| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hewlet Packard laptop dv9255ea
Hewlet Packard laptop dv9255ea
Ik een Hp9255ea gekocht. Een monster. Ik heb er echter weinig plezier van gehad. Kan hem nu al een maand niet gebruiken. Ik heb een systeemherstel gedaan (fabrieksinstellingen terugzetten) en daar is de computer niet goed uitgekomen. Krijg nu de mededeling missing operating system.
Ik had, omdat ik de laptop nog maar 2 dagen had, geen recovery cd’s gemaakt. Ook wel raar trouwens dat je tegenwoordig geen dvd meer bijgeleverd krijgt met het bestruringssyteem?
Dus Hp gebeld. Na vele telefoontjes en mails, veel beloven maar niet sturen blijkt nu opeens na drie weken, dat ze de recovery cd’s niet kunnen leveren. Dat duurt minstens een paar weken.
Ik heb nog gevraagd hoeveel weken, maar dat kunnen ze niet aangeven.Kan dus ook wel maanden worden.
Daar zit ik dan met mijn Hp9255 waar ik niks mee kan. Iemand een suggestie?
Alvast hartstikke bedankt.
Ik had, omdat ik de laptop nog maar 2 dagen had, geen recovery cd’s gemaakt. Ook wel raar trouwens dat je tegenwoordig geen dvd meer bijgeleverd krijgt met het bestruringssyteem?
Dus Hp gebeld. Na vele telefoontjes en mails, veel beloven maar niet sturen blijkt nu opeens na drie weken, dat ze de recovery cd’s niet kunnen leveren. Dat duurt minstens een paar weken.
Ik heb nog gevraagd hoeveel weken, maar dat kunnen ze niet aangeven.Kan dus ook wel maanden worden.
Daar zit ik dan met mijn Hp9255 waar ik niks mee kan. Iemand een suggestie?
Alvast hartstikke bedankt.
Re: Hewlet Packard laptop dv9255ea
Is er geen parititie waar een recovery (image ) op staat dan zou je hem toch ook moeten kunnen terugzetten.
-
Moppentappers
het lijkt erop dat je OS weg is (windows waarschijnlijk)
ik zou HP bellen, en een telefonische afspraak maken met binnen welke tijd de recovery CD's gegeven moet worden
spreek dan ook af dat wanneer je ze dan nog niet gehad hebt je zelf een windows aanschaft en hun het moeten vergoeden
ik hoop dat ze het nemen (het is het proberen waard)
wel zou ik ze duidelijk maken dat je een laptop aangeschaft hebt waar je nu eigenlijk niets mee kunt
als het niet wil lukken met HP ga dan naar de winkelier voor bemiddeling
ik zou HP bellen, en een telefonische afspraak maken met binnen welke tijd de recovery CD's gegeven moet worden
spreek dan ook af dat wanneer je ze dan nog niet gehad hebt je zelf een windows aanschaft en hun het moeten vergoeden
ik hoop dat ze het nemen (het is het proberen waard)
wel zou ik ze duidelijk maken dat je een laptop aangeschaft hebt waar je nu eigenlijk niets mee kunt
als het niet wil lukken met HP ga dan naar de winkelier voor bemiddeling
ja die is er dus wel en staat op één van de beide schijven, alleen heb je hier een recovery cd voor nodig om deze te benaderen en dat is nou net het probleem. Bij deuitleg staat ook dat je de F11 toets kuntindrukken, maar die werktook niet. Trouwens ook (stiekum) geprobeerd bij een zelfde laptop in een winkel, maar die deed daar ook niks op. Alles geprobeerd dus. Of toch niet????
@moppentappers: Ja dit heb ik allemaal al geprobeerd. OS is inderdaad verdwenen of niet benaderbaar. Hp zegt niks voor me te kunnen doendan het sturen van de recovery cd's.Ze betreuren het dat het zo lang gaat duren.....jaja!
Wat me dus blijft verbazen is dat je tegenwoordig geen OS meer krijgt bijgeleverdop cd. Dit kreeg ik bij mijn vorige computer nog wel.
Ik vraag me ook af als ik zelf dus een versie van Vista koop of ik hiermee alles oplos
Wat me dus blijft verbazen is dat je tegenwoordig geen OS meer krijgt bijgeleverdop cd. Dit kreeg ik bij mijn vorige computer nog wel.
Ik vraag me ook af als ik zelf dus een versie van Vista koop of ik hiermee alles oplos
-
Moppentappers
inderdaad een kwalijke zaak, mijn leverancier levert wel gewoon netjes de CD's mee met de dozen enz.
