Ik zit echt met mijn handen in mijn haar.
Ik heb 27/12/2007 een laptop van HP gekocht ad € 899,-. Al vanaf het begin problemen gehad. Ventilator blaast hard, loopt geregeld vast en heb deze tot nu toe denk ik wel 20x teruggebracht naar Fabriekinstellingen.
Afgelopen zomer is de laptop na heel veel telefonisch contact met HP eindelijk ter reparatie opgestuurd. Dit zonder overleg winkelier. Daar hebben ze de moederkaart vervangen. Bij terugkomst had mijn laptop schade aan de rechterhoek. (waarschijnlijk van een val) Na heel veel gesteggel wie schuld had, heeft HP wederom de laptop op reparatie gestuurd en alles nagekeken. Toch bleek de laptop nog steeds niet lekker te lopen. Van HP kreeg ik de mededeling, mevrouw u moet terug gaan de winkel, want wij kunnen u geen nieuwe laptop vergoeden, terwijl ik daar bij vertelde, die schade heeft helemaal niets met de winkelier te maken. Uiteindelijk zo boos en teleurgesteld met een laatste kans ben ik ook nog eens terug gegaan de winkel (waar ik niets heb verteld van de val, want dan heb ik helemaal geen recht meer) en deze hebben de laptop ook weer opgestuurd. Ik kreeg 'm weer terug met de mededeling, mevrouw er is helemaal niets aan de hand met de laptop.
Nu 3 maanden (garantie was tot nov. 2009) na die laatste reparatie (26 okt. 2009) zijn echt alle klachten weer terug, en ook nog eens dat mijn scherm heel erg stoort (laptop is toen al op reparatie geweest voor het beruchte blauwe scherm).
Ik weet niet wat mijn recht hierin is en wat ik kan doen. Als ik het hard moet spelen ga ik dit zeker doen, want ze hebben alles in de garantietermijn niet naar tevredenheid kunnen oplossen. Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik doen.
Patricia
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] en nu qua garantie laptop HP
Re: en nu qua garantie laptop HP
Een vastlopende HP notebook is bijna standaard, de mijne ging na ongeveer 6 maanden kapot. Ik heb toen gelijk mijn geld teruggeeist en na veel aandringen ook terug gekregen. Mijn broer en schoonzus hebben ook soortgelijke problemen gehad, daarom wilde ik geen reparatie.
Notebooks zijn bijna allemaal van slechte kwaliteit en lijken ook maar gemaakt te worden voor een 2 jarige levensduur daarom ook maar de beperkte garantie, behalve de duurdere modellen en over het algemeen Sony´s.
Maar jij hebt je laptop nu al 2 jaar en garantie is voorbij dus kun je helaas in Nederland weinig doen. Je kunt alleen proberen aan te tonen dat de problemen vanaf aankoop nooit zijn opgelost en dan proberen iets terug te krijgen bij de winkelier.
Notebooks zijn bijna allemaal van slechte kwaliteit en lijken ook maar gemaakt te worden voor een 2 jarige levensduur daarom ook maar de beperkte garantie, behalve de duurdere modellen en over het algemeen Sony´s.
Maar jij hebt je laptop nu al 2 jaar en garantie is voorbij dus kun je helaas in Nederland weinig doen. Je kunt alleen proberen aan te tonen dat de problemen vanaf aankoop nooit zijn opgelost en dan proberen iets terug te krijgen bij de winkelier.