Ik heb een conflict over de garantie mbt mijn Lenovo laptop met BCC.
Ik heb vorig jaar deze laptop gekocht en is alleen gebruikt door volwassenen, nu bleek dat de linker knop af en toe bleef hangen wat niet handig is. De laptop ter reparatie naar de winkel terug gebracht omdat deze nog in de garantie valt, nu krijgen we enkele weken later een brief van de winkel dat de schade is ontstaan door de gebruiker, hierop heb ik met de winkel gebeld en zij zouden contact opnemen met E-care in Duiven, maar zeiden van te voren al dat dit waarschijnlijk niets zal uithalen. Ik werd later teruggebeld dat het niet onder garantie valt. Onderstaand de brief van de winkel en de foto's van de reparateur.
[/quote]Geachte heer,
Wij kunnen u het volgende meedelen:
Nadat u had aangegeven dat u het niet eens bent met de kosten, is dit nogmaals nagevraagd bij de reparateur.
Die heeft foto's van de schade toegevoegd.
Daarop is duidelijk te zien dat de muisknop te ver naar binnen is gedrukt.
De foto's zijn toegevoegd als bijlage.
De reparateur blijft aangeven dat dit niet onder garantie valt en u wordt verzocht om te reageren op de eerder gestuurde prijsopgave.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
[quote]
https://www.dropbox.com/s/zrl0ldcrv1ruc ... 1.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/i9b5jpl1u9nz4 ... 2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qn8u78adxg54p ... 3.png?dl=0
We laten nu de laptop terugsturen.
Wij hebben de laptop normaal gebruikt zoals je een laptop gebruikt, volgens mij is er binnenin iets afgebroken en dit moet volgens mij onder garantie vallen en maakt E-care/BCC zich er gemakkelijk van af.
Hoe denken jullie hierover?
Groeten Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantieprobleem Lenovo laptop bij BCC
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Garantieprobleem Lenovo laptop bij BCC
Geachte heer,bloose schreef:Ik heb een conflict over de garantie mbt mijn Lenovo laptop met BCC.
Ik heb vorig jaar deze laptop gekocht en is alleen gebruikt door volwassenen, nu bleek dat de linker knop af en toe bleef hangen wat niet handig is. De laptop ter reparatie naar de winkel terug gebracht omdat deze nog in de garantie valt, nu krijgen we enkele weken later een brief van de winkel dat de schade is ontstaan door de gebruiker, hierop heb ik met de winkel gebeld en zij zouden contact opnemen met E-care in Duiven, maar zeiden van te voren al dat dit waarschijnlijk niets zal uithalen. Ik werd later teruggebeld dat het niet onder garantie valt. Onderstaand de brief van de winkel en de foto's van de reparateur.
Wij kunnen u het volgende meedelen:
Nadat u had aangegeven dat u het niet eens bent met de kosten, is dit nogmaals nagevraagd bij de reparateur.
Die heeft foto's van de schade toegevoegd.
Daarop is duidelijk te zien dat de muisknop te ver naar binnen is gedrukt.
De foto's zijn toegevoegd als bijlage.
De reparateur blijft aangeven dat dit niet onder garantie valt en u wordt verzocht om te reageren op de eerder gestuurde prijsopgave.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dingen breken binnen niet zomaar even af. Ook volwassenen zijn geen garantie dat het dan nioet aan jullie kan liggen. Die laptop is een jaar oud. Je zal zelf aan moeten tonen dat je niet de oorzaak van die schade bent. Gezien de getoonde schade vrij kansloos.https://www.dropbox.com/s/zrl0ldcrv1ruc ... 1.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/i9b5jpl1u9nz4 ... 2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qn8u78adxg54p ... 3.png?dl=0
We laten nu de laptop terugsturen.
Wij hebben de laptop normaal gebruikt zoals je een laptop gebruikt, volgens mij is er binnenin iets afgebroken en dit moet volgens mij onder garantie vallen en maakt E-care/BCC zich er gemakkelijk van af.
Hoe denken jullie hierover?
Groeten Jan
Re: Garantieprobleem Lenovo laptop bij BCC
Gewoon zelf de touchpad vervangen of vanaf nu de touchpad tap feature of een USB-muis gebruiken. Het is aan u om aan te tonen dat het niet gebruikersfout is, maar lijkt mij dat dit wel een logische conclusie is gezien de staat van de knop. Misschien reageerde de knop niet optimaal en is daardoor te hard gedrukt? Wie weet. Punt blijft dat dit binnen een jaar wel heel erg snel is en (lijkt me?) ook geen veel voorkomend gebrek is.
Re: Garantieprobleem Lenovo laptop bij BCC
En zelfs dan is het een vaak geleidelijk proces van slijtage op de knop tot het punt waar hij nu zit. Lijkt erop dat TS pas garantie probeerde te claimen toen de knop gewoon niet meer (of bijna niet) werkte en daarvoor niet nadacht over of het misschien een goed idee zou zijn niet in de hoek te drukken.MichielFRL schreef:Het probleem is dat er te hard gedrukt wordt in het hoekje met als gevolg dat de knop uit het bevestigingsframe gedrukt wordt. Als je altijd op het midden van de knop drukt dan doet zich dit probleem niet voor. Bedieningsfout dus.
In de praktijk zie je best vaak dat gebruikers veel te veel kracht zetten op toetsenbord en muis. Laptops die fatsoenlijk worden onderhouden/zuinig worden gebruikt (aan zowel soft- als hardwarekant) kom je niet zo vaak tegen.
Lijkt mij dat dit zo'n geval is van onwetendheid en gebruikersfout, maar gelukkig is een touchpad zo ook nog prima te gebruiken/omzeilen, en anders is vervangen ook nog een optie.