LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen garantie binnen garantie termijn
geen garantie binnen garantie termijn
Hebben op 11 november 2008 een ACER ASPIRE 5735Z-344G25MN gekocht begin januari geen scherm telkens uit contact gehad computer terug gezet in fabrieks stand . deed het toen even goed
nu drie weken terug was er een hoek van het beeldscherm niet meer zichtbaar opgehaald door upc en na een week kreeg ik een brief wat de kosten zouden zijn 197 euro ik vind dit niet normaal ze zeggen dat komt door externe influence Lekkere garantie van 12 maanden als ik hem niet laat repareren dan moet ik 41.65 betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee en want ik ben niet van plan 197 euro te betalen voor een komputer van nog geen half jaar oud.
gr
Adrie
nu drie weken terug was er een hoek van het beeldscherm niet meer zichtbaar opgehaald door upc en na een week kreeg ik een brief wat de kosten zouden zijn 197 euro ik vind dit niet normaal ze zeggen dat komt door externe influence Lekkere garantie van 12 maanden als ik hem niet laat repareren dan moet ik 41.65 betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee en want ik ben niet van plan 197 euro te betalen voor een komputer van nog geen half jaar oud.
gr
Adrie
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15
Re: geen garantie binnen garantie termijn
Hoe bedoel je er is een hoek niet meer zichtbaar? Als het een scheur (zowel intern als extern) betreft valt het inderdaad buiten garantie. Gezien hun reactie lijkt het daar wel op namelijk.
Zou je btw even kunnen letten op je punctuatie, is is een beetje slordig leesbaar nu. Computer is trouwens met een C.
Zou je btw even kunnen letten op je punctuatie, is is een beetje slordig leesbaar nu. Computer is trouwens met een C.
Re: geen garantie binnen garantie termijn
Wat heeft die punctuatie nu te maken met het probleem van het beeldscherm? Beetje flauwe reactie........maar goed zie dat jij ook niet foutloos typt.
Beste Adrie
Ik zou dit zeer zeker niet zomaar gaan betalen. Dit scherm is vanaf het begin afaan al niet in orde geweest zoals ik begrijp.
Schrijf ze eerst een brief, mail, dat je niet akkoord gaat met deze kosten en je vindt dat dit onder de garantie valt omdat het vanaf het begin afaan niet goed functioneerde. Deze klacht kunnen ze zo terug zien/vinden bij hun helpdesk. Geef ze twee weken de tijd om de klacht goed op te lossen.
Als het dan niet naar jouw mening netjes opgelost wordt, een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van UPC, waarin ook twee weken gelegenheid gegeven wordt dit naar behoren op te lossen.
Beste Adrie
Ik zou dit zeer zeker niet zomaar gaan betalen. Dit scherm is vanaf het begin afaan al niet in orde geweest zoals ik begrijp.
Schrijf ze eerst een brief, mail, dat je niet akkoord gaat met deze kosten en je vindt dat dit onder de garantie valt omdat het vanaf het begin afaan niet goed functioneerde. Deze klacht kunnen ze zo terug zien/vinden bij hun helpdesk. Geef ze twee weken de tijd om de klacht goed op te lossen.
Als het dan niet naar jouw mening netjes opgelost wordt, een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van UPC, waarin ook twee weken gelegenheid gegeven wordt dit naar behoren op te lossen.
Re: geen garantie binnen garantie termijn
als het vanaf het begin al zo was, waarom heb je toen niet actie ondernomen ? Maar volgens mij valt het scherm meestal buiten de garantie
Re: geen garantie binnen garantie termijn
Gewoon UPC schriftelijk ingebreke stellen voor het leveren van een ondeugdelijk produkt. Voeg de aanschafnota (kopie) bij je klacht. Geef UPC een redelijke termijn tot herstel van het aangeschafte produkt.
Richt deze aangetekende brief aan de Hoofddirectie-persoonlijk van UPC.
Via "track and Trace" van TNT is brief te volgen op de pc. Maak hiervan een afdruk.
Vermeld in de brief dat de klacht als geschil wordt voorgelegd aan de Geschillencommissie conform de van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden van UPC, indien UPC niet binnen de gestelde termijn reageert, danwel het aangeschafte produkt herstelt/vervangt.
Dien tijdig het geschil bij de Geschillencommissie in!!!
Sommige bedrijven zijn traag in hun medewerking tot het oplossen van het geschil, hetgeen resulteert dat je daardoor geen beroep meer kan doen op de (goedkope) Geschillencommissie en uiteindelijk voor je gelijk naar de (duurdere) rechter moet!
succes
Richt deze aangetekende brief aan de Hoofddirectie-persoonlijk van UPC.
Via "track and Trace" van TNT is brief te volgen op de pc. Maak hiervan een afdruk.
Vermeld in de brief dat de klacht als geschil wordt voorgelegd aan de Geschillencommissie conform de van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden van UPC, indien UPC niet binnen de gestelde termijn reageert, danwel het aangeschafte produkt herstelt/vervangt.
Dien tijdig het geschil bij de Geschillencommissie in!!!
Sommige bedrijven zijn traag in hun medewerking tot het oplossen van het geschil, hetgeen resulteert dat je daardoor geen beroep meer kan doen op de (goedkope) Geschillencommissie en uiteindelijk voor je gelijk naar de (duurdere) rechter moet!
succes
Re: geen garantie binnen garantie termijn
UPC of UPS
Re: geen garantie binnen garantie termijn
Had moeten zijn UPS sorry.
Was nogal geirriteerd toen ik op het forum schreef vandaar dat ik niet echt op mijn Nederlands gelet heb.
Heb ondertussen een persoon van aftersale gesproken deze heer gaat er wat aan doen.
Dus heb goede hoop
Er was een een interne hoek zeg maar net alsof je daarop moet drukken om de bladzijde om te slaan een hele witte vlek.
Was nogal geirriteerd toen ik op het forum schreef vandaar dat ik niet echt op mijn Nederlands gelet heb.
Heb ondertussen een persoon van aftersale gesproken deze heer gaat er wat aan doen.
Dus heb goede hoop
Er was een een interne hoek zeg maar net alsof je daarop moet drukken om de bladzijde om te slaan een hele witte vlek.
Re: geen garantie binnen garantie termijn
Foutje kan gebeuren
Re: geen garantie binnen garantie termijn
Dit wordt weer zo'n verwarrend geheel. UPS is de vervoerder, hebben zij het scherm vernielt tijdens transport?
Voor zover ik weet is UPS hierin geen partij. UPS is immers door Acer ingehuurd. Eventuele transportschades moet je bij Acer claimen, zij leggen dit weer bij UPS neer.
Voor zover ik weet is UPS hierin geen partij. UPS is immers door Acer ingehuurd. Eventuele transportschades moet je bij Acer claimen, zij leggen dit weer bij UPS neer.
Wat een rare zinEr was een een interne hoek zeg maar net alsof je daarop moet drukken om de bladzijde om te slaan een hele witte vlek.