Maar ja wat nu te doen he! Ik heb toevallig gelezen op een site over iemand die probeerde om herstsel cd's te maken voor deze laptop onder Vista en die is het niet gelukt. Zou er een structureel probleem zijn bij de door HP geleverde software?
-
Moppentappers
ik zou met een HP medewerker aan de lijn blijven tot ze toezeggen het aankoop bedrag te storten voor een nieuwe windows
medewerkers kunnen dit niet, maar je kan altijd naar iemand vragen die hoger zit
medewerkers kunnen dit niet, maar je kan altijd naar iemand vragen die hoger zit
@moppentapper:Zal het inderdaad proberen om het hoger op te zoeken, een medewerker gaf alaan dat ze verder niks voor me kunnen betekenen. Daarnaast vraag ikme af of een ander versie van Vista het probleem zal verhelpen. Staat natuurlijknog steeds een versie van vista op.....tenminste dat denk ik. In ieder geval bedankt voor de reacties.
-
Moppentappers
een retail versie kan als het goed is ook geinstalleerd worden, maar ik betwijfel of je daar ooit vergoeding voor zult krijgen
In de handleiding van deze laptop staat waarschijnlijk, dat je als eerste actie zelf één of meerdere CD's/DVD's moet branden om het systeem in geval van nood te kunnen herstellen. Maar ja, wie leest de handleiding nu eigenlijk.
De reden, dat HP (en overigens niet alleen HP) geen CD's meer levert is om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het scheelt weer een paar euro en we willen allemaal zo weinig mogelijk betalen toch? Je betaalt in feite voor een licentie (het serienummer) van Vista, niet voor de installatiemedia!
Heb je al eens geprobeerd om naar winkel te gaan, waar je de laptop gekocht hebt en te kijken wat zij kunnen doen in dit geval. Ik lees dit nergens namelijk.
Als je Vista er zelf op wilt zetten, controleer dan wel, of je een CD met alle drivers en software om een installatie te kunnen doen. Vista alleen is meestal niet voldoende, juist de drivers (met name bij Vista) zijn van belang.
Het kopen van Vista is overigens niet nodig, want je hebt al een licentie, alleen geen installatie media. Als je aan een Vista DVD kunt komen (desnoods een 'illegale') kan je een installatie doen met jouw legale serienummer. Je hebt dan een legale Vista installatie.
De reden, dat HP (en overigens niet alleen HP) geen CD's meer levert is om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het scheelt weer een paar euro en we willen allemaal zo weinig mogelijk betalen toch? Je betaalt in feite voor een licentie (het serienummer) van Vista, niet voor de installatiemedia!
Heb je al eens geprobeerd om naar winkel te gaan, waar je de laptop gekocht hebt en te kijken wat zij kunnen doen in dit geval. Ik lees dit nergens namelijk.
Als je Vista er zelf op wilt zetten, controleer dan wel, of je een CD met alle drivers en software om een installatie te kunnen doen. Vista alleen is meestal niet voldoende, juist de drivers (met name bij Vista) zijn van belang.
Het kopen van Vista is overigens niet nodig, want je hebt al een licentie, alleen geen installatie media. Als je aan een Vista DVD kunt komen (desnoods een 'illegale') kan je een installatie doen met jouw legale serienummer. Je hebt dan een legale Vista installatie.
Bedankt voor je tip.....alleen daar schuilt ook het probleem denk ik....hoe kom ik aan een cd met daarop de drivers voor mijn videokaart.....dvd station, etc. Aan Vista kom ik wel....maar dan de rest he.....en als het niet lukt?Is Hp dan nog behulpzaam genoeg om mij verder te helpen....
ikheb dus ook geen cd met drivers gekregen van Hp....alles staat tegenwoordig al op de harde schijf.Misschien als ik Vista er zelf opzet dat ik de harde schijf nog steeds de drivers bezit? En ikdus deze ook kan benaderen? In ieder geval bedankt voor de tips
In de eerste bijdrage staat het volgende
Toevallig gisteren met een kennis gesproken, die ongeveer hetzelfde heeft ondervonden. Een nieuwe HP laptop moest worden aangesloten op een netwerk en het aanmelden bij het domein werd een poging gedaan om een virusscanner te installeren bij de reeds standaard geinstalleerde van Norton.
Einde oefening. PC niet meer op te starten, geen CD's, kortom ellende.
Zij is inderdaad terug gegaan naar winkel en daar is men ruim een uur bezig geweest om het geheel weer te herstellen (lees via recovery weer in fabriekstoestand teruggezet).
