LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft het zin om DELL op mijn consumentrechten te wijzen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
DELLHELL

Heeft het zin om DELL op mijn consumentrechten te wijzen?

Ongelezen bericht door DELLHELL »

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een DELL Dimension 4600 aangeschaft.
Onlangs is de harde schijf defect geraakt.
Omdat de verwachte levensduur van een harde schijf veel langer is, heb ik geprobeerd om verhaal te halen bij DELL.

Maar tevergeefs, ze zeggen doodleuk dat de garantietermijn is verlopen!
Echter ben ik van mening dat dit in strijd is met het Consumentenrecht.

Ik heb inmiddels een andere harde schijf ingebouwd, de PC moet tenslotte gebruikt kunnen worden, voor 89 euro.

Het gaat me dus niet zozeer om het geld, maar om de ARROGANTE houding van DELL, en dat ze hier zo makkelijk mee wegkomen.

Is er iemand met soortgelijke ervaringen, en heeft het zin om verdere pogingen te wagen om mijn gelijk te halen?

Alvast bedankt.

Een boze DELL gebruiker
:evil:

spambam

Re: Heeft het zin om DELL op mijn consumentrechten te wijzen?

Ongelezen bericht door spambam »

De koper heeft diverse mogelijkheden om genoegdoening te krijgen, zoals het alsnog ontvangen van het ontbrekende, herstel of vervanging, terugbetaling (deel) koopprijs en ontbinding koopovereenkomst (product terug, geld terug). Deze aanspraken van de koper vervallen na een periode van twee jaren.
linkje

je doet zaken met Dell Nederland en die zijn ook onderwerpen aan deze regels omtrent consumentenkoop. die 1 jaar is gewoon belachelijk van dell, ze proberen het, en komen er vaak ten onrechte mee weg. suc6!

/edit: je geeft bij bestelling via de site (of telefoon) zelf aan welke garantievorm je wilt, soms aanvullend tot 3 jaar. maar meestal kiest een consument voor 1 jaar, ook al is dat feitelijk 2 jaar :lol:

ik weet hoe je je voelt, daarom heb ik deze ff voor je: http://dell.sucks.nl :twisted:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat lijkt me erg zinloos: e-mails worden niet beantwoord wegens "problemen van technische aard"

En aangetekende brieven? Die krijg je gewoon retour!!!!! Zie:

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=186

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Je kunt je in een dergelijk geval beroepen op het feit dat een produkt niet de eigenschappen heeft die je er redelijkerwijs van zou mogen verwachten. Lijkt me hier wel het geval. Het enkele feit dat de garantietermijn is verlopen maakt niet dat er geen verplichting voor de winkelier/leverancier meer zou bestaan om de zaak niet te repareren of vervangen. Het is een grote misvating dat garantietermijnen bepalend zouden zijn voor de verplichting om iets al dan niet te repareren/vervangen. Er wordt ook nogal veel misbruik van gemaakt in de zin dat er extra garantie wordt bijverkocht (is vaak al iets waar je al recht op hebt) of dat er wordt gezegd dat de garantietermijn is vervallen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bovenstaand is weer de bekende open deur intrappen, en dat is zo onderhand wel bekend, maar gelijk hebben is één en gelijk krijgen is twee. Je weet als je Dell koopt je dit niet in een winkel koopt dus bij problemen is het moeilijker om gelijk te krijgen en dat zijn dingen die je vooraf moet bedenken en niet achteraf gaan zeuren.

Gesloten