LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help HP speelt een spelletje met me
Help HP speelt een spelletje met me
Hallo aan alle deelnemers.
Voor mijn werk zit ik in Oost Europa, dit al jaren.
Ik ben al zo'n 15 jaar een trouwe gebruiker van HP, dit van printers tot aan desktops.
Vorig jaar in januari kocht ik hier van USA Notebooks een nieuwe laptop DV6000 pavilon met AMD 2X.
Geweldig blij ermee omdat ik al een tijd had gespaard nadat mijn huis niet goed was verzekert en tijdens de kerst dagen uit was gebrand door kortsluiting.
Maar na een paar weken kwam ik erachter dat de batterij niet echt langer werkte dan zo'n 30-45 minuten.
Geen nood dacht ik gewoon terug naar de winkel en die gaf mij alleen een nieuwe bios update dat niet echt werkte.
Nu begonnen de echte problemen omdat mijn Wi-Fi zo af en toe niet meer werkte en de led lamp ging dan op rood ipv op blauw.
In oktober kreeg ik helemaal geen Wi-Fi meer en heb HP USA direct benaderd die mij toen antwoordde dat dit probleem bekend was en HP een extra lange garantie periode voor mijn model had ingesteld...
Mooi dacht ik tot aan het moment dat ze mij vroegen om dit naar mijn adres in de VS te sturen en dat ze dit dan gratis zouden ophalen.
Wat? Adres vroeg ik? Ik woon niet in de VS.
Nu dan moet u HP in Europa bellen..mijn dichtste punt was Sofia Bulgarije en ik dus een vertaler ingehuurd omdat ik geen Bulgaars kan..weken en weken heen en weer gebeld..aankoop bon opgestuurt tot op het moment dat zij mij vertelde dat dit specifieke model niet in Europa werd verkocht dus mij weer terug verwezen.
Nu weet ik het niet meer, HP werkt niet mee om dit probleem, fabrieksfout en door HP erkend, op te lossen.
Ik kan hier geen huis in de VS huren dus met andere woorden geen laptop meer omdat nu de video langzaam begint dood te gaan en elke keer als ik dit ding start wel 5 tot 10 pogingen moet doen voordat ik beeld krijg.
Dus HP verwacht dat een klant eerst moet checken voordat ze de aankoop doen of dit model wel in deze regio bestaat?
De winkel hier werkt ook niet mee en gaf maar 6 maanden garantie....
Iemand een idee?
Voor mijn werk zit ik in Oost Europa, dit al jaren.
Ik ben al zo'n 15 jaar een trouwe gebruiker van HP, dit van printers tot aan desktops.
Vorig jaar in januari kocht ik hier van USA Notebooks een nieuwe laptop DV6000 pavilon met AMD 2X.
Geweldig blij ermee omdat ik al een tijd had gespaard nadat mijn huis niet goed was verzekert en tijdens de kerst dagen uit was gebrand door kortsluiting.
Maar na een paar weken kwam ik erachter dat de batterij niet echt langer werkte dan zo'n 30-45 minuten.
Geen nood dacht ik gewoon terug naar de winkel en die gaf mij alleen een nieuwe bios update dat niet echt werkte.
Nu begonnen de echte problemen omdat mijn Wi-Fi zo af en toe niet meer werkte en de led lamp ging dan op rood ipv op blauw.
In oktober kreeg ik helemaal geen Wi-Fi meer en heb HP USA direct benaderd die mij toen antwoordde dat dit probleem bekend was en HP een extra lange garantie periode voor mijn model had ingesteld...
Mooi dacht ik tot aan het moment dat ze mij vroegen om dit naar mijn adres in de VS te sturen en dat ze dit dan gratis zouden ophalen.
Wat? Adres vroeg ik? Ik woon niet in de VS.
Nu dan moet u HP in Europa bellen..mijn dichtste punt was Sofia Bulgarije en ik dus een vertaler ingehuurd omdat ik geen Bulgaars kan..weken en weken heen en weer gebeld..aankoop bon opgestuurt tot op het moment dat zij mij vertelde dat dit specifieke model niet in Europa werd verkocht dus mij weer terug verwezen.
Nu weet ik het niet meer, HP werkt niet mee om dit probleem, fabrieksfout en door HP erkend, op te lossen.
Ik kan hier geen huis in de VS huren dus met andere woorden geen laptop meer omdat nu de video langzaam begint dood te gaan en elke keer als ik dit ding start wel 5 tot 10 pogingen moet doen voordat ik beeld krijg.
Dus HP verwacht dat een klant eerst moet checken voordat ze de aankoop doen of dit model wel in deze regio bestaat?
