Beste forum bezoekers,
Ik heb een probleem met mijn hotmail, ik ben geblokkeerd, en terecht.
Er schijnt iemand te zijn die via mijn mail allerlei spam verzend aan mijn contactpersonen.
Ik heb al van alles geprobeerd om dit te herstellen echter zonder resultaat.
Moedeloos/radeloos wordt ik hiervan, aangezien ik hier al mijn contactpersonen en relatie's mee bereik.
Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan doen?
Vriendelijke groet.
Ellen ( beverwijk)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hotmail
-
- Contacteer:
Re: Hotmail
Zorgen dat je beveiligingsprogramma's up to date zijn en anders een ander account aanmaken.
Waarschijnlijk (ik zeg waarschijnlijk maar ga er maar vanuit dat het zo is) is je PC geinfecteerd. Het is dus niet iemand die mail verstuurd, maar je eigen PC. Het is dus zaak om je PC grondig op te (laten) schonen. Zet er vervolgens een goede scanner op. Probeer eens MicroSoft Security Essentials. Vervolgens kun je contact opnemen met Microsoft om te vragen om je account weer vrij te geven. Vermeld wel daarbij welke akties je hebt ondernomen op je computer en wat je hebt gedaan om dit voortaan te voorkomen. Het kan geen kwaad om het gebruik van MicroSoft Security Essentials te vermelden
Ruim dan als een van eerste even alle onbekende mailtjes op. Het zou zo maar kunnen, dat het in 1 van die mails zit. Verander dan het passwoord voor de zekerheid.
Ruim dan als een van eerste even alle onbekende mailtjes op. Het zou zo maar kunnen, dat het in 1 van die mails zit. Verander dan het passwoord voor de zekerheid.
Ik persoonlijk denk dat jij via msn in beeld bent gekomen en daardoor zichtbaar voor vreemden was/bent.
Op die manier krijg je inderdaad dat vreemde mensen via jouw mail door kunnen sturen, optie is een andere er op tegooien en deze te verwijderen.
Op die manier krijg je inderdaad dat vreemde mensen via jouw mail door kunnen sturen, optie is een andere er op tegooien en deze te verwijderen.
Maar... hoe zit het dan met een wachtwoord... die moet men dan toch ook weten....
Ik denk dat er, zoals al gezegd:: er sprake is van een z.g. BotNet pc, m.a.w. uw pc is geinfecteerd met een virus, trojan horse, etc.
Succes met het verwijderen met b.v. die van Microsoft of AVG (beiden gratis).
Ik denk dat er, zoals al gezegd:: er sprake is van een z.g. BotNet pc, m.a.w. uw pc is geinfecteerd met een virus, trojan horse, etc.
Succes met het verwijderen met b.v. die van Microsoft of AVG (beiden gratis).
-
Dat wachtwoord kunnen ze op verschillende manieren krijgen. Meestal krijg je een mail toegestuurd waarin van alles beloofd wordt, je moet alleen even je account en wachtwoord invullen, en dan het formuliertje terugsturen.
Massa's mensen trappen er in, en het resultaat is dat anderen spam krijgen die ogenschijnlijk door jou verzonden is.
Voor wachtwoorden geld hetzelfde als voor pincodes: nooit zomaar invullen als er in een mail of wat dan ook om gevraagd wordt.
Massa's mensen trappen er in, en het resultaat is dat anderen spam krijgen die ogenschijnlijk door jou verzonden is.
Voor wachtwoorden geld hetzelfde als voor pincodes: nooit zomaar invullen als er in een mail of wat dan ook om gevraagd wordt.