LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fujitsu Siemens

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Fujitsu Siemens

Ongelezen bericht door ikbenik »

Over welk merk krijg je het minste klachten?
De computers die ik zelf bouw.

En over:
HP, Compaq (is HP), Acer, Fujitsu Siemens

jkoorn1

Ongelezen bericht door jkoorn1 »

Dat verhaal van hanneske81 over de fujitsu Siemens computer en de service van de cutomer care center . Het leek wel of dat mijn verhaal was.
De PC is vijf keer terug gegaan naar Fujitsu Siemens. er is van alles aan gerepareerd , althans dat wordt vermeld. dat weet je natuurlijk nooit zeker. Bij aflevering bleek iedere keer weer dat er beschadigingen opzaten. de lampjes aan de voorkant doen het niet meer. harde schijf is een keer vervangen en omdat hij eerst zo stil was, haddden we er nu eentje, dat leek wel of er boeing 747 stond warm te draaien.
reactie van Fujitsu was eerst verlenging van de garantie en nu twee maanden geleden een brief gekregen waar staat dat we een nieuwe krijgen. we blijven schrijven en bellen, maar volgens mij is het daar een grote chaos. Ik begrijp werkelijk niet dat een de firma als Siemens niet ingrijpt. Wij hebben Siemens keukenapparatuur en dat werkt perfect.
de volgende keer kijk je echter wel uit om iets van Siemens te kopen.
Wij hebben uit pure ellende een laptop gekocht van Toshiba en tot nu toe is die perfect. We zitten nog wel met die verdomde Scaleo. Ik heb al gedreigd om juridische acties te ondernemen, maar daar worden ze niet koud of warm van. als consument alleen sta je zo zwak.
volgens mij moet Tros Radar daar aandacht aan besteden, een oproep doen om die lui bij Siemens eens wakker te schudden.
Ik ben nog steeds zo boos dat ik de volgende keer als ik daar bij Maarssen in de buurt ben, dat klereding door de ramen heen smijt.
beetje publiciteit kan geen kwaad lijkt me zo.

ikbenik

volgens mij moet Tros Radar daar aandacht aan besteden, een oproep doen om die lui bij Siemens eens wakker te schudden.

Waarom dan?

Je hebt als consument toch niets met de fabrikant te maken?

Dus is de fabrikant niet meer aan te pakken.

Dank zij die fijne wetjes.

De consument heeft zijn zin gekregen, en hebben ze eindelijk hun zin, beginnen ze weer te mekkeren.

Sorry hoor.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Consument heeft primair met de winkelier te maken, maar hierdoor blijft de fabrikant niet buitenspel.

In het geval van bijvoorbeeld de Xbox met bekraste CDs was het ook voor de winkeliers goed nieuws dat fabrikant microsoft te kijk werd gezet door consumentenprogrammas.

ikbenik

Het heeft wel verschrikkelijk lang geduurd voordat er stappen tegen de fabrikant werden ondernomen.

Als de fabrikant gelijk verantwoordelijk en aansprakelijk werd gesteld, dan was het veel sneller opgelost.

Nu heeft het door die consumentenwet veel langer geduurd.

En dat is nu het veschil wat ik steeds aangeef, maar veel mensen zijn daar doof voor.

Door de winkelier primair verantwoordelijk en aansprakelijk te stellen en niet de fabrikant, heeft dat gedonder veel maanden langer geduurd voordat het opgelost werd.

ikbenik

Consument heeft primair met de winkelier te maken
De winkelier is het aanspreekpunt voor de consument.

Die ontwikkeling juich ik alleen maar toe.

En het aanspreekpunt zijn is totaal iets anders dan verantwoordelijk en aansprakelijk zijn.

Stel je voor, de computer brandt door.
De oorzaak daarvan is dat er een kabel verkeerd is aangesloten door de fabrikant.

En de winkelier wordt dan aansprakelijk gehouden voor de schade, want hij heeft een ondeugelijk product geleverd.

Een hele vreemde wereld.

Gesloten