De winkel hier werkt ook niet mee en gaf maar 6 maanden garantie....
Iemand een idee?
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Stuur de laptop in dat geval retour naar de winkel waar deze is gekocht.
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Leuk de reactie, svp even mijn bericht lezen al is die een beetje lang..
Gekocht hier in het buitenland en dus niets terug sturen buiten wat ik al eerder vermeld heb.
Gekocht hier in het buitenland en dus niets terug sturen buiten wat ik al eerder vermeld heb.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15
Re: Help HP speelt een spelletje met me
USAnotebooks verkoopt refurbished of 2ehands laptops. Hierop geven ze maar 3 maanden garantie en 6 maanden voor man uren
Maar wellicht zit er nog wel gewoon fabrieksgarantie op:The USAnotebooks.com limited warranty applies to every one of our refurbished laptops. Parts are covered for 3 months and labor is covered for 6 months unless another time period is specified on the product information page at the time of purchase. Plus with selected laptops you also have the choice of buying an additional warranty.
Je zult in het laatste geval toch direct contact met HP moeten opnemen. Maar als deze laptop idd niet in Europa verkocht word zul je hem toch naar USA moeten opsturen. Ik snap eigenlijk niet waarom je je laptop uit USA hebt gehaald terwijl je (denk ik) in Bulgarije woont/werkt. Je hebt dan enkel en alleen garantie in de USA, zeker als het betreffende model niet eens in Europa verkocht word. Ik denk dat je in dit geval gewoon pech hebt en dat ding gewoon naar HP USA moet opsturen en dan hopen op coulance, want garantie heb je volgens de webshop toch niet meer.For extra peace-of-mind, you can go to the manufacturer’s website and enter the serial number from the bottom of your laptop to verify the remaining warranty. However, please note that during this time you must call the manufacturer directly for all warranty claims.
Either way you will be covered by USAnotebooks.com warranty for the period as stated above, should the manufacturer’s warranty expire beforehand.
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Nee ik heb deze in Skopje Macedonie gekocht van USA Notebooks, die bestaan over heel Europa.
Dus kon nooit weten dat dit model nooit is uitgebracht in Europa.
Maar ik heb een hoop gelezen en dit probleem doet zich voor over de hele wereld met de Nvidia chipset. Vandaar dat HP een extra 24 maanden garantie geeft op deze modellen.
Is ook erkent door HP.
Het probleem is niet het sturen naar de VS maar het probleem dat HP alleen accepteer dat ik deze word opgehaald van een adres in de VS en niet dat ik deze direct stuur aan HP in de VS en dat is juist een groot probleem want ik heb geen huis adres in de VS, dus heb ik verder geen optie meer over.
Dus kon nooit weten dat dit model nooit is uitgebracht in Europa.
Maar ik heb een hoop gelezen en dit probleem doet zich voor over de hele wereld met de Nvidia chipset. Vandaar dat HP een extra 24 maanden garantie geeft op deze modellen.
Is ook erkent door HP.
Het probleem is niet het sturen naar de VS maar het probleem dat HP alleen accepteer dat ik deze word opgehaald van een adres in de VS en niet dat ik deze direct stuur aan HP in de VS en dat is juist een groot probleem want ik heb geen huis adres in de VS, dus heb ik verder geen optie meer over.
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Dan informeer je toch bij HP of ie naar een authorized repair centre van hun mag in de USA. Bv.: http://www.360tech.com/hprepair.php
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Sorry hoor ik vraag me af of je dit bericht wel goed leest!?
Ik leg toch duidelijk uit dat dit model niet word geaccepteerd in Europa?
Ik leg toch duidelijk uit dat je een adres moet hebben, woonplaats in Amerika?
Ik leg toch duidelijk uit dat HP niet accepteert dat zelfs op mijn kosten ik deze laptop naar hun service center ga sturen in de VS.
Wat ik wil weten is of in dit geval wanneer HP de fout erkent van de nVidia chip en een foutief moeder board of er geen wet bestaat dat deze wereld wide vervangen moet worden.
Ik heb in zwart op wit de verklaring van HP en de erkenning van de foutieve hardware die helaas ook in mijn laptop zit.
Ik leg toch duidelijk uit dat dit model niet word geaccepteerd in Europa?
Ik leg toch duidelijk uit dat je een adres moet hebben, woonplaats in Amerika?
Ik leg toch duidelijk uit dat HP niet accepteert dat zelfs op mijn kosten ik deze laptop naar hun service center ga sturen in de VS.
