Goedenavond!
Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn Macbook Pro gekocht bij de Mediamarkt en vlak voor het verstrijken van de garantietermijn deden zich enkele kleine problemen voor. Het scherm stoorde ineens door een, ogenschijnlijk, softwarematige fout en het zwarte afdekkapje dat de scharnieren van het scherm verbergt zat ineens los.
Drie dagen voor het verstrijken van de termijn ben ik dan ook langs Mediamarkt gegaan om het te laten repareren. Zij zouden de Macbook opsturen en ik zou bericht krijgen als er meer aan de hand was. Nu heb ik dus vandaag het bericht gekregen dat de reparatie van mijn Macbook niet meer onder de garantie valt omdat er valschade geconstateerd zou zijn.
Dit alles waarschijnlijk omdat er een deukje in de onderkant van mijn Macbook zit. Deze deuk is echter al binnen een paar weken na aankoop ontstaan en toen mijn harde schijf het 3 maanden na aankoop begaf werd dit ook zonder problemen door iCentre (Nadat ik hierheen was verwezen door Mediamarkt) gerepareerd. Zij zeiden namelijk dat de deuk slechts cosmetische schade was en geen gevolg had voor de garantie of de werking van de Macbook.
Echter, nu moet ik ineens ruim 500 euro betalen voor de reparatie van twee kleine dingetjes of er voor kiezen mijn Macbook ongerepareerd terug te krijgen omdat er sprake zou zijn van valschade. Dit eerste is geen optie, maar het tweede is eveneens onaantrekkelijk omdat ik, nu de garantietermijn is verstreken, nergens anders kan proberen mijn garantie te verhalen.
Kortom: Wat zijn mijn opties? Kan ik een Second Opinion aanvragen en daarmee Mediamarkt alsnog verplichten tot het nakomen van de garantie? Of kan ik als argument aanvoeren dat ik de deuk al meer dan 20 maanden heb en dit aan eerdere reparaties ook nooit in de weg heeft gestaan?
Alvast bedankt!
Groeten,
Alex
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Macbook Pro - Valschade?
Re: Garantie Macbook Pro - Valschade?
Van welke generatie is de MacBook Pro? De problemen met het scherm zouden kunnen wijzen op een probleem met de GPU, inmiddels berucht als Radeongate, waar veel om te doen is, en waarvoor Apple vooralsnog geen aansprakelijkheid erkent.Alex1210 schreef:Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn Macbook Pro gekocht bij de Mediamarkt en vlak voor het verstrijken van de garantietermijn deden zich enkele kleine problemen voor. Het scherm stoorde ineens door een, ogenschijnlijk, softwarematige fout en het zwarte afdekkapje dat de scharnieren van het scherm verbergt zat ineens los.
Wat betreft de 'valschade' is het lastig aantonen dat jij het ding wel of juist niet hebt laten vallen, en dat dit wel of juist geen verband houdt met genoemde klachten. Je zou 'ns kunnen proberen het ding bij een Apple Store langs te brengen, daar is men wat vriendelijker dan bij de Media Markt. Als die Apple Store niet om de hoek ligt, dan zou je een Apple Authorised Service Provider kunnen proberen.