LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Paradigit Wageningen
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41
Garantie Paradigit Wageningen
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een Asus notebook bij Paradigit Wageningen gekocht. Na een aantal weken schoof vreemd genoeg de USB poort naar binnen zodra ik mijn ontvanger van mijn draadloze muis erin deed. Gelijk ben ik naar Paradigit in Wageningen gegaan en het hele probleem uitgelegd. Omdat hij ongeveer 2 maanden oud is, valt hij onder de garantie. Dit is duidelijk een fabrieksfout dus hebben ze het terug gestuurd naar de fabriek om het te repareren. Nu kreeg ik dus een brief waarin stond dat ik 86,63 euro moet betalen om het te laten maken. De reden hiervoor zou dan gebruikersschade/externe schade zijn wat dus pure onzin is. Als ik hier niet mee akkoord ga dan moet ik alsnog 68 euro betalen voor de onderzoekkosten. Om dit te benadrukken hadden ze dat zelfs gemarkeerd met een gele markeringsstift. Uiteraard ga ik hier ook niet mee akkoord. Mijn klacht is dus dat ze zomaar een rekening opsturen en de fout bij de klant proberen af te schuiven.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Omdat het defect binnen zes maanden is opgetreden, moet Paradigit aantonen dat jij de veroorzaker bent van het defect.
Je kan Paradigit aangetekend een brief terug sturen waarin je kosteloze reparatie of kosteloze vervanging eist.
Zie de voorbeeldbrieven van Mr. Pim de Vos: http://www.trosradar.nl/index.php?id=404
En dien meteen een klacht in bij Consuwijzer (Overheid), omdat Paradigit zich al eerder niet aan de wettelijke regels heeft gehouden: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... els_houden
En: http://www.consumentenautoriteit.nl/bes ... radigit-bv
"Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.":
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is
Je kan Paradigit aangetekend een brief terug sturen waarin je kosteloze reparatie of kosteloze vervanging eist.
Zie de voorbeeldbrieven van Mr. Pim de Vos: http://www.trosradar.nl/index.php?id=404
En dien meteen een klacht in bij Consuwijzer (Overheid), omdat Paradigit zich al eerder niet aan de wettelijke regels heeft gehouden: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... els_houden
En: http://www.consumentenautoriteit.nl/bes ... radigit-bv
"Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.":
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Het zou kunnen dat de usb connector verkeerd om in de laptop is geforceerd.
Dan lijkt het mij geen garantie.
Wat ik mij afvraag: waarom krijg je in dit soort situaties niet gewoon standaard een foto waaruit de schade blijkt.
Dat scheelt zoveel discussie en frustratie.
Dan lijkt het mij geen garantie.
Wat ik mij afvraag: waarom krijg je in dit soort situaties niet gewoon standaard een foto waaruit de schade blijkt.
Dat scheelt zoveel discussie en frustratie.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Dank u voor uw reactie. Ik zal dit ook zeker doen.Bob Schurkjens schreef:Omdat het defect binnen zes maanden is opgetreden, moet Paradigit aantonen dat jij de veroorzaker bent van het defect.
Je kan Paradigit aangetekend een brief terug sturen waarin je kosteloze reparatie of kosteloze vervanging eist.
Zie de voorbeeldbrieven van Mr. Pim de Vos: http://www.trosradar.nl/index.php?id=404
En dien meteen een klacht in bij Consuwijzer (Overheid), omdat Paradigit zich al eerder niet aan de wettelijke regels heeft gehouden: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... els_houden
En: http://www.consumentenautoriteit.nl/bes ... radigit-bv
"Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.":
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is
Het was een USB ontvanger van Microsoft. Het logo moest naar boven als je de USB ontvanger in de USB poort deed om het juist te laten werken. Toen ik dat deed maakte hij verbinding maar tegelijk schoof de USB poort ook naar binnen. Ik forceerde de USB ontvanger niet in de USB poort.crazyme schreef:Het zou kunnen dat de usb connector verkeerd om in de laptop is geforceerd.
Dan lijkt het mij geen garantie.
Wat ik mij afvraag: waarom krijg je in dit soort situaties niet gewoon standaard een foto waaruit de schade blijkt.