En dit alles uiteraard zonder kosten, want na een paar dagen is het gewoon garantie. Wel hebben ze het advies gegeven om het verwijderen van Norton en het aanmelden bij het netwerk via de syseembeheerder te laten lopen en niet zelf te gaan proberen als je er geen verstand van hebt!
Volgens mij heb je dan toch 48 uur de tijd gehad om de handleiding te lezen en tot de ontdekking te komen, dat je ze moet makenIk had, omdat ik de laptop nog maar 2 dagen had, geen recovery cd’s gemaakt.
Toevallig gisteren met een kennis gesproken, die ongeveer hetzelfde heeft ondervonden. Een nieuwe HP laptop moest worden aangesloten op een netwerk en het aanmelden bij het domein werd een poging gedaan om een virusscanner te installeren bij de reeds standaard geinstalleerde van Norton.
Einde oefening. PC niet meer op te starten, geen CD's, kortom ellende.
Zij is inderdaad terug gegaan naar winkel en daar is men ruim een uur bezig geweest om het geheel weer te herstellen (lees via recovery weer in fabriekstoestand teruggezet).
En dit alles uiteraard zonder kosten, want na een paar dagen is het gewoon garantie. Wel hebben ze het advies gegeven om het verwijderen van Norton en het aanmelden bij het netwerk via de syseembeheerder te laten lopen en niet zelf te gaan proberen als je er geen verstand van hebt!
-
Moppentappers
of gewoon even simpel advies vragen op goede sites?
www.antispywareoffensief.nl
of bendeboy.nl
systeem beheerder is erg overdreven
je vertelt je huidige situatie wat je graag wilt en er is altijd wel snel antwoord
zo voorkom je ongelukken en betaal je je geen ongeluk aan een systeme beheerder
www.antispywareoffensief.nl
of bendeboy.nl
systeem beheerder is erg overdreven
je vertelt je huidige situatie wat je graag wilt en er is altijd wel snel antwoord
Softwareproblemen vallen niet onder garantie. Wanneer je nieuwe cd's krijgt is dat eigenlijk altijd tegen betaling omdat ze je een nieuwe licentie verschaffen. Dat is ook zo wanneer je een notebook koopt met een cd. Dan betaal je veel meer omdat er een andere licentie in rekening wordt gebracht.
Lees altijd eerst de gebruikshandleiding en maak als eerste de schijven aan. Het staat er niet voor niets.
De 9255 van HP kun je ook zonder cd's recoveren. Dat het niet lukt is waarschijnlijk omdat je iets niet goed doet. Gewoon even alle F toetsen proberen tijdens het opstarten.
Lees altijd eerst de gebruikshandleiding en maak als eerste de schijven aan. Het staat er niet voor niets.
De 9255 van HP kun je ook zonder cd's recoveren. Dat het niet lukt is waarschijnlijk omdat je iets niet goed doet. Gewoon even alle F toetsen proberen tijdens het opstarten.
-
ikbenik
Hoger opzoeken heeft totaal geen zin, omdat je toch geen gelijk zult krijgen.@moppentapper:Zal het inderdaad proberen om het hoger op te zoeken, een medewerker gaf alaan dat ze verder niks voor me kunnen betekenen.
De grote OEM-bouwers hebben de keuze om de herstel via de cd's of dvd's te leveren of via een verborgen partitie op de harde schijf.
En daar doen ze allemaal aan.
Dat de harde schijf kapot kan gaan of dat door een virus alles verdwenen kan zijn, is niet het probleem van de computerleverancier.
Bij sommige merken kun je een hersteldvd maken op het moment dat je de computer voor de eerste keer gaat gebruiken.
Het is inderdaad niet verplicht op een herstelcd of DVD mee te leveren met de computer, als deze op de harde schijf staat.
Toch niet. Als je een computer koopt en na 2 dagen is de software een grote puinhoop, wat heel vaak te wijten is aan spyware, virussen e.d., dan mag de computer dan wel 2 dagen oud zijn, maar recht op garantie heb je dus niet!En dit alles uiteraard zonder kosten, want na een paar dagen is het gewoon garantie.
Je betaald altijd voor de licentie (voor het gebruik van de software) en nooit voor de installatiemedia.Je betaalt in feite voor een licentie (het serienummer) van Vista, niet voor de installatiemedia!
Sterker nog, je betaald om de software te mogen gebruiken en de software wordt nooit jouw eigendom.
Ze hoeven niets te sturen en ze hoeven ook niets te vergoeden.tijd de recovery CD's gegeven moet worden
Was ik vergeten te vermelden in mijn reaktie: die systeembeheerder ben ik, vandaar dat ze bij mij langs gekomen issysteem beheerder is erg overdreven