LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Paradigit Wageningen
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Vandaag de minilaptop op gehaald, de defekte accu was niet mee geleverd, moest ook nog om de waardebon vragen van 50 euro!
Totale kosten 157,63 gaat de waardebon er af 107,63 voor het vervangen van de accu en laptop 3 1/2 week kwijt! Voor een laptop van en een jaar en 2 dag oud!
PARADIGIT VOOR MIJN NOOIT MEER
Totale kosten 157,63 gaat de waardebon er af 107,63 voor het vervangen van de accu en laptop 3 1/2 week kwijt! Voor een laptop van en een jaar en 2 dag oud!
PARADIGIT VOOR MIJN NOOIT MEER
-
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Ik ben al jaren klant van Paradigit Maastricht. Ik heb alleen maar lof over hun service en producten. Er was een keer bliksem ingeslagen in de buurt dit had mijn computer naar de frieten geholpen. Ik had eerlijk gezegd dat dit de mogelijke oorzaak kon zijn dat hij niet meer opstarte toen ik hem terug bracht. Ik had toen nog garantie. De man van de service dienst deed hier niet moeilijk over en ik kreeg de nieuwe nodige onderdelen gratis inclusief reparatie kosten.rubenburgt schreef:Ik heb net Paradigit aan de telefoonlijn gehad en zij blijven beweren dat het door externe schade (door mij) komt. Hun experts hebben dit vastgelegd. Hier ben ik dus niet mee eens. Ik heb een ondeugdelijke product gekregen met een USB poort die niet in staat is om met een USB ontvanger van een draadloze muis rustig en langzaam te verbinden. Ik moet dus 86,63 euro of 68 euro betalen volgens hun.
Wat is nu het beste wat ik nog kan doen (op een aangetekende brief na) waardoor ik toch nog in mijn gelijk kom?
Tip van de dag:
Koop niks maar dan ook echt niks van Paradigit!
Ik heb 2 jaar geleden opnieuw een zware gaming computer hier gekocht en tot nu toe nog steeds geen problemen mee gehad. Ik zal hier altijd terug gaan.
Jammer dat het in Wageningen dus niet zo is als in Maastricht.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Het aloude gezeur over winkels die goed of slecht zijn. De ene heeft positieve ervaringen en de ander negatieve ervaringen. Ieder moet voor zich bepalen waar hij/zij wat koopt. pc onderdelen koop ik bij o.a. Alternate of Informatique, terwjil ik een usb muisje of toetsenbord gewoon bij Paradigit haal.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
wikipedia:De levensduur van een accu is weldegelijk goed te bepalen. Zoals ik eerder schreef gaat een accu de eerste jaren 10-15% in oplaad vermogen achteruit. Na een jaar of 3-5 gaat dat wat sneller. Een goede accu heeft dus na 5 jaar nog zeker de helf van de capaciteit als af fabriek. Als een accu in het geheel niet meer oplaadt is hij defect en dient hij conform de gewone garantieregels behandelt te worden.
kolom 1: temperatuur van accu, kolom 2: capaciteitsverlies half-opgeladen accu, kolom 3: capaciteitsverlies volledig opgeladen accu.
Een nadeel is dat de Li-ion-accu continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu ongeveer 3 tot 5 jaar mee. Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen.
Bewaartemperatuur Capaciteitsverlies na 1 jaar Capaciteitsverlies na 1 jaar
(half-opgeladen batterij) (volledig opgeladen batterij)
0 °C 2% 6%
25 °C 4% 20%
40 °C 15% 35%
60 °C 25% 40% (na 3 maanden)
Een accu die 60 graden celcius is verliest 40% van de capaciteit in 3 maanden. Aan een transformator laten hangen voor 3 maanden voldoet hieraan en ik heb dit zelf ondervonden.
Een volledig ontladen accu kan onherstelbaar uitvallen volgens wiki. En het verval wordt versterkt wanneer deze volledig is opgeladen.
Bij 40 graden celcius, dus voor de gemiddelde persoon die de accu zeer regelmatig aan de transformator heeft hangen en af en toe loskoppelt verliest de accu 35% van de capaciteit in 1 jaar tijd.
Sorry, maar jouw uitspraak klopt alleen maar voor mensen die lithium-ion accu's perfect gebruiken. Dit is in de praktijk niet het geval.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Europese richtlijn zijn niet bindend tussen burgers onderling, omdat deze geen horizontale rechtstreekse werking hebben. Landen kunnen gewoon wetgeving maken die strijdig is met de richtlijn. Wanneer de nationale wetgeving strijdig is met de richtlijn, dan is de nationale wetgeving leidend.olaf79 schreef:Op basis van de europese wet en de NL wet is de europse richtlijn weldegelijk bindend. Deze richtlijn stelt dat lidstaten in hun nationale wetgeving nooit nadelig voor de consument kunnen afwijken. Tevens is de richtlijn van toepassing voor leveringen waarbij de koper en verkoper zich in 2 verschillende landen bevinden (waarbij de koper in ieder geval in een eu lidstaat moet wonen).