Dat scheelt zoveel discussie en frustratie.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
gewoon even kijken hoe de kabel erin moet, het logo moet boven en dan doordrukken vind ik wel heel naief.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Ik weet hoe een USB kabel erin moet. Dat is niet zo moeilijk. Een kwestie van kijken. Ook niet doordrukken als het niet lukt. De USB ontvanger werd op de juiste manier erin gestoken en niet geforceerd. De USB poort schoof alleen mee naar achteren wat dus niet hoort.pima schreef:gewoon even kijken hoe de kabel erin moet, het logo moet boven en dan doordrukken vind ik wel heel naief.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Ik heb net Paradigit aan de telefoonlijn gehad en zij blijven beweren dat het door externe schade (door mij) komt. Hun experts hebben dit vastgelegd. Hier ben ik dus niet mee eens. Ik heb een ondeugdelijke product gekregen met een USB poort die niet in staat is om met een USB ontvanger van een draadloze muis rustig en langzaam te verbinden. Ik moet dus 86,63 euro of 68 euro betalen volgens hun.
Wat is nu het beste wat ik nog kan doen (op een aangetekende brief na) waardoor ik toch nog in mijn gelijk kom?
Tip van de dag:
Koop niks maar dan ook echt niks van Paradigit!
Wat is nu het beste wat ik nog kan doen (op een aangetekende brief na) waardoor ik toch nog in mijn gelijk kom?
Tip van de dag:
Koop niks maar dan ook echt niks van Paradigit!
Re: Garantie Paradigit Wageningen
misschien effe langs het juridisch loket fietsen?
Re: Garantie Paradigit Wageningen
rubenburgt,
Ik was onder de indruk dat je al een brief had verstuurd. Deze brief van de Pim de Vos is hiervoor zeer geschikt. En ik zou vragen om een "schriftelijke reactie" en als je die niet krijgt dan dezelfde brief (wel data aanpassen) nog een keer aangetekend versturen.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=84 ... howUid]=35
Ik was onder de indruk dat je al een brief had verstuurd. Deze brief van de Pim de Vos is hiervoor zeer geschikt. En ik zou vragen om een "schriftelijke reactie" en als je die niet krijgt dan dezelfde brief (wel data aanpassen) nog een keer aangetekend versturen.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=84 ... howUid]=35
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren.alfatrion schreef:rubenburgt,
Ik was onder de indruk dat je al een brief had verstuurd. Deze brief van de Pim de Vos is hiervoor zeer geschikt. En ik zou vragen om een "schriftelijke reactie" en als je die niet krijgt dan dezelfde brief (wel data aanpassen) nog een keer aangetekend versturen.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=84 ... howUid]=35
Laatst gewijzigd door rubenburgt op 20 dec 2011 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Je bedoelt dat er een productie in de computer aanwezig is, neem ik aan. Ik zou een gesprek aangaan met de bedrijfsleider. In dat gesprek zou ik aangeven dat je geen vertrouwen meer in hun hebt, omdat zij jou wilde opzadelen met een ondeugdelijk product en de kosten die daarmee gemoeid zijn. En dat terwijl de bewijslast bij hen ligt en zij de indruk gaven deze rond te hebben, terwijl dit in werkelijkheid niet zo was. En dat je daarom de aankoopprijs terug wilt.rubenburgt schreef:Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam.
Ik verwacht dat hij hier wel gevoelig voor is, maar mocht dat niet zo zijn dan kun je aangegeven dat de handelswijze van de winkel ernstige overlast heeft veroorzaak en jij daarom recht hebt op ontbinding.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Ik vind dat heel netjes van ze , wie weet verhelpen ze wel je hele klacht, niet zo negatief denkenIk werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren. Tot die tijd.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Ze geven dus toe dat ze niet kunnen bewijzen dat de fout bij jou ligt (1e 6 maanden situatie), betalen waarschijnlijk dus de reparatiekosten, hebben een presentje, oftewel, tegemoetkoming klaarliggen voor jou, en wat jij doet is hun in een heel lelijk vet, capital en groot lettertype hun nog verder afzeiken?
