LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firefox bereikt 20 procent marktaandeel in Europa

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO

Firefox bereikt 20 procent marktaandeel in Europa

Ongelezen bericht door NONO »

Volgens dit Duitse artikel heeft een Frans bedrijf vastgesteld dat het marktaandeel van Firefox in Europa naar 20 procent is gegroeid : http://www.heise.de/newsticker/meldung/68393

En niet alleen in de privésfeer, maar ook bedrijven stappen steeds meer over op deze browser.

Wouter_Oud

Re: Firefox bereikt 20 procent marktaandeel in Europa

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Klopt, goed nieuws voor Mozilla.

Misschien dat hun andere producten dan ook bekender worden. Ik ben een zeer tevreden gebruiken van Mozilla Thunderbird. :)

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

internet explorer heb ik al geruime tijd vervangen door mozilla/firefox en dat bevalt heel veel beter.is sneller en overzichtelijker.sommige websites kunnnen echter alleen maar in IE.
mozilla/firefox is ook overzichtelijker en heeft ingebouwde beveiliging.
ook heb ik gewerkt met nedscape 8.0 die ook heel goed is,alleen heeft die veel ruimte nodig in het geheugen:25MB.
mozilla/firefox is in het nederlands en engels te downloaden (gratis). :idea:

Wouter_Oud

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Firefox gebruikt bij mij 31 Mb van het werkgeheugen...

michel93

Ongelezen bericht door michel93 »

jah, ik gebruik nu ook Mozilla Firefox, en het is wel beter ja. (dan moet je wel die laatste versie hebben, want die oudere versie vond ik niet zo goed, maar ach... tis toch gratis)
Ik heb nog steeds IE op me pc staan, want sommige sites doen het nou eenmaal (nog) niet in firefox.
Voorderest vind ik het handig dat firefox na gebruik automatisch al je prive gegevens, met cookies enz. eraf gooit. (heb ik zelf ingesteld).
In het begin was het wel wennen, maar achteraf is het veel fijner dan IE.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Sommige sites kunnen alleen via IE worden bekeken.

Vraag is of dat sites zijn waar je iets aan mist?

Lijkt me dat een beetje bedrijf of instelling waakt voor dat soort eenzijdig gedrag.

Sjoerd_

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

De hoeveelheid geheugen die je browser gebruikt is afhankelijk van de hoeveelheid en het soort websites dat je open hebt staan. Netscape en firefox gebruiken bovendien dezelfde engine!

Websites die niet (goed) in firefox werken houden zich niet netjes aan de standaarden en hebben vaak slechte code. Deze sites zullen ook niet werken in browsers als safari en opera. Het probleem zit hem dus niet in firefox.
Voorderest vind ik het handig dat firefox na gebruik automatisch al je prive gegevens, met cookies enz. eraf gooit. (heb ik zelf ingesteld).
Die opties zitten ook in Internet Explorer.

Cynneke

Ongelezen bericht door Cynneke »

Firefox heeft laatst een geupdate versie (van 1.5.0 naar 1.5.0.1) uitgebracht ivm een bekend memory leak.

Gesloten