LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kwetsbaar zijn digitale camera’s?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
herman

Hoe kwetsbaar zijn digitale camera’s?

Ongelezen bericht door herman »

Hoe kwetsbaar zijn digitale camera’s? Digitale camera’s gaan als warme broodjes.
Ik heb nu drie jaar ervaring en die waren niet bijster positief. Wat ik me afvraag, hebben anderen dit ook? .
Sinds aug 2002 ben ik in het bezit van een Fuji F401. Daarvoor heb ik digitale ervaring opgedaan met een Ricoh RDC6000. Een digitale ramp! Ook de service van Ricoh was een ramp!
Deze Fuji daarentegen beviel me uitstekend. Een goede scherpte en veel mogelijkheden. Ik heb hem gekozen omdat hij zo lekker compact is maar ook omdat het model er erg goed uitziet. Na 13 maanden intens gebruik kreeg ik problemen. Bij het starten kreeg ik op de display geen zoekerbeeld maar de letters DSC, wat erop duidde dat hij ingesteld stond als harde schijf en kon ik niet meer fotograferen. Na het raadplegen van de helpdesk van Fuji (werkte uitstekend) adviseerde men mij de camera op te sturen. Binnen twee weken kreeg ik een nieuwe camera retour. Een nieuw model. De F410. Ondanks dat de garantie was verlopen, hoefde ik niets te betalen. Omdat deze camera met een DX geheugen werkt en de vorige met smart media- ik had een 64MB kaartje meegezonden- had men er ook een nieuw 64MB DX kaartje bij meegestuurd.
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden men met de geboden service. Fuji heeft het geweldig afgehandeld. Proficiat! Toch blijf ik zitten met de vraag; Hoe kwetsbaar zijn digitale camera’s?

Gast

Re: Hoe kwetsbaar zijn digitale camera’s?

Ongelezen bericht door Gast »

Laten we het zo zeggen, je moet ze net zo behandelen als een klein kind, zwemmen kunnen ze niet, praten ook niet, en tegen slaan kunnen ze al helemaal niet (niet dat ik kinderen sla), tevens moet je zo nu en dan hun luiers verschonen ( camera schoon maken stof deeltjes verwijderen), tevens is het raadzaam om na verloop van tijd een nieuwe batterij te gaan halen (niet dat kinderen die hebben, maar ze vreten wel de oren van je kop).
Daarnaast uit de buurt houden van mensen die er niets van snappen, en op allerlei knopjes en instellingen gaan drukken, zodat je later een probleem hebt.
Hou hem in een tasje en ga er gewoon zorgvuldig mee om.

Het lijkt mij vrij logish allemaal.

resp001865

Ongelezen bericht door resp001865 »

Sinds een half jaar in bezit van een digitale camera.
Een praktica DC 3200 3.2 megapixels.(niet gepolariseerd) Gekocht bij SCHLECKER .NL .
Na levering bleek dat er geen NED. handleiding bijzit. Vervolgens na een verzoek hierom bij de firma bleek deze verre van bereidwillig te zijn om dit op een of andere wijze te regelen.
Toen ik een optie gaf om het duitstalige gedeelte door een van hun ,duitse Nederlands :( sprekende, medewerkers te laten vertalen en op de site te zetten als downloadoptie (je besteld ook via internet) was niet mogelijk.
Er stond echter bij het toestel, op de site, niets vermeld over een handleiding zonder nederlands gedeelte. Dit terwijl je wel besteld bij Schlecker. NL.
Nu het toestel : Veel snufjes en instellingen maar kwalitatief, veel vraagtekens.
Ondanks dat de camera te gebruiken is, ben ik zeker niet echt tevreden over de kwaliteit van dit toestel.
`s avonds is de kwaliteit ver onder de maat.
Scherpstellen en over of onderbelichting is( `s avonds ) een feest van jewelste met dit toestel..
Advies niet kopen, zeker bij Schlecker, en doorsparen!!!!!!!!!!!!!!
Toestel is gekocht in een aanbieding voor € 179.- bij Neckermann € 299-

Radarfan

Ongelezen bericht door Radarfan »

Hoi,

Ik heb sinds begin september 2003 een digitale camera die ik heb gewonnen bij een drogist. Hoe kwetsbaar is een digitale camera??? Dat vraag ik me ook wel eens af. De digitale camera die ik heb, een KD-20M van KONICA, is nog niks aan de hand. Ik vind alleen wel dat de batterijen heel erg snel op gaan. Na een dag foto's nemen waren de 2 batterijen die erin gaan al op! :shock:
Verder heb ik eigenlijk geen klachten.