Heb meer respect voor Paradigit nu dan voor TS, ook al is Paradigit een concurrent.
Heb meer respect voor Paradigit nu dan voor TS, ook al is Paradigit een concurrent.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Ik vraag me dan af hoe het komt dat Paradigit eerst verteld het het eigen schuld is en een rekening presenteert om vervolgens op de helft te keren. Is het standaard antwoord "het is uw schuld", is het een oprechte fout, gevallen even kijken of we er mee wegkomen. Paradigit verdient voor deze afhandeling zeker niet de schoonheid prijs. Ik kan wel begrijpen dat het vertrouwen weg is.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Dat maak ik zelf nog wel uitrubenburgt schreef:
Koop niks van Paradigit.
Omdat jij gefrustreerd bent zou ik daar niets mogen kopen ?
Doe niet zo zielig joh.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41
Re: Garantie Paradigit Wageningen
crazyme schreef:Dat maak ik zelf nog wel uitrubenburgt schreef:
Koop niks van Paradigit.
Omdat jij gefrustreerd bent zou ik daar niets mogen kopen ?
Doe niet zo zielig joh.
Het was ook maar een tip. Doe ermee wat je ermee wilt doen want uiteindeliJk ben jij degene die beslist wat je ga doen.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Lijkt me wel duidelijk: ze proberen het gewoon eerst. Blijk je vervolgens een mondige consument te zijn die dreigt met stappen dan keren ze met hangende pootjes bij je terug. Helaas is niet iedereen zo mondig en weet niet iedereen waar hij recht op heeft en dus loont het voor paradigit dit soort kunstjes te flikken.alfatrion schreef:Ik vraag me dan af hoe het komt dat Paradigit eerst verteld het het eigen schuld is en een rekening presenteert om vervolgens op de helft te keren. Is het standaard antwoord "het is uw schuld", is het een oprechte fout, gevallen even kijken of we er mee wegkomen. Paradigit verdient voor deze afhandeling zeker niet de schoonheid prijs. Ik kan wel begrijpen dat het vertrouwen weg is.
Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!
Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.
Daarom vind ik het ook zo belangrijk hier steeds weer te herhalen waar mensen recht op hebben, zodat ze zich niet laten aftroeven door de verkopende partij maar zelf beslagen ten ijs komen.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Leuk voorbeeld, je hebt die gast (of dame) flink voor schut gezet .Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!
Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.
Gaat niet eens alleen om rechten. Zelf ben ik blij dat er verkopers zijn die met onzinverhalen komen. Zij raken een potentiele vaste klant kwijt, die een nieuwe vaste klant van mijn winkel kan worden omdat ik en mijn collega's geen onzin vertellen.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Garantie Paradigit Wageningen
En hoe weet jouw toekomstige klant dat dan?53o schreef:Leuk voorbeeld, je hebt die gast (of dame) flink voor schut gezet .Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!
Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.
Gaat niet eens alleen om rechten. Zelf ben ik blij dat er verkopers zijn die met onzinverhalen komen. Zij raken een potentiele vaste klant kwijt, die een nieuwe vaste klant van mijn winkel kan worden omdat ik en mijn collega's geen onzin vertellen.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Uiteindelijk zijn ze over stag gegaan en heb ik dus een mijn volledige aankoop contant terug gekregen. Ik heb na dit incident namelijk gezegd dat ik vond dat er sprake was van misleiding en bovendien dat ik geen vertrouwen meer had in het product omdat het al eens eerder kapot was geweest. Uiteindelijk is toen de verkoop ontbonden.53o schreef:Leuk voorbeeld, je hebt die gast (of dame) flink voor schut gezet .Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!
Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.
Gaat niet eens alleen om rechten. Zelf ben ik blij dat er verkopers zijn die met onzinverhalen komen. Zij raken een potentiele vaste klant kwijt, die een nieuwe vaste klant van mijn winkel kan worden omdat ik en mijn collega's geen onzin vertellen.
Het trieste is en blijft dat bedrijven er toch vaak veel aan doen om geen garantie te hoeven geven. Had ik het gepikt, dan had ik gezeten met een waardeloos product van nog 2 jaar oud van 200 euro.