LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hewlett Packard Nederland en (geen) service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
antonofje

Hewlett Packard Nederland en (geen) service

Ongelezen bericht door antonofje »

Op 1 februari 2007 kocht ik een HP notebook DV6137EU met een garantie uitbreiding tot 3 jaar. Ook zou ik recht hebben op een upgrade versie Vista premium. De garantie uitbreiding werd pas recentelijk geleverd.

Bij het (verplicht) registreren van de garantie uitbreiding kreeg ik de melding dat mijn contractnummer al door iemand anders was geregistreerd. Hierop heb ik contact opgenomen met de afdeling garantie uitbreiding welke mij vertelde dat waarschijnlijk een andere klant een typ fout gemaakt had en op mijn nummer geregistreerd had. De afdeling weigerde verder de zaak op te lossen en stelde mij onredelijke eisen welke mij tevens extra kosten opleverden.

Het was simpel geweest als HP contact op had genomen met degene die foutief geregistreerd had, Serienummer notebook en contractnummer zijn bij HP bekend en dus is de persoon voor HP makkelijk te traceren. Hiermee was voor 2 personen het probleem dus opgelost. HP kiest er echter voor geen service te verlenen en mij te laten zitten met een dure garantie uitbreiding welke niet geregistreerd kan worden en dus waardeloos is. Overigens is geen service gebruikelijk bij HP maar daarover later.

Ook de (binnen één maand) beloofde upgrade Vista is tot op heden niet geleverd.

Neem daarbij dat HP voor mijn recentelijk aangeschafte scanners 4500c en 5550 alsmede de printer photosmart 8250 geen drivers beschikbaar zal stellen (e.e.a. op de HP site vermeld) Hierdoor zijin deze duur aangeschafte apparaten onder Vista dus waardeloos. Hp adviseert de apparaten te vervangen door nieuwe met bijbehorende Vista drivers.
U zult zich voor kunnen stellen dat bij vervanging beslist niet meer voor HP zal worden gekozen. Zeker niet gezien de opstelling van HP in de kwestie met de foutief geregistreerde garantie uitbreiding.

Gezien bovenstaande zal ik proberen zowel de notebook als garantie uitbreiding via de leverancier te retourneren. Tevens zal ik via publiciteit (o.a. via www.boycot.nu) waarschuwen voor de praktijken van Hewlett Packard.

ikbenik

Re: Hewlett Packard Nederland en (geen) service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Gezien bovenstaande zal ik proberen zowel de notebook als garantie uitbreiding via de leverancier te retourneren.
Ik hoop dat het je lukt, maar juridisch sta je wat dat betreft best zwak.

Er zijn hier 2 partijen die ook ieder een eigen verantwoordelijkheid hebben:
- De winkelier die werkende producten moet leveren.
- De fabrikant, die de garantieuitbreiding verzorgt en via hem dit ook loopt, de upgrade van het besturingssysteem loopt ook via de fabrikant en de drivers voor de randapparatuur.

Dus aangezien de upgrades van de drivers, de upgrades van het besturingssysteem en de drivers voor de randapparatuur zijn extra diensten en services van de fabrikant zelf en de winkelier staat hierbij totaal buiten.

Dus in dit geval hoeft de winkelier je hierin niet tegemoet te komen.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het is heel goed mogelijk dat jouw laptop al een vorige eigenaar heeft gehad.

Deze heeft de garantie-uitbreiding bij HP geregistreerd, maar zoveel problemen met deze laptop ondervonden dat een nieuw exemplaar is geleverd.

Vervolgens is de "oude" laptop naar een repair-site gebracht, volledig gerepareerd en als nieuw weer in de winkel gezet.

Denk niet dat dit fantasie is, want dergelijke praktijken gebeuren regelmatig bij HP , en anderen.

ikbenik

Denk niet dat dit fantasie is, want dergelijke praktijken gebeuren regelmatig bij HP , en anderen.
Als je bij HP een printer in de garantieperiode als defect aanmeld, dan wordt door de transporteur de printer opgehaald en gelijk wordt er een gerepareerde gereviseerde printer die aan de strenge fabriekseisen voldoet naar de winkelier gezonden.

Dit wordt maar om 1 reden gedaan:
Om de tijd van ongemak zo kort mogelijk te houden.

En waarom wordt dat dan gedaan?
Omdat de consument een zo kort mogelijk tijd van ongemak eist.

Wat cijfers:
Als de printer in de garantieperiode defect gaat, dan moet de printer naar het bedrijf worden gestuurd die uit naam van de fabrikant de fabrieksgaranties mag repareren. Dat kan zo'n 4 tot 6 weken duren.

Wordt de printer via de swap-methode omgeruild, dan is dat 3 dagen.

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

antonofje heeft een nieuwe laptop gekocht, TS heeft daar 3 jaar garantie bijgekocht maar kan deze niet aanmelden omdat er ergens een fout is gemaakt. TS is bang dat hij in de toekomst geen aanspraak kan maken op de garantie ondanks hij daar extra voor betaald heeft.
Printer en scanner van hezelfde merk werken niet met de nieuwe laptop terwijl antonofje dacht dat dat wel het geval zou zijn.

ikbenik

Neem daarbij dat HP voor mijn recentelijk aangeschafte scanners 4500c en 5550 alsmede de printer photosmart 8250 geen drivers beschikbaar zal stellen (e.e.a. op de HP site vermeld)
Op dit moment zijn daar wel de Vista drivers voor beschikbaar.
Ik heb dit net op de site van hp gecheckt.
antonofje heeft een nieuwe laptop gekocht, TS heeft daar 3 jaar garantie bijgekocht maar kan deze niet aanmelden omdat er ergens een fout is gemaakt.
Hij heeft niet 3 jaar garantie bijgekocht, maar 2 jaar! De totale garantieperiode bedraagd dan 3 jaar.