Groetjes,

Marijn Pipping

jan b

Ongelezen bericht door jan b »

Vanaf het prille begin heb ik digitaal gefotografeerd. Eerst met compactcamera's, tegenwoordig min of meer professioneel met een Canon Eos D10 spiegelreflex. In al die tijd heb ik ongeveer 20.000 opnames gemaakt op Compact-Flash geheugenkaarten en nooit geen problemen gehad.
Over de (Canon) service kan ik niet oordelen, die heb ik nog niet nodig gehad, gelukkig. De camera's tonen zich betrouwbaar, maar gooien en smijten moet je er natuurlijk niet mee. Dat kan met "gewone" camera's toch ook niet.
Advies: koop aspirientjes bij de drogist maar je camera bij een goeie fotozaak, die zijn niet altijd de goedkoopste maar weten waar ze over praten. En spaar dan desnoods wat langer voor een gerenommeerd merk, daar is altijd een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij. En als je niet het onderste uit de kan hoeft te hebben, koop dan een uitlopend type, dat scheelt soms honderden eurotjes !!
Succes !!

gerard-louis

Ongelezen bericht door gerard-louis »

:D Ik bezit sedert een half jaar een TRUST 970Z camera. Ben er heel gelukkig mee . De foto's overtreffen mijn verwachting. Inderdaad de batterijen gaan heel snel op maar na aanschaf van oplaadbare 2100 mah batterijen was dat probleem opgelost. Hij past in je binnenzak dus gaat overal mee naar toe. Waar actie is HEB ik DE camera. :P

droopman

Ongelezen bericht door droopman »

Sinds juni 2003 in het bezit van een minolta s414 :D digitale camera, de opvolger van de s404.
In nederland bijna niet te kop, dus heb hem rechtstreeks in amerika besteld, scheelt echt een paar honderd! euro. :wink:
Een prachtig apparaat wat bijna kan lezen en schrijven.
Echter, zelfs met een goede bmw kun je niet ongestraft tegen een boom rijden, ook met elke digitale camera moet je dus voorzichtig omgaan, dan doen de (goede) het altijd prima. :idea:
Ik gebruik hem bijna dagelijks, voor vakantie, uitjes, probeerseltjes en internet.
Heb nog niet een keer problemen gehad, ook niet software-matig.
Dit is mijn derde digitale camera, ben begonnen met een simpele HP, daarna een wat betere TRUST(!) en nu dus deze Minolta.
Mijn conclusie is dan ook: slechte apparaten zijn er niet, wel goed-betere-en-beste, maar dat is een persoonlijke en financiele afweging.
:!:

Antje

Ongelezen bericht door Antje »

Ook ik heb een digitale camera. De Fuji Film A 202. Een heel simpel dingeje maar wel heel goed! ( €198)

Heb het ook met de vakantie gebruikt en zo nu en dan hier en daar. Pas nog een heel basketbaltournooi er op gezet.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee! Oja, ook hier is het ook dat de batterijen wel vlug leeg zijn, maar toe maar. Dat kan je ook weer zo duur maken als jezelf wilt.

:wink: An.

Gast

Mijn ervaring met een minolta dimage is ronduit slecht. Toendertijd kostte het apparaat fl 1500,-. De kast is van kunstof en daardoor kwetsbaar. Minolta heeft een goede service gegeven, maar nu na twee jaar is de usb poort van het toestel kapot, kun je foto's niet meer terugkijken. De kast moet nu met plakband vastgezet worden, want de lipjes die de delen vasthouden hijn afgebroken. Moet ik er wel bij zeggen, dat Jan en alleman het toestel kan gebruiken op deze school. Verder is het erg moelijk om wat goede flitsfoto's te maken met de zeer zwakke flitjes die erop zitten.(niet alleen bij Minolta) en zijn alle kinderen voorzien van rode oogjes.

Gast

ik heb al 5 jaar een olympus, okee het is een verouderd type, maar tegenwoordig is dit ook niet meer bij te houden.
In die 5 jaar nooit problemen, hij doet het perfect en gaat in mijn rugzakje overal mee naar toe.

Het is misschien wel zo, hoe nieuwer en mooier het uiterlijk en hoe nieuwer en handiger de snufjes, des te kwetsbaarder ze worden. Daarom koop ik geen nieuwer type.

VJJK

Ongelezen bericht door VJJK »

Hallo. Heb nu een Sony Cyber-shot DSC-P92 5.0 Mega Pixels.
In 1 woord geweldig!
Alleen de meegeleverde Memory Stick is na 7 foto's vol. dus een stick van 128Mb i.p.v. de 16Mb. Kunnen 10x zoveel foto's op.
Wel even zoeken waar die het goedkoopst is! Vele Euries prijsverschil!
Uiteraard alles voorzichtig behandelen. De beschrijvingen zijn in alle gangbare talen!

