadigd
- de carrosel, waar de toners inzitten, is totaal ontwricht
- aan de voorzijde zijn beugels, waar niemand iets te zoeken heeft, afgebroken
- een snaar is er gescheurd
Totale schade door Dynabyte veroorzaakt: € 1545.
Dank je wel Dynabyte.
Hp srvice heeft mijn kleuren laser-printer van HP nagekeken nadat hij defect bij Dynabyte was geweest voor een foutmelding.
De printer blijkt dermate kapot gemaakt te zijn door Dynabyte dat hij niet meer te repareren is.
Toen ik de printer opstuurde was er alleen maar een foutmelding van "52 scannerfout".
Toen ik de printer van Dynabyte terug kreeg blijkt de printer de volgende dingen te mankeren:
- alle 4 de nieuwe en orginele toners zijn beschadigd door onkundig gebruik
- de nieuwe en originele drum is zwaar beschadigd
- de carrosel, waar de toners inzitten, is totaal ontwricht
- aan de voorzijde zijn beugels, waar niemand iets te zoeken heeft, afgebroken
- een snaar is er gescheurd
Totale schade door Dynabyte veroorzaakt: € 1545.
Dank je wel Dynabyte.