In juli 2003 kocht ik bij Beat-it een HP 7130 All-in-one voor de prijs van € 533.12. Dat leek toen een goede deal.
Na anderhalf jaar begon het apparaat echter storingen te vertonen, die bestonden uit het aan en uitspringen van alle lampjes die het apparaat rijk is, net een Kerstboom, en de tekst: "Stroom uit en aan zetten". In het begin hielp dat een tijdje, maar de storing begon steeds vaker op te treden en uiteindelijk was het niet meer aan te zetten zonder dat het Kerstboom syndroom zich voordeed. Ik heb eerst contact genomen met Beat-it. Die namen geen verantwoordelijkheid, toen bleek dat de garantietermijn verlopen was: "Daarvoor kunt u rechtstreeks met HP contact opnemen. Wij hebben geen reparatiecentrum." Met HP was ik inmiddels ook al in gesprek. Voor de symptomen had men 3 suggesties:1) de voeding was defect of niet in orde, 2) het apparaat moest gereset worden en 3) er moest andere firmware in. Dat laatste kon alleen met een pc, voor een mac was die update niet gemaakt. Toen een vriendelijke computer winkel dat wel voor mij wilde doen, bleek dat het apparaat niet aangezet kon worden zonder dat de storing optrad, dus ook de firmware was geen optie meer. De voeding bleek wel goed te meten, en de reset had al een aantal malen geprobeerd. Repareren dan maar. Weer naar HP gebeld. Daar werd mij verteld dat er niet gerepareerd werd, er werd vervangen. De kosten daarvan bedragen, volgens een direct gezonden offerte, € 216,- !! Na slechts 18 maanden een HP apparaat van € 533,- defect. Remedie: inleveren en een tweede-handsje kopen voor €216,-. Dat is bijna een betere business dan inkt cartridges verkopen.
Wat moet je hier mee doen? Heeft anders zoiets al eens meegemaakt bij HP apparatuur via Beat-it of een ander? Hellup!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP All-in-one 7130: het kerstboom syndroom
Re: HP All-in-one 7130: het kerstboom syndroom
Beat It (geen beste zaak overigens) is lid van Thuiswinkel.org. U kunt de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (via http://www.sgc.nl). Vaak is het al genoeg als u daar mee dreigt.
Re: HP All-in-one 7130: het kerstboom syndroom
Beste Fridoor,
De zaak ligt toch redelijk simpel.... Je belt HP op (of liever: stuur ze een aangetekende brief) en je zegt, dat het gewoon niet MAG voorkomen, dat je printer binnen 1 1/2 jaar na aflevering dit soort mankementen vertoont!
Ik heb dit soort gevallen ook weleens meegemaakt en een geschreven brief, waarin je benadrukt, dat je mag uitgaan van de deugdelijkheid van een apparaat (waar hier geen sprake van is), doet soms wonderen!
En zo een brief richt je niet naar een of andere gestandaardiseerde onbenul van de klantenservice, maar aan de directie!
De zaak ligt toch redelijk simpel.... Je belt HP op (of liever: stuur ze een aangetekende brief) en je zegt, dat het gewoon niet MAG voorkomen, dat je printer binnen 1 1/2 jaar na aflevering dit soort mankementen vertoont!
Ik heb dit soort gevallen ook weleens meegemaakt en een geschreven brief, waarin je benadrukt, dat je mag uitgaan van de deugdelijkheid van een apparaat (waar hier geen sprake van is), doet soms wonderen!
En zo een brief richt je niet naar een of andere gestandaardiseerde onbenul van de klantenservice, maar aan de directie!