Dat er een fout bij de garantieuitbreiding is gemaakt, kan gebeuren. Maar dat HP dat niet goed op wilt lossen is niet netjes.
Ik ben van mening dat HP die goed moet oplossen door de TS de betaalde garantieuitbreiding netjes te verstrekken.
Hoe dat gebeurd is niet van belang, als het maar gebeurd. De TS heeft daar recht op.

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat is mooi.
Als Antonofje de laptop nog heeft dan kan hij zijn scanner en printer gebruiken.

ikbenik

Juist.

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar de consument heeft gewoon een veel te hoge verwachting van als er een nieuw product uitkomt.
Ze zijn heel ongeduldig en als er dan een driver nog niet beschikbaar is, dan ploffen ze.

Is toch zielig.

Adobe heeft heel duidelijk aangegeven dat ze haar producten niet zal aanpassen voor het gebruikt onder Vista.
De consument koopt een nieuwe computer met Vista en gaat er vanuit dat de producten van Adobe gewoon in Vista te gebruiken zijn, ondanks de berichtgeving van Adobe.
Men komt er dan achter dat het inderdaad niet werkt en men gaat klagen.

Sorry hoor, maar de verwachtingen zijn weer veel te hoog.
Je hoort de mensen dan zeggen:

"Ja maar, ik ging er vanuit!"

Daar zit dus het probleem.
Men luistert niet naar de berichtgevingen van de fabrikanten e.d. in de media. Met alle gevolgen van dien.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Helaas voor je betekent de wettelijke conformiteitseis dat het product dient te voldoen aan de verwachtingen die de consument er normalerwijs van mag verwachten.

In dit geval:
HP behoeft alleen maar te zorgen dat de laptop vista ondersteunt.
Klant dient zelf in de gaten te houden of reeds eerder aangeschafte hard-/software vista compatible is

ikbenik

Helaas voor je betekent de wettelijke conformiteitseis dat het product dient te voldoen aan de verwachtingen die de consument er normalerwijs van mag verwachten.
Hierbij ga je weer de fout in (jammer).
Wetboek 7 Artikel 17

2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

5. De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.

Dus in dit geval:

De notebook werd met Windows XP geleverd, waarbij er een coupon zat voor de aanvraag voor de upgrade naar Windows Vista Premium.
Dus de upgrade volgt later.

Dat de drivers nog niet beschikbaar waren, was bekend.

Dus mag je je beroepen dat er voor Windows Vista de drivers beschikbaar zijn voor de randapparatuur?
Volgens wat toen bekend was niet.

ikbenik

Quote:

Waar ik op doel is dat veel mensen er vanuitgaan dat alle hardware, randapparatuur en programma's moeiteloos onder Vista werken.
En dat is niet juist.

Dus als jij een tv-kaart koopt voor in de computer, kun je er dan vanuit gaan dat de kaart zonder problemen onder Vista werkt?

Het antwoord is helaas nee.

prinsron

Ongelezen bericht door prinsron »

De upgrade naar Vista is een actie van Microsoft, niet HP. Bekend is dat de uitlevering lang duurt 2 maanden is geen uitzondering.

Wat betreft de helpdesk van HP, vraag of je de manager van het customer response team te spreken kan krijgen om e.a. op te lossen. Ik heb ook wel eens wat gehad maar ik ben prima IN OVERLEG uit gekomen, door redelijk te blijven maar wel aan te houden en niet door te gaan escaleren op dit soort forums, dat lost wel je frustatie maar niet je probleem op. Dat moet je toch echt met HP Nederland uitwerken.

Succes.

Fred.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

@ikbenik:
Hierbij ga je weer de fout in (jammer).
Als je mijn bericht beter leest, dan moet toch opvallen dat ook ik van mening ben dat verantwoording klant is of drivers randapparatuur en overige software onder viste werken.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

op de laptop staat een sticker met vista capable of vista certified
dán mag je ervanuit gaan dat wanneer je op de laptop vista installeerd hij loopt
en dan gaat het er niet om of de laptop vista capable wordt want het gaat erom wat het apparaat ís

ikbenik

op de laptop staat een sticker met vista capable of vista certified
dán mag je ervanuit gaan dat wanneer je op de laptop vista installeerd hij loopt
Klopt, maar het is dan ook weer niet zo dat je een willekeurige printer er op aansluit dat die het dan ook doet.

En over die tv kaart waar ik het over had:

Iemand hier op het forum had een tv kaart gekocht en wilde die onder Vista gaan gebruiken, wat totaal mislukte.

De reden hiervan was dat er géén drivers voor Vista waren.

Zij ging er vanuit dat alle hardware die je nu koopt dat die ook onder Vista goed werkte.

En dat is dus het probleem van sommige mensen.

Ze nemen aan dat het wel zal werken, en als het dan niet werk beginnen ze te flippen.

Ik had nog geen 5 minuten nodig om erachter te komen dat die tv-kaarten alleen voor XP gemaakt waren en dat er voor Vista géén drivers waren en ook niet zullen komen.

Gesloten