LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP Pavilion laptop of een ACER Aspire
-
HP Pavilion laptop of een ACER Aspire
Graag wil ik weten welke laptop ik nu het beste kan aanschaffen. De HP Pavilion DV7 - 1230ED of Acer Aspire 7520G - 554G25MI? De HP kost 599,- en de Acer 549,-. Het is de bedoeling dat de laptop gebruikt wordt door kinderen (5 t/m9) en volwassenen vooral om te internetten. Misschien adviseren jullie wel een ander merk/model voor dit bedrag. We willen wel graag een 17 inch.
Re: HP Pavilion laptop of een ACER Aspire
Ik type deze reactie op een Acer 7520 17inch. Persoonlijk zou ik deze zeker niet aan kinderen van die leeftijd geven.Let bv op de smalle scharnier-punten welke echt met de grootste voorzichtigheid moeten worden behandeld.Kortom, de bouwkwaliteit van deze flink zware (3.9 kg ) is ongeschikt voor kids.informatievreter
Graag wil ik weten welke laptop ik nu het beste kan aanschaffen. De HP Pavilion DV7 - 1230ED of Acer Aspire 7520G - 554G25MI?
-
Als de kinderen erachter zitten is dat natuurlijk gewoon thuis aan een bureau. Het gaat ons er eigenlijk om dat een laptop niet zoveel ruimte in beslag neemt als een normale computer.
Toch, de Acer 7520 17 inch kan ik je niet aanraden.Ik gebruik hem op dit moment nog wel maar hij word vervangen door iets stevigers.
Wellicht is, gezien het budget, een basismodel van Lenovo of Samsung ook een optie.Misschien adviseren jullie wel een ander merk/model voor dit bedrag. We willen wel graag een 17 inch.
Wat Vogels al vertelde:: een laptop is veel kwetsbaarder dan een normale PC!
Tenzij u er constant bij blijft tijdens het gebruik door de kinderen, raad ik het gebruik van een laptop door kinderen af. (ook gezien de werkhouding van de kinderen op een laptop, wat Vogels ook al vertelde)
Met name de scharnieren van de laptop zijn erg kwetsbaar en de jonge kinderen zullen (zonder toezicht) er al gauw mee gaan spelen en indien er dan ook nog vloeistoffen zoals limonade in de buurt van de laptop zijn is een ongelukje al gauw gebeurt en raakt de laptop als snel defect en kunt u geen gebruik maken van een eventuele garantie op de laptop.
Tip:: sluit een los toetsenbord op de laptop aan... indien er dan toch limonade over valt... hoeft alleen een los toetsenbord (€25) vervangen te worden!
U wilt ook een 17" scherm wat de laptop al snel duurder maakt, een 15" scherm is dan goedkoper.
Wilt u toch een laptop overwegen dan is een Lenovo een goede keuze, daar deze laptops wat steviger gebouwd zijn.
Of Lenovo laptops binnen uw budget van € 600 vallen betwijfel ik.
Er bestaan ook "hufterproof" laptop modellen voor o.a. het leger en zware industrie en zijn dus erg stevig en spatwaterdicht, maar die zijn stukken duurder (vanaf € 2000).
Tenzij u er constant bij blijft tijdens het gebruik door de kinderen, raad ik het gebruik van een laptop door kinderen af. (ook gezien de werkhouding van de kinderen op een laptop, wat Vogels ook al vertelde)
Met name de scharnieren van de laptop zijn erg kwetsbaar en de jonge kinderen zullen (zonder toezicht) er al gauw mee gaan spelen en indien er dan ook nog vloeistoffen zoals limonade in de buurt van de laptop zijn is een ongelukje al gauw gebeurt en raakt de laptop als snel defect en kunt u geen gebruik maken van een eventuele garantie op de laptop.
Tip:: sluit een los toetsenbord op de laptop aan... indien er dan toch limonade over valt... hoeft alleen een los toetsenbord (€25) vervangen te worden!
U wilt ook een 17" scherm wat de laptop al snel duurder maakt, een 15" scherm is dan goedkoper.
Wilt u toch een laptop overwegen dan is een Lenovo een goede keuze, daar deze laptops wat steviger gebouwd zijn.
Of Lenovo laptops binnen uw budget van € 600 vallen betwijfel ik.