Wat ik wil weten is of in dit geval wanneer HP de fout erkent van de nVidia chip en een foutief moeder board of er geen wet bestaat dat deze wereld wide vervangen moet worden.
Ik heb in zwart op wit de verklaring van HP en de erkenning van de foutieve hardware die helaas ook in mijn laptop zit.
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Ik lees wel, maar je legt me niet duidelijk uit waarom dit onmogelijk is. Je kunt de laptop toch opsturen naar een HP authorized reseller in de US. Zij zullen voor een kleine vergoeding de RMA vast wel voor je regelen. Mits het ding in de garantie valt.
Omgekeerd kan iemand uit de US zijn/haar laptop ook aanbieden bij een welwillende Nederlandse winkel die HP authorized reseller is. Je moet wel een beetje zelfstandig denken en niet gelijk doen alsof de fout bij iemand anders ligt.
http://welcome.hp.com/country/us/en/contact_us.html
En er is geen wet die aangeeft dat HP hun eigen services op globaal niveau moeten regelen.
Omgekeerd kan iemand uit de US zijn/haar laptop ook aanbieden bij een welwillende Nederlandse winkel die HP authorized reseller is. Je moet wel een beetje zelfstandig denken en niet gelijk doen alsof de fout bij iemand anders ligt.
http://welcome.hp.com/country/us/en/contact_us.html
En er is geen wet die aangeeft dat HP hun eigen services op globaal niveau moeten regelen.
Re: Help HP speelt een spelletje met me
ik denk toch dat ik duidelijk ben immers vertelde ik al:
Ik leg toch duidelijk uit dat HP niet accepteert dat zelfs op mijn kosten ik deze laptop naar hun service center ga sturen in de VS.
Dat had ik immers al aan HP USA gevraagd en dat mag niet, ik MOET een adres in de VS hebben waarna HP een repair box gaat sturen waar ik dan de laptop in moet plaatsen die dan weer van dit adres word opgehaald.
Ik weet niet hoe ik duidelijker kan zijn?
Ik leg toch duidelijk uit dat HP niet accepteert dat zelfs op mijn kosten ik deze laptop naar hun service center ga sturen in de VS.
Dat had ik immers al aan HP USA gevraagd en dat mag niet, ik MOET een adres in de VS hebben waarna HP een repair box gaat sturen waar ik dan de laptop in moet plaatsen die dan weer van dit adres word opgehaald.
Ik weet niet hoe ik duidelijker kan zijn?
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Ik weet dat HP normaliter UPS/DHL een P&R laat uitvoeren en dat UPS/DHL dan een doos meeneemt.
Echter ik heb het over het inzenden van je laptop naar een willekeurige welwillende WINKEL in de US. Grotere winkels die HP spulletjes verkopen zijn nml. automatisch een HP servicepoint en kunnen de RMA afhandeling ook voor je verzorgen zoals ik je al eerder heb aangegeven (wss wel tegen een kleine vergoeding).
Dus: jij zoekt een HP authorized reseller (ter info: reseller is een wederverkoper) in de US die service point is, je pakt je telefoon, start je mailprogramma op of gaat faxen indien je dat wil en vraagt daarna of jij je laptop naar hen kunt opsturen. Zij zullen dan vanuit hun "winkel" in de US HP een P&R laten uitvoeren.
Duidelijk?
Echter ik heb het over het inzenden van je laptop naar een willekeurige welwillende WINKEL in de US. Grotere winkels die HP spulletjes verkopen zijn nml. automatisch een HP servicepoint en kunnen de RMA afhandeling ook voor je verzorgen zoals ik je al eerder heb aangegeven (wss wel tegen een kleine vergoeding).
Dus: jij zoekt een HP authorized reseller (ter info: reseller is een wederverkoper) in de US die service point is, je pakt je telefoon, start je mailprogramma op of gaat faxen indien je dat wil en vraagt daarna of jij je laptop naar hen kunt opsturen. Zij zullen dan vanuit hun "winkel" in de US HP een P&R laten uitvoeren.
Duidelijk?
Re: Help HP speelt een spelletje met me
Ik heb een telefoontje gekregen vanuit HP in Bulgarije en ze zijn bereid mij een nieuwe laptop te geven.
Verder loopt dit wel erg traag maar de erkenning is er.
Met even op google kijken zie ik over de duizend kwade berichten over deze fout van klanten die gewoon geen oplissing krijgen aangeboden van HP.
Verder loopt dit wel erg traag maar de erkenning is er.
Met even op google kijken zie ik over de duizend kwade berichten over deze fout van klanten die gewoon geen oplissing krijgen aangeboden van HP.