LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] europees of nederlands model printer kopen?
europees of nederlands model printer kopen?
Hallo,
Ik weet niet of ik op dit forum goed zit. maar ik ben op zoek naar een all in one printer. nu heb ik een brother dcp-195c gezien. maar nu zie ik dat het europese model 49 euro is en het nederlandse model 65. wat is een verschil tussen een nederlands en een europees model? en welke zouden jullie kopen? Ik heb niet zo'n groot budget, vandaar deze vraag.
alvast bedank, suzanne
Ik weet niet of ik op dit forum goed zit. maar ik ben op zoek naar een all in one printer. nu heb ik een brother dcp-195c gezien. maar nu zie ik dat het europese model 49 euro is en het nederlandse model 65. wat is een verschil tussen een nederlands en een europees model? en welke zouden jullie kopen? Ik heb niet zo'n groot budget, vandaar deze vraag.
alvast bedank, suzanne
Re: europees of nederlands model printer kopen?
Voor de werking van het apparaat zal het niks uitmaken. Het gaat denk ik meer om bijzaken als Nederlands handleiding en de interface taal (geen Nederlands). Misschien dat het nog wat uitmaakt voor garantie, maar dat lijkt me stug.
Zulke prijsverschillen kom je vaak tegen. Als Engels geen probleem is, dan zou ik voor de goedkoopste gaan.
Zulke prijsverschillen kom je vaak tegen. Als Engels geen probleem is, dan zou ik voor de goedkoopste gaan.
Ik heb op internet wel een nederlandse handleiding gevonden, dus daar hoeven dan geen problemen mee te komen. ik gebruik de printer alleen om af en toe te scannen en nog minder eigenlijk een keer iets uit te printen. verder niet. ik heb nu een epson sx-100, maar krijg geen letter meer op papier. het papier gaat nog wel door de printer, maar er komt niets op te staan. dit ook niet na het vervangen van de inkt. is originele inkt. Als iemand weet waar dit aan kan liggen en hier een oplossing voor heeft is het natuurlijk ook prima. Scannen lukt nog wel gelukkig. is voor mij het belangrijkste.
Ik neem aan dat je wel de printerkopreiniging hebt gedaan? Wanneer is het probleem ontstaan en is dat geleidelijk gegaan of abrupt?
dit probleem is geleidelijk ontstaan. heb al af en toe printkopreiniging gedaan, ook opnieuw de software geinstalleerd. zelfs een testpagina drukt die niet meer af. ook duurde het steeds langer voordat ik het eindelijk voor elkaar kreeg mijn inkt te vervangen en iets op papier te krijgen. nu las ik op internet wel meerder klachten over deze printer. denk eerder dat het een miskoop is.
Ik heb momenteel een SX-510W (wireless) in gebruik, en ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Ik geloof ook de enige negatieve ervaringen op het Internet zijn de redelijk luide geluidsproductie bij printen.
Kan het niet zijn dat door langdurige stilstand de inkten zodanig zijn opgedroogd dat reiniging ook niets meer uitmaakt? Ik weet niet precies was de cartridges per stuk kosten, ik dacht iets van Euro 10,00 per stuk of zo. Voor 25 Euro erbij heb je al een nieuwe Epson met cartridges....
Kan het niet zijn dat door langdurige stilstand de inkten zodanig zijn opgedroogd dat reiniging ook niets meer uitmaakt? Ik weet niet precies was de cartridges per stuk kosten, ik dacht iets van Euro 10,00 per stuk of zo. Voor 25 Euro erbij heb je al een nieuwe Epson met cartridges....
als dat zo is, dat het door te lang stilstaan zou zijn, weet ik eigenlijk niet of het de moeite waard is om een nieuwe printer aan te schaffen. en ergens anders af en toe te printen (zoals bij mijn ouders) als ik iets uit moet printen. Hij heeft het na de laatste keer inkt vervangen alleen die keer gedaan. verder niet meer. vind het wel erg zonde van mijn geld. 1 maal printen voor 30 euro of zo. dit omdat je bij deze printer bij 1 kleur die op is gelijk alle kleuren moet vervangen. duur geintje dus.
Als je niet regelmatig print, dan zou je misschien kunnen overwegen om een laser printer te kopen. Toner op zich is wel duurder, maar die droogt niet snel op en per pagina uiteindelijk veel goedkoper (in zwart wit).
Zie hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Printer
Zie hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Printer
heb je bij een laserprinter ook een scanner. want ik moet sowiezo 1 maal er maand mijn salarisstrook scannen en naar het uwv sturen. eigenlijk ook niet heel vaak als je het zo bekijkt.
ik heb een laserprinter met scanner gevonden. is wel iets duurder dan een gewone inktjetprinter. denk er dus nog even over na. ieder geval bedankt voor het meedenken.
Laserprinter/scanner combi's zijn er zat, maar als ik jou goed begrijp, kun je beter voor een paar dubbeltjes kopieen maken op een kopieermachine. Volgens mij is dat op de korte en lange termijn voor jou het goedkoopste.
dat denk ik dus ook en dan bij mijn ouders gaan scannen of bij de buren. daar kan ik ook altijd terecht. (beter een goede buur dan een verre vriend)
ik heb net een mail naar p&o gestuurd of het mogelijk is mijn salarisstroken ook via de mail te ontvangen. Dan hoef ik in ieder geval al niet meer te scannen. Proberen kan altijd.
Een scanner zou je eigenlijk ook nog niet eens hoeven te hebben: met een digitale fotocamera kom je er ook. Maar inderdaad, proberen kan altijd.
Heb een mail terug gehad van p&o. Helaas kunnen ze vanwege privacy geen salarisstrook mailen. Vandaag heb ik na 4 maal printkoppenreiniging weer kunnen printen. Heb ongeveer 20 pagina's geprint en nu is mijn inkt weer bijna op. Zou het de moeite waard zijn om anders inkt van bijvoorbeeld de bruna te halen. nu moet ik ook iedere keer de inkt vervangen. als ik dan ook de inkt elke keer moet vervangen scheelt het toch weer in de kosten. al blijft het een flink kostenplaatje zo op deze manier.