Eind september viel de PC echter spontaan uit en was niet meer aan te krijgen. De helpdesk van HP was heel behulpzaam maar de PC was niet meer aan te krijgen. De PC zou worden opgehaald ter reparatie. Ik zou de PC terugkrijgen binnen 10 werkdagen. Na twee weken geen PC. Telefonisch geinformeerd en men wachtte op onderdelen, nl. de voeding en een moederbord. Na 3 weken nog geen PC. Uiteindelijk op 30 oktober, ruim 4 weken later, PC terugontvangen via UPS. De PC heeft precies 2 uur gewerkt en viel daarna met dezelfde storing weer uit en was opnieuw niet meer aan te krijgen. Niets aan gebeurd dus !!! En al helemaal geen nieuwe voeding of nieuw moederbord.
Helpdesk weet niet anders dan PC opnieuw te laten ophalen ter reparatie. Dat gebeurt op 1 november. Reparatie zou met voorrang woden uitgevoerd, het gaat hier immers om een "repeat" zo meldde de helpdesk medewerker.
Direct ook een klacht per brief verstuurd aan HP in Utrceht.
Het is nu 14 dagen verder en de PC is niet terug en antwoord op mijn brief heb ik ook niet.
Kan ik nu op grond van het nieuwe Consumentenrecht aansprak maken op mijn geld terug of een voleldig nieuwe PC ? Het apparaat was immers bij de eerste reparatie slechts 3,5 maand oud, dus nog lang geen half jaar. De termijn waarbinnen de klant mag aannemen dat de PC al bij aanschaf defect was.
Zo ja, hoe giet ik zoiets in het vat ? Ervaringen ??
Ernst