In Nederland is dit o.a. gebeurt met het arbeidsrecht. De arbeidsrichtlijn stelt dat iedere werknemer recht heeft op tenminste vier weken vakantie per jaar en dat hiervan niet in het nadeel van de werknemer mag worden afgeweken. Nederland is daarvan wel in het nadeel van de werknemer afweken omdat ze zieke werknemers slechts recht gaf op twee weken vakantie. Deze medewerkers kunnen het vergeten om hun baas voor de rechter te dagen. Dat verliezen ze.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_richtlijn
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Op basis van de europese wet en de NL wet is de europse richtlijn weldegelijk bindend. Deze richtlijn stelt dat lidstaten in hun nationale wetgeving nooit nadelig voor de consument kunnen afwijken. Tevens is de richtlijn van toepassing voor leveringen waarbij de koper en verkoper zich in 2 verschillende landen bevinden (waarbij de koper in ieder geval in een eu lidstaat moet wonen).olaf79 schreef:Daarmee is de europese richtlijn zonder enige twijfel van toepassing in Nederland.
Aan art. 8 en 11 99/44/EG heb je als burger niets, tenzij je jouw schade op de Nederlandse overheid wil verhalen. Nederlands heeft de richtlijn pas geïmplementeerd op 1 mei 2003.
Hoewel de Nederlandse wetgever heeft art. 7:6 lid 3 BW bedoelt om de rechten van de consument in perken middels van een keuze van het toepasselijk recht, heeft de Nederlandse wetgeving het ruimer op geschreven, dus daar heb je een punt. Maar strekking van het verhaal van Maxiem (want daar begon dit mee) had betrekking op de recht van (Nederlandse) consumenten die aankomen doen in andere lidstaten. Er is geen enkele garantie dat zij in hun wetgeving ook iets dergelijk hebben opgenomen.
Overigens denk ik dat er met art. 7:6 lid 3 BW het resultaat van art. 7 lid 2 99/44/EG niet gehaald wordt.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Naar aanleiding van de afhandeling van Paradigit Wageningen de verkoper van de HP mini 110-3101SD gisteren een email gestuurd naar HP in Amsterdam.
Werd vanmiddag gebeld met de mededeling dat ik van HP als nog een nieuwe accu thuis gestuurd krijg!!
Ben blij dat HP toch meer doet in dit geval Als Paradigit de leverancier van de laptop deze heeft het in mijn ogen af laten weten!!
Werd vanmiddag gebeld met de mededeling dat ik van HP als nog een nieuwe accu thuis gestuurd krijg!!
Ben blij dat HP toch meer doet in dit geval Als Paradigit de leverancier van de laptop deze heeft het in mijn ogen af laten weten!!
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Goed nieuws. Lijkt er steeds meer op dat HP een service offensief is gestart.31fbr58 schreef:Naar aanleiding van de afhandeling van Paradigit Wageningen de verkoper van de HP mini 110-3101SD gisteren een email gestuurd naar HP in Amsterdam.
Werd vanmiddag gebeld met de mededeling dat ik van HP als nog een nieuwe accu thuis gestuurd krijg!!
Ben blij dat HP toch meer doet in dit geval Als Paradigit de leverancier van de laptop deze heeft het in mijn ogen af laten weten!!
Paradigit is in deze zwaar in gebreke gebleven.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
Na contact met HP gehad te hebben heb ik binnen 10 werkdagen kosteloos een nieuwe accu van HP ontvangen, vindt dit zeer nette service.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 apr 2013 23:16
Re: Garantie Paradigit Wageningen
In een ver verleden heb ik zelf een geruime tijd bij dit (destijds mooie) bedrijf gewerkt. Dat was nog in de tijd dat het beetje geld dat je er meer betaalde t.o.v de concurentie zeker meerwaarde had en zich terugbetaalde in de service die je er standaard kon verwachten.
Sinds de introductie van zogenoemde "A" merken en het verdwijnen van de lokale technische diensten (welke standaard in elk filiaal te vinden was) is van deze meerwaarde helaas niet veel meer over gebleven.
Ik kom er eigenlijk nooit meer omdat ik paradigit standaard te duur vind voor wat er geleverd word.
Mijn advies is dan ook zeker goed rond te kijken voordat je veel geld betaald bij een dergelijke grote keten. De service is nagenoeg overal gelijk. Namelijk " TREURIG! "
Waar is die tijd van kleinschalige computerwinkels toch gebleven. Van de meeste kleine winkels kon je meer service verwachten omdat dat "De Manier" van overleven was.
Sinds de introductie van zogenoemde "A" merken en het verdwijnen van de lokale technische diensten (welke standaard in elk filiaal te vinden was) is van deze meerwaarde helaas niet veel meer over gebleven.
Ik kom er eigenlijk nooit meer omdat ik paradigit standaard te duur vind voor wat er geleverd word.
Mijn advies is dan ook zeker goed rond te kijken voordat je veel geld betaald bij een dergelijke grote keten. De service is nagenoeg overal gelijk. Namelijk " TREURIG! "
Waar is die tijd van kleinschalige computerwinkels toch gebleven. Van de meeste kleine winkels kon je meer service verwachten omdat dat "De Manier" van overleven was.
Re: Garantie Paradigit Wageningen
De prijs waarvoor je nog iets kunt verkopen staat bovenin de pricewatch, en service is iets waar de gemiddelde consument pas aan denkt wanneer hij een probleem heeft.R_brouwer1979 schreef: Ik kom er eigenlijk nooit meer omdat ik paradigit standaard te duur vind voor wat er geleverd word.
Mijn advies is dan ook zeker goed rond te kijken voordat je veel geld betaald bij een dergelijke grote keten. De service is nagenoeg overal gelijk. Namelijk " TREURIG! "
Waar is die tijd van kleinschalige computerwinkels toch gebleven. Van de meeste kleine winkels kon je meer service verwachten omdat dat "De Manier" van overleven was.