Hallo,
Ik hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.
15 Augustus 2006 heb ik bij Mediamarkt een Toshiba Notebook gekocht (type Sat P100-275). Na ongeveer 3 maande ondekte ik een scheurtje in de cover van het beeldscherm. Er is een bieuwe cover geplaatst en viel dus gewoon onder de garantie. Toshiba gaf meteen toe dat het waarschijnlijk om een fabriekfout gaat. Echter 6 weken hierna begon de cover opnieuw te scheuren. Ik weer terug naar de Mediamarkt en het apparaat zou opnieuw opgestuurd worden. Ook deze reparatie viel onder de garantie. Bovendien vertelde men mij dat indien dit nog een keer zou voorkomen (dus totaal 3 reperaties) ik een tegoedbon zou krijgen. Nou alles goed en wel. 3 weken na de tweede reparatie valt onder het werken ineens mijn scherm uit. GEEN BEELD MEER !!!. Nu heb ik eerlijk gezegd genoeg van dat ding !!! Mediamarkt heeft met Toshiba gebeld en men wil mijn Notebook voor de derde keer opsturen. Ik heb hier zoals gezegd eigenlijk geen zin meer in. Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten als consument zijn. Dank jullie wel
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Notebook
-
MAXIEM
Re: Garantie Notebook
Dag marc1963,
Uit uitspraken van verschillende geschillencommissies blijkt, dat het maatschappelijk gezien acceptabel is voor de verkoper dat hij 3 keer zorgt voor een reparatie. Gaat na de derde reparatie het produkt op eenzelfde punt (in dit geval het scherm) weer kapot, dan kun je als koper de koop (schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst) ontbinden en je geld terugeisen of vervanging eisen door een nieuw (deugdelijk) aparaat. Met een tegoedbon hoef je dan géén genoegen te nemen.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Uit uitspraken van verschillende geschillencommissies blijkt, dat het maatschappelijk gezien acceptabel is voor de verkoper dat hij 3 keer zorgt voor een reparatie. Gaat na de derde reparatie het produkt op eenzelfde punt (in dit geval het scherm) weer kapot, dan kun je als koper de koop (schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst) ontbinden en je geld terugeisen of vervanging eisen door een nieuw (deugdelijk) aparaat. Met een tegoedbon hoef je dan géén genoegen te nemen.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Geen beeld meer en een scheurtje in de kap heeft niets met elkaar te maken en geldt dus niet als de 3e keer.
Ik vraag me bovendien af hoe het kan dat de tweede kap scheurt binnen 6 weken. Dat is namelijk zo goed als onmogelijk tenzij het scherm structureel verkeerd wordt opengemaakt en dan valt het niet onder garantie maar onder gebruikersfout. Ook als het notebook valt is dat voor eigen risico.
Als de kap is vervangen gebeurt het wel eens dat ze een connector niet vast genoeg zetten of dat er een draadje los gaat zitten. Deze lopen door de scharnieren van het scherm en dit is meestal zo op te lossen.
Je rechten als consument zijn dat je recht op vervanging hebt bij 3 keer opsturen voor dezelfde reparatie, ontstaan door een fabricagefout. Dat eerste is nog niet van toepassing en het tweede is hoogst onwaarschijnlijk. Zoiets als de staatsloterij 2 keer winnen binnen 6 weken. Je plichten zijn dan ook te kijken hoe je het scherm open maakt en daarover duidelijkheid te verschaffen.
Ik vraag me bovendien af hoe het kan dat de tweede kap scheurt binnen 6 weken. Dat is namelijk zo goed als onmogelijk tenzij het scherm structureel verkeerd wordt opengemaakt en dan valt het niet onder garantie maar onder gebruikersfout. Ook als het notebook valt is dat voor eigen risico.
Als de kap is vervangen gebeurt het wel eens dat ze een connector niet vast genoeg zetten of dat er een draadje los gaat zitten. Deze lopen door de scharnieren van het scherm en dit is meestal zo op te lossen.
Je rechten als consument zijn dat je recht op vervanging hebt bij 3 keer opsturen voor dezelfde reparatie, ontstaan door een fabricagefout. Dat eerste is nog niet van toepassing en het tweede is hoogst onwaarschijnlijk. Zoiets als de staatsloterij 2 keer winnen binnen 6 weken. Je plichten zijn dan ook te kijken hoe je het scherm open maakt en daarover duidelijkheid te verschaffen.
Ook te slappe zooi gebruiken is een fabricagefout.Ik vraag me bovendien af hoe het kan dat de tweede kap scheurt binnen 6 weken. Dat is namelijk zo goed als onmogelijk tenzij het scherm structureel verkeerd wordt opengemaakt en dan valt het niet onder garantie maar onder gebruikersfout...
Dat alles goedkoper gemaakt wordt, gaat ook ten koste van het
gebruikte materiaal.
Ik heb diverse Acer's mogen opsturen onder garantie die
met gescheurde kappen kwamen. (ook buiten acer's garantietermijn).
Als Acer buiten hun garantie iets gratis repareert is dat geen coulance hoor
edit: foute quote
-
Moppentappers
klant wil lichtere laptop krijgt die
klant krijgt door lichte materialen (en mogelijk verkeerd gebruik)
problemen het is weer niet goed
acer moet wel troep leveren omdat
packard hell voor zwarte markt prijzen troep aflevert en ermee weg komt
klant krijgt door lichte materialen (en mogelijk verkeerd gebruik)
problemen het is weer niet goed
acer moet wel troep leveren omdat
packard hell voor zwarte markt prijzen troep aflevert en ermee weg komt
Toshiba, waar het over gaat, gebruikt geen slechte materialen maar juist stevige. Vandaar is het zo goed als onmogelijk om binnen een paar weken weer een gescheurde kap te hebben dankzij een fabricagefout. Bij een Rolss Royce draait ook niet na 6 weken een nieuwe motor in de soep.Ook te slappe zooi gebruiken is een fabricagefout.
Dat alles goedkoper gemaakt wordt, gaat ook ten koste van het
gebruikte materiaal.
Ik heb diverse Acer's mogen opsturen onder garantie die
met gescheurde kappen kwamen. (ook buiten acer's garantietermijn).
Als Acer buiten hun garantie iets gratis repareert is dat geen coulance hoor
-
Moppentappers
er is in ieder geval iets kapot,
het kopen van een PC bij de media markt vind ik sowieso al geen puik plan ivm het daar allemaal eerste rankst noobs zijn
dat terzijde,
als je bij de 3e keer een tegoed bon zou krijgen dan hoort de partij die dit gemeld heeft dat ook gewoon te regelen
het kopen van een PC bij de media markt vind ik sowieso al geen puik plan ivm het daar allemaal eerste rankst noobs zijn
dat terzijde,
als je bij de 3e keer een tegoed bon zou krijgen dan hoort de partij die dit gemeld heeft dat ook gewoon te regelen