Gast

Ik heb afgelopen juni een trust 970Z bij AH gekocht van €199,00 met een memorycard (64 mb)van € 39,95. Ik ben nog steeds heel tevreden ermee en er zit een eenvoudige nederlandse handleiding bij.

buitendienst

Ongelezen bericht door buitendienst »

:idea: Je kunt ook een wat minder kwetsbare digitale camera aanschaffen. Zelf heb ik sinds een paar maanden de Sony U-60. Deze is waterdicht tot 1,5m en ideaal voor strand, zeilen, surfen, zwembad of gewoon als het regent. Hij is ook nog eens zeer compact en de beeldkwaliteit is goed.
Nadelen zijn :arrow: geen zoomlens en een resolutie van "slechts" 2 megapixels.

resp0012300

Ongelezen bericht door resp0012300 »

:) Beste lezer ik fotografeer al weer een kleine 2 jaar digitaal met de zeer compacte en robuuste (metalen behuizing) PENTAX Optio 430. Nog nooit problemen mee gehad maar dat had ik ook niet verwacht gezien mijn twee spiegelreflexen (super A en een Z-10, ook nog een SP 1000 gehad) jullie zien een Pentax fan van het eerste uur. Is het dan allemaal positief met mijn digitale Pentax ? Het antwoord is ja en nee.

Ja, de camera doet het perfect en de ermee gemaakte afdrukken zien er schitterend uit, alles wat je nodig hebt zit erop en hij is ook nog uiterst compact.

Nee, de afdrukvertraging ervaar ik als storend lang met name bij (snel) bewegende objecten is het een ramp , geef me dan maar mijn oude vertrouwde spiegelreflex. En de batterij capaciteit kan beter, ik gebruik de originele 900 mAh batterij)

PS De camera heeft 4 megapixels (2240x1680), Vaak is de stand 1120x840, ruim voldoende Opm tbv de megapixel jagers!!! :roll:

Annie1

Ongelezen bericht door Annie1 »

Ik ben in het bezit van een Minolta dimage E203 en ben hier zeer tevreden over. Ook al heeft hij maar 2.1 megapixels, ik maak er de mooiste foto's mee. Ik kan dan ook iedereen aanraden om een origineel camara merk te kopen. Dus Canon, Minolta e.d. en geen onbekend merk of HP. Dit scheelt echt veel. Deze mensen hebben al jaren ervaring met spiegelreflex camera's en en lenzen zijn gewoon veel beter. Jammer maar ook een voordeel is dat hij heel licht is. Dit is gemakkelijk met meenemen, maar ik beweeg heel snel omdat ik eerst een spiegelreflex van 1 kg had en moet nog erg wennen aan het lichte gewicht. Wel moeilijk blijft de lichtinval.
Verder ben ik heel tevreden.

lammert

Ongelezen bericht door lammert »

Sinds dit jaar digitaal gegaan met gratis actie olympus 2 megapixels via energiebedrijf.com en postbank
Ding kan alle s wat ik wil wanneer ik wil
Vrij simpel met leuke opties, vreet wel (oplaadbare) batterijen, maar kan tegen stootje en doet het altijd
geen enkel probleem mee gehad

Bert Huisman

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Ik kocht in 2001 een HP camera bij Office Center. Camera vrat batterijen, dus lader gekocht met spec. batterijen. Dat hielp, maar helaas was de camera na 14 maanden stuk. Deed niks meer. Net als Offcie Center, hij was uit garantie dus ik moest een borg betalen voor reparatie. RAF in Amsterdam hield de camera een week en belde toen op dat ze hem niet opstuurden omdat ik hem niet bij hen had gekocht(..). Daarna soort van eindeloze discussies met HP. Die losten het uiteindelijk na veel pijn en moeite wel netjes op. Namen de camera terug en leverden een veel duurder model met alles der op en der aan. Intussen had ik (ik moet veel fotograferen) een Olympus C220 gekocht bij de fotowinkel waar ik met mijn normale camera/filmpjes ook altijd kom. Dat is een heel fijne camera, gemakkelijk in het gebruik en levert ook mooie foto's en zelfs films. Na uitleg over hoe dit soort camera's werkt, gaat het erg goed en bin ik honderden foto's verder. Wat ik wel vind is dat deze camera's relatief duur zijn door de extra's die je nodig hebt, kaartjes voor meer gekeugen, batterijen, opladers voor gebruik aan de computer en ga zo maar door. Maar de mogelijkheden zijn wel grootschalig. In ieder geval koop ik nooit meer iets bij Office Center en RAF, waardeloze bedrijven! :wink:

Gesloten