Er bestaan ook "hufterproof" laptop modellen voor o.a. het leger en zware industrie en zijn dus erg stevig en spatwaterdicht, maar die zijn stukken duurder (vanaf € 2000).
Met kinderen in die leeftijd is een Panasonic Toughbook de juiste keuze. Een standaard HP of Acer note kun je binnen paar maanden in de kliko dumpen.
http://www.toughbook.eu/NLD/notebook_cf-52.aspx
http://www.toughbook.eu/NLD/notebook_cf-52.aspx
hoi,
ik zou helemaal geen acer kopen .
ik heb op 20 mei een acer gekocht bij m.m.
ik heb hem op 22mei geruild met veel moeite voor een nieuwe omdat laptops die geinstalleerd zijn niet terug mogen.
maar hij werkte niet zoals het moest traag,foute stuurprogamma's of geen.
lekker,dus je moet maar gokken of hij goed is
nou fijne service in breda, krijg een nieuwe mee.
maar ja tot mijn spijt kom ik thuis begin met de installatie
en ja hoor een schermpje
stuurprogamma kan niet worden gevonden of worden bijgewerkt
kijk bij hardware en daar staat me een zooi die niet werkt
onderhanden pci/ven..........
ik bellen ja moet u acer bellen!!!
ik zeg ja denk het niet hij komt net uit de winkel 2 uur geleden.
komt u dan maar maandag naar de service .
daarom geen acer maar ja dat is mijn gedachten.
ik zou helemaal geen acer kopen .
ik heb op 20 mei een acer gekocht bij m.m.
ik heb hem op 22mei geruild met veel moeite voor een nieuwe omdat laptops die geinstalleerd zijn niet terug mogen.
maar hij werkte niet zoals het moest traag,foute stuurprogamma's of geen.
lekker,dus je moet maar gokken of hij goed is
nou fijne service in breda, krijg een nieuwe mee.
maar ja tot mijn spijt kom ik thuis begin met de installatie
en ja hoor een schermpje
stuurprogamma kan niet worden gevonden of worden bijgewerkt
kijk bij hardware en daar staat me een zooi die niet werkt
onderhanden pci/ven..........
ik bellen ja moet u acer bellen!!!
ik zeg ja denk het niet hij komt net uit de winkel 2 uur geleden.
komt u dan maar maandag naar de service .
daarom geen acer maar ja dat is mijn gedachten.
-
De beste tip voor een kinder notebook is wel deze:
http://www.skoolmate.eu/onderwijs/
Paradigit in het nieuws
Paradigit introduceert de SkoolMate, de enige computer speciaal voor kinderen
Eindhoven, 10 november 2009
Vanaf heden is de SkoolMate leverbaar bij Paradigit Computers. SkoolMate is de enige computer speciaal voor kinderen. SkoolMate is leerzaam, leuk en veilig computeren voor kinderen van 5 tot en ... handvat en voorzien van een touchscreen met handschriftherkenning. De prijs van de SkoolMate is € 399,- incl. BTW.
De SkoolMate helpt ouders met de digitale opvoeding van hun kind. Kinderen kunnen oefenen ... Ouders hebben inzicht in en controle over het computergebruik van hun kinderen.
De SkoolMate past perfect in de servicegerichte, deskundige en klantvriendelijke formule van Paradigit.”
http://www.paradigit.nl
Mvg Valentijn
http://www.skoolmate.eu/onderwijs/
Paradigit in het nieuws
Paradigit introduceert de SkoolMate, de enige computer speciaal voor kinderen
Eindhoven, 10 november 2009
Vanaf heden is de SkoolMate leverbaar bij Paradigit Computers. SkoolMate is de enige computer speciaal voor kinderen. SkoolMate is leerzaam, leuk en veilig computeren voor kinderen van 5 tot en ... handvat en voorzien van een touchscreen met handschriftherkenning. De prijs van de SkoolMate is € 399,- incl. BTW.
De SkoolMate helpt ouders met de digitale opvoeding van hun kind. Kinderen kunnen oefenen ... Ouders hebben inzicht in en controle over het computergebruik van hun kinderen.
De SkoolMate past perfect in de servicegerichte, deskundige en klantvriendelijke formule van Paradigit.”
http://www.paradigit.nl
Mvg Valentijn