Beste mensen. 4 maanden geleden heb ik een semi-ruggedized (= versterkte) laptop gekocht. Nu ben ik tegen de kabel aangekomen, en is mijn netwerkaansluiting gebroken. Hierbij is mijn laptop niet eens verschoven, ter indicatie van het geweld. Kosten : EUR 440.
Nu heb ik de laptop gekocht met 3 jaar garantie. Na het pinnen bleek het niet op de bon te staan, maar mij werd verteld dat dit altijd via de site van de winkel ging. Dus ik heb meteen de site uitgeprint, er waren al wat zaken gewijzigd. Nu staat er: "Grantie: met 3 jaar garantie".
De winkel meldt mij doodleuk dat het niet onder de garantie valt, en dat ik voor garantie bij de leverancier moet zijn. Hoe sterk sta ik qua consumentenrecht (het is binnen de 6 maanden, en te verwachten is dat de laptop tegen een stootje kan) en qua 3 jaar garantie (die mij mondeling is toegezegd)?
Dan een tweede vraag, hoe handel ik nu verder?
MvG,
Boris
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie laptop
-
Re: Garantie laptop
wat voor garantie heb je? Moet je zelf vervoer verzorgen of word het opgehaald voor je? (Fujitsu heeft bijvoorbeeld een pick-up garantie )
Mocht je die niet hebben, dan is in principe het verkooppunt jouw contactpersoon, deze moet voor jouw garantie zorgen.
Mocht je die niet hebben, dan is in principe het verkooppunt jouw contactpersoon, deze moet voor jouw garantie zorgen.
Mijn garantie is op geen enkele manier gepecificeerd. Behalve mondeling, en het heeft even op de betreffende site gestaan.
Waar het mij om gaat is hoe ik die mensen duidelijk maak dat er iets als consumentenrecht bestaat.
Waar het mij om gaat is hoe ik die mensen duidelijk maak dat er iets als consumentenrecht bestaat.
je bent tegen de kabel aangekomen en nu is je netwerkaansluiting
gebroken... Ik neem aan dat je bedoeld dat je de kabel hebt meegenomen terwijl je er toevallig voor bij was gelopen en daardoor de netwerk aansluiting kapot is gegaan..
Die dingen kunnen best wel n stootje hebben geloof ik.. m maar ja dat is natuurlijk ook bij iedereen verschillend.. wat je altijd kan doen is n pcmia netwerk kaartje halen of usb wireless.. Persoonlijk valt het wel onder je eigen schuld denk ik, het is zeker geen fabricage fout..
gebroken... Ik neem aan dat je bedoeld dat je de kabel hebt meegenomen terwijl je er toevallig voor bij was gelopen en daardoor de netwerk aansluiting kapot is gegaan..
Die dingen kunnen best wel n stootje hebben geloof ik.. m maar ja dat is natuurlijk ook bij iedereen verschillend.. wat je altijd kan doen is n pcmia netwerk kaartje halen of usb wireless.. Persoonlijk valt het wel onder je eigen schuld denk ik, het is zeker geen fabricage fout..
je hebt zowiezo een jaar garantie, of je nou 1 of 3 jaar garantie hebt
is niet de zaak.. de zaak is of dit de schuld van de gebruiker is of de schuld van de makers/verkopers van de laptop is. (laptop ondeugelijk kan niet tegen een stootje etc etc..)
440 euro kan wel kloppen netwerk kaarten zitten in het moederbord ingebouwd, dwz dat het hele moederbord vervangen moet worden.. inclusief assembleren (cpu ram hdd etc etc), ze gaan die dingen er echt niet op solderen ^^
natuurlijk heb je het niet expres gedaan maar ja.. ik snap aan de andere kant ook wel de positie van de winkelier als hij zegt dat deze schade veroorzaakt is door de gebruiker.
is niet de zaak.. de zaak is of dit de schuld van de gebruiker is of de schuld van de makers/verkopers van de laptop is. (laptop ondeugelijk kan niet tegen een stootje etc etc..)
440 euro kan wel kloppen netwerk kaarten zitten in het moederbord ingebouwd, dwz dat het hele moederbord vervangen moet worden.. inclusief assembleren (cpu ram hdd etc etc), ze gaan die dingen er echt niet op solderen ^^
natuurlijk heb je het niet expres gedaan maar ja.. ik snap aan de andere kant ook wel de positie van de winkelier als hij zegt dat deze schade veroorzaakt is door de gebruiker.