Vorig jaar heb ik in Singapore, waar ik toen woonachtig was, een Epson Stylus Photo R270 printer aangeschaft.
Deze printer is onlangs met mij naar Nederland meeverhuisd.
Nu heb ik nieuwe inktpatronen nodig.
De inktpatronen zijn van de serie T082x.
Deze zijn in Europa niet verkrijgbaar.
De R270 is identiek aan de in Europa verkochte R265, echter ten gevolge van regiocodering werken de inktpatronen van de R265, serie T080x, niet in de R270.
Na een lange e-mail discussie met Epson Nederland was de conclusie dat deze firma niet bereid is enige hulp te verschaffen in deze.
Bijvoorbeeld vervanging van de R270 door een R265 of vervanging van de firmware in mijn R270, zodat de T080x serie patronen geaccepteerd worden.
Uiteindelijk zit ik nu met een waardeloze printer ten gevolge van een bedenkelijk regiobeleid van een mondiale firma.
Heeft iemand een suggestie om tot een oplossing te komen?
Opsturen vanuit Singapore van patronen is geen oplossing, want dat mogen ze niet vanwege dezelfde regiobeperkingen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout regiobeleid Epson
Re: Fout regiobeleid Epson
Dit heeft niks met Epson te maken ze mogen het gewoonweg niet.
Die printers zijn voor dat land gemaakt dat jij hem meeneemt neemt risico's mee die je nu hebt.
Epson hoeft je dus ook niet te helpen met deze kwestie je neemt zelf de keus dat ding te kopen daar
Die printers zijn voor dat land gemaakt dat jij hem meeneemt neemt risico's mee die je nu hebt.
Epson hoeft je dus ook niet te helpen met deze kwestie je neemt zelf de keus dat ding te kopen daar
mijn ouders hebben al jaren een r265 en ik herken het probleem met de cardridges. ik heb voor mijn ouders wel eens en set originele T80X patronen besteld via Ebay, dit scheelde redelijk wat geld.
echter deze functioneerden ook niet in de printer.
na onderzoek bleek dat epson een blister van de T80x geleverd heeft met T82x patronen er in.
deze T82x waren dus niet geschikt voor de R265.
wel was het zo dat we de foutieve verpakking nog hadden.
Ik heb het toen bij epson gemeld, en heb na terugsturen kosteloos een set t80X patronen gekregen.
ik denk in jouw geval dat bovenstaande niet op gaat, en adviseer je dus ook om via ebay de juiste T82X cardridges voor jouw printer te bestellen of een europese versie van de printer te kopen.
echter deze functioneerden ook niet in de printer.
na onderzoek bleek dat epson een blister van de T80x geleverd heeft met T82x patronen er in.
deze T82x waren dus niet geschikt voor de R265.
wel was het zo dat we de foutieve verpakking nog hadden.
Ik heb het toen bij epson gemeld, en heb na terugsturen kosteloos een set t80X patronen gekregen.
ik denk in jouw geval dat bovenstaande niet op gaat, en adviseer je dus ook om via ebay de juiste T82X cardridges voor jouw printer te bestellen of een europese versie van de printer te kopen.
is toch een vrij normale situatie lijkt mij. Met bijvoorbeeld dvd's heb je het zelfde probleem. Ook die zijn regio gebonden. Dit had je van tevoren na kunnen vragen/kijken.
Inmiddels heeft Epson Nederland aangeboden de printer om te wisselen voor een gelijkwaardig model. Goeie aktie van Epson.
-
Slimme actie van Epson. Op de cartridges verdienen ze het grote geld
Dat regio gebonden gedoe is leuk om grijze import te voorkomen maar de pest voor de individuele consument die wel eens ergens anders woont en werkt dan in dit koude kikkerlandje. Klantviendelijk is het in ieder geval niet.
Dat regio gebonden gedoe is leuk om grijze import te voorkomen maar de pest voor de individuele consument die wel eens ergens anders woont en werkt dan in dit koude kikkerlandje. Klantviendelijk is het in ieder geval niet.