LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie gratis laptop bij GSM.nl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
s448250

garantie gratis laptop bij GSM.nl

Ongelezen bericht door s448250 »

Hallo allemaal,

Op 20 juli 2007 sluit ik een abonnement af bij GSM.nl voor een 2-jarig vodafone abonnement waarbij ik een gratis laptop van ACER ontvang.

Na bijna een jaar, in de eerste week van juli 2008, ontstaat er een scheur in het beeldscherm vanuit middenboven naar de linker onderhoek met een rode kleur rondom de scheur. Omdat in eerste instantie de rode kleur lijkt weg te trekken wacht ik het een paar dagen af maar op 16 juli 2008 komt er een nieuwe scheur verticaal over het scherm waarbij de rechterkant van het scherm volledig zwart wordt. De linkerkant werkt nog wel (maar daar zit ook een diagonale scheur in).

Op 17 juli direct een e-mail gestuurd naar GSM.nl waarin ik de klachten aangaf. Nog dezelfde dag een e-mail terug met de mededeling dat ik hem ter reparatie moest opsturen. Echter door persoonlijke omstandigheden was ik pas in november in staat om de laptop op te sturen.

Nu beweert GSM.nl dat de reparatie buiten de garantieregeling (garantieperiode 1 jaar) valt omdat de laptop niet binnen de garantieperiode bij de leverancier is aangemeld.

Waar heb ik recht op?

Met vriendelijke groet

alfatrion

Re: garantie gratis laptop bij GSM.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat stond er precies in de garantie voorwaarden?

Naast een beroep op de handelsgarantie kun je natuurlijk ook een beroep doen op de wettelijke garantie. Je hebt dan recht op kosteloos herstel of , mits je aannemelijk kunt maken dat het product ondeugdelijk is en de scheur niet door jou ontstaan is. Als de winkel dwars licht moet je wel naar de kantonrechter.

http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... l_Garantie

s448250

Ongelezen bericht door s448250 »

Op de website van gsm.nl staan de volgende Algemene voorwaarden. Omdat er op het contract niet gesproken wordt over garanties neem ik aan dat het contract onder deze regels valt:

http://www.gsm.nl/gsm/mcsmambo.p?M5Next ... Conditions

zie puntje 14 voor garantieregeling.

Ik kan geen informatie vinden over waar ik het eventueel zou moeten aanbieden in geval van schade.

Ik heb niets vreemds gedaan met de laptop, alhoewel ik hem wel naar mijn stage heb meegenomen. Tijdens vervoer in de trein krijgt hij altijd wel wat stootjes, maar geen vreemde dingen iig.

Moet ik zelf aannemelijk maken dat ik niet verantwoordelijk ben voor de schade of ligt de bewijslast in deze bij GSM.nl. Ik vind het namelijk vreemd dat ik dat moet bewijzen binnen de garantieperiode.

Alvast bedankt, de reacties worden zeer gewaardeerd.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

4 maanden is wel erg lang wachten!

Je abonnement is 2jaar maar de Laptop had vermoedelijk maar 1 jaar garantie.

Verder komt dit vaak omdat je wel de Laptop opende in het midden bij knop en dicht druk via hoeken waardoor het scherm iets kan doorbuigen en breken..
Ook zware voorwerpen op dicht boek of even leunen is soms al voldoende!

De bovenkant is dus niet stevig genoeg voor stapel boeken of zo!

Vermoedelijk is deze breuk zelfs in de garantie periode meestal zelf betalen, en alleen bij te stevig vastgeschroefde schermen betalen ze dit!

Helaas kan ik geen ander antwoord zonder iets gezien te hebben geven als ex monteur!

Gesloten