Geachte lezer(es),
Ik loop tegen het volgende probleem aan, wellicht dat iemand mij advies kan geven.
Zomer 2003 koop ik bij de Aldi in Dutsland een Pocket PC met navigatiesysteem.
Dit werkt naar volle tevredenheid tot vorige week. Een defect aan de Pocket PC maakt deze onbruikbaar.
Afgelopen zaterdag ga ik naar de Aldi in Driebergen om mijn Pocket PC ter reperatie aan te bieden. Ik krijg daar te horen dat dit niet de gebruikelijk procedure is (?) en men verzoekt mij om contact op te nemen met Medion zelf.
Ik neem vandaag contact op met MEdion (a 15 cent p/m) na 15 minuten wachten besluit ik het later nog maar eens te proberen.
Einde van de middag is er dan toch contact met Medion en ik word doorverbonden met de Serviceafdeling Een vriendelijk jongeman staat mij te woord, na het doorgeven van mijn klantnummer kan ik mijn vraag stellen. Bij het doorgeven van het typenummer (MD 2910) komen er allerlei vraagtekens bij Medion. Meneer het nummer klopt/bestaat niet u kijkt niet goed. Ik geef aan dat ik deze Pocket PC in Duitsland heb gekocht. De jongeman zoekt wederom maar komt er niet uit. Ik begin nu zelf ook te twijfelen of het typenummer klopt en geef hem te kennen dat ik de de originele handleiding/bon en garantiekaart erop na zal slaan voor het typenummer .
Na wat zoekwerk blijkt het inderdaad te gaan om de Medion MD2910. Ik wederom contact opnemen met Medion, na een kwartier is er dan contact. Dit keer krijg ik een andere meneer aan de lijn.
Ik geef hem te kennen dat ik mijn Pocket PC ter reparatie wil aanbieden ik geef het Typenummer door en deel hem gelijk mede dat de Pocket PC in Duitsland is gekocht. Ik krijg als antwoord dat Medion dit niet in behandeling kan nemen aangezien de Pocket PC in Duitsland is gekocht. Medion kent deze Pocket PC niet, heeft geen onderdelen en heeft deze niet in Nederland op de markt gebracht. Ik geef deze meneer nog aan dat ik dezelfde Pocket PC met navigatie ook heb zien liggen bij de KIJKSHOP. Het antwoord:"niet door ons". (?) Er zijn dus twee Medions.
Ik moet nu maar contact opnemen met MEDION Duitsland en daarmee is het gesprek ten einde. Ik vraag hem nog naar een andere oplossingen , helaas is dit niet het geval.
Dit kan behoorlijk in de kosten gaan lopen telefoongesprekken/verzendkosten en wellicht reparatiekosten.
Ik koop regelmatig produkten in Duitsland en is tot op heden geen probleem wanneer ik met een garantiegeval zit , gewoon naar een dealer/winkel (in Nederland) gaan en het probleem lost men netjes op.
Weet iemand hoe ik nu moet handelen? Het lijkt mij om deze kwestie neer te leggen bij de Aldi (NL). Hier heb ik toch uiteindelijk het produkt gekocht en niet bij Medion.
Alvast hartelijk dank.
MVG,
Frans
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Medion
Re: Garantie Medion
Deze gang van zaken zie je ook bij andere fabrikanten, o.a. Canon.
Je hebt alleen garantie en service in het land van verkoop, dus bij de Duitse leverancier in dit geval.
Zelf heb ik een Medion PC en heb nu de volgende ervaring:
Op mijn Medion via Aldi gekocht heb ik 3 jaar garantie.
Nu blijkt dat wanneer het toetsenbord defect is dat Medion dan als enige mogelijkheid aanbiedt dat je de muis, het toetsenbord en de draadloze besturing naar Medion opstuurt, waarna je dan maar moet afwachten wanneer je een nieuwe of gerepareerde set terugontvangt. En dat voor een apparaat van ongeveer € 1200 wat je al die tijd niet kunt gebruiken, terwijl ook de vaste internetkosten gewoon doorgaan.
Veel goedkoper en sneller is het om dan maar een nieuw toetsenbord te halen. Aan die 3 jaar garantie heb je dus niet zoveel op die manier.
Kies dus liever een winkel in je eigen buurt, die misschien iets duurder is, maar waarvan bekend is dat deze goede service biedt.
Je hebt alleen garantie en service in het land van verkoop, dus bij de Duitse leverancier in dit geval.
Zelf heb ik een Medion PC en heb nu de volgende ervaring:
Op mijn Medion via Aldi gekocht heb ik 3 jaar garantie.
Nu blijkt dat wanneer het toetsenbord defect is dat Medion dan als enige mogelijkheid aanbiedt dat je de muis, het toetsenbord en de draadloze besturing naar Medion opstuurt, waarna je dan maar moet afwachten wanneer je een nieuwe of gerepareerde set terugontvangt. En dat voor een apparaat van ongeveer € 1200 wat je al die tijd niet kunt gebruiken, terwijl ook de vaste internetkosten gewoon doorgaan.
Veel goedkoper en sneller is het om dan maar een nieuw toetsenbord te halen. Aan die 3 jaar garantie heb je dus niet zoveel op die manier.
Kies dus liever een winkel in je eigen buurt, die misschien iets duurder is, maar waarvan bekend is dat deze goede service biedt.
Re: Garantie Medion
Ik heb uitstekende ervaringen met Medion. Mijn tft ging na bijna 3 jaar kapot. Binnen een week had ik een (groter!) nieuw scherm in huis. Fantastische service!