Geplaatst op 28 Apr 2009 23:25 door BBCS
Door alleen te roepen dat de winkelieren aan de regels moeten houden ben je nogal dwaas bezig.
Dat is een leugen. Er is niemand die dat roept. Iedereen moet zich aan de regels houden. Jij moet als winkelier niet zo zielig doen. Ga je beklag doen bij je branchevereniging in plaats van op dit
consumentenforum constant het slachtoffer uit lopen te hangen.
Kijk, als de bestuurders van Europa vinden dat de consument recht heeft op producten die van betere kwaliteit zijn is dat prima.
Waar / wanneer heeft 'Europa' dat gezegd? Url graag.
De fabrikanten en de voorschakels van de winkelier hoeven zich niet te houden aan de consumentenregels. Echter als de consument een beroep doet op de consumentenregels, dan is het via het regresrecht de consumentenregels met terugwerkende kracht nu opeens wel van toepassing.
Nee. de 'consumentenregels' zijn
nooit met terugwerkende kracht van toepassing op voorschakels. Begrijp jij het wel?
Wat al diverse mensen hier roepen is dat de gang naar de rechter gemakkelijker en goedkoper zou moeten, zodat de consument sneller naar de rechter toe kan gaan.
Nee dat is niet waar. Alweer zo'n misleidende reactie van BBCS. De rechtsgang moet voor
iedereen makkelijker, goedkoper worden en minder lang duren. Dus
ook voor de winkelier.
Dat is wat 'diverse mensen' expliciet hebben 'geroepen'. Niet zo liegen a.u.b. BBCS
Als ik kijk als consument kijk naar de gemiddelde levensduur van bijvoorbeeld een computer. Wat is dan die gemiddelde levensduur?
De fabrikanten zelf zeggen er feitelijk niks over.
Waarom niet?
Europa? Tja, zeer stil. Geen commentaar.
De winkelieren zeggen vaak: 3 jaar.
"Fout!", zegt de consumentenbond. "Voor consumenten zijn wij van mening 5 jaar."
Flauwekul. Als de winkelier voor het afsluiten van de overeenkomst de aspirant klant duidelijk maakt dat het onderhavige product (maar) drie jaar meegaat, kan die consument later nooit meer 'garantie' na die drie jaar eisen.
Waar zeggen de winkeliers vaak: 3 jaar? Url graag. Ik geloof er niks van dat winkeliers dat vaak zeggen.
Dus als ik als consument van mening ben, dat een laptop zonder problemen 10 jaar mee moet gaan en dat ik dat ook stellig ervan verwacht, mag ik daar dan rechten aan ontlenen?
Alleen als een dergelijke laptop ook werkelijk gemiddeld 10 jaar meegaat of indien de fabrikant of de winkelier heeft aangegeven dat de laptop 10 jaar meegaat.