Beste ,
Ik heb 2 jaar geleden een computer gekocht bij Dynabyte , een Acer Aspire T660. Het was vanaf het begin een redelijke computer totdat hij na een jaartje de melding gaf "A disk read error occured". Toen ben ik gaan googlen over wat het kon zijn en ben ik gekomen op een mogelijk kapotte Hard drive.
Ik ben toen een nieuwe Hard drive wezen kopen en heb deze erin gezet en de andere eruit gehaald. Het enige probleem is dat ik Vista er niet terug op kon zetten omdat hij deze op de oude Hard drive stond , dus heeft mijn vader de computer langs gebracht bij een computer zaak. Nou het duurde en het duurde totdat me vader werd opgebeld. Ja uw computer is gerepareerd , maar het lag niet aan de Hard drive. Waar lag het dan aan vroeg mijn vader zich af en daarop antwoordde meneer dat het aan schadelijke software lag , alleen vond ik dit als een redelijk computer kenner vreemd omdat ik dezelfde programma's op de computer heb staan bij m'n moeder en deze draait nog als een zonnetje.
Het mooie is dat dit al 4 X is gebeurd dat de computer crasht (0x05c) en of de error die hierboven staat aangeduid word. Dus is hij ook 4 X bij de computer zaak langs geweest , alleen dit keer hebben we er niks meer opgezet qua programma's om te kijken of het werkelijk daar aan lag en ja hoor zonder enig programma erop gaat hij na een paar maanden weer gek doen. Dan lijkt het mij sterk dat het aan schadelijke software ligt en dat het juist ligt aan de oude Hard drive !
Nu wil ik die oude Hard driver er wel uithalen en op die nieuwe Vista installeren , maar ik weet niet hoe ik aan een legitieme versie van Vista kom op een DVD door middel van de product code die op de computer kast staat. Is het misschien mogelijk dat iemand mij hierbij kan helpen zodat ik het kan proberen ?
Verder vraag ik me af of we 4 X "genaaid" zijn om het zacht uit te drukken of dat de zaak gelijk heeft , wat me heeeel sterk lijkt. Wat is jullie mening hierover ?
Met vriendelijke groet ,
Jazz Soares
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hard drive kapot of ligt het echt aan schadelijke software ?
-
Re: Hard drive kapot of ligt het echt aan schadelijke software ?
ik zou zeggen als redelijk computer kenner.. voer eens harddisk tests uit..
dat verheldert een boel..
daarbij als jij vraagt aan een zaak om op jouw pc met nieuwe harddisk vista te zetten en u levert zelf de code (omdat hij op de kast zit) moeten zij dat gewoon installeren..
u geeft het bedrijf toch orders? zijn ze de oude hardeschijf niet voor nodig.
alleen het dvdtjje waar vista op staat.
dat verheldert een boel..
daarbij als jij vraagt aan een zaak om op jouw pc met nieuwe harddisk vista te zetten en u levert zelf de code (omdat hij op de kast zit) moeten zij dat gewoon installeren..
u geeft het bedrijf toch orders? zijn ze de oude hardeschijf niet voor nodig.
alleen het dvdtjje waar vista op staat.