LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP/Compaq + windows 7 na crash harde schijf

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
de Vries00

HP/Compaq + windows 7 na crash harde schijf

Ongelezen bericht door de Vries00 »

Hallo,

Van mijn HP/Compaq laptop is na 14 mnd gebruik de harde schijf gechrashed. Vervelend genoeg maar nieuwe harde schijf er in en ik kan weer aan de slag. Tenminste tijdelijk want Windows 7 is opnieuw geinstalleerd en ik heb de code nodig om hem te activeren. De oude code is niet meer bruikbaar/leesbaar en HP/Compaq wil geen nieuwe geven cq alleen tegen betaling. De laptop is gekocht met voor geinstalleerde Windows 7. Mijnsinziens is dat product dus al volledig gekocht en is het al vervelend genoeg dat er na 14 mnd. gebruik een nieuwe harde schijf in moet (+ nieuwe accu) maar dat je dan ook nog moelijk doet om een code vind ik helemaal belachelijk. Wie weet raad?

rozemarijntje

Re: HP/Compaq + windows 7 na crash harde schijf

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik weet niet of ik het goed heb,maar meestal als je nu een pc/laptop koopt moet je als eerste een dvd maken van de programma's die erop staan? voor je hem verder gaat gebruiken,waarschijnlijk heb je dit dus niet gedaan..

weet even niet hoe het heet,manlief doet dat altijd...
maar ik denk dat daar de fout zit...

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een restore disk?

Maar, op elke PC met Legale Windows zou een sticker met code moeten zitten.
Indien deze niet werkt, kan het zijn dat je bijvoorbeeld een versie met SP1 probeert te installeren, terwijl de code alleen voor een versie zonder SP1 bedoeld is.

Of dat de code voor een andere versie van Windows 7 is dan dat je probeert te installeren (enterprise vs Home Premium bijvoorbeeld).

check even of je inderdaad de juiste versie gebruikt.

En anders, kijk of je elders een werkende key kan vinden - je hebt de aankoopbewijzen nog, neem ik aan - dus is Windows voor jou gewoon legaal.
(of, bel MS en vraag advies)

rozemarijntje

guardian

ja dat is het ....herken het :lol:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

volgens mij kan ze de oude code niet meer lezen...Dan heb je dus een probleem

rozemarijntje

vraag me af wat je dan gedaan hebt,want bij mij ziet er nog als nieuw uit? :oops:

Gesloten