LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Printer PSC2210 verplicht kleuren cartridge kopen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

HP Printer PSC2210 verplicht kleuren cartridge kopen

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Mijn printer is geblokkeerd. Voorheen kon ik lekker uit printen en faxen wat ik maar wilde. Alleen nu komt er de melding "remove and check cartridge".

Wat blijkt? Mijn kleuren cartridge blijkt aan vervanging toe te zijn. Hij is over datum. Ik print nooit in kleur uit omdat ik dat nogal duur vind. Zonder kleuren cartridge kun je niet printen en eveneens NIET faxen. Als je er geen cartridge in plaatst werkt de scanner/fax/printer NIET. Je bent verplicht om 1 x in de zoveel tijd een kleuren cartridge te kopen.

Jammer dat dit zo moet, ik ben milieubewust en vind dit wel zonde. Is er iemand die mij kan helpen om dit op een of andere manier te omzeilen?

Type: HP psc2210 all-in-one.

D1RK

Re: HP Printer PSC2210 verplicht kleuren cartridge kopen

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze oude zou wel eens uitgedroogt kunnen zijn, maar dat maakt dus niet uit...
Neem een oude uit de inleverbak en doe die van jou weg, deze voor de printer nieuwe kan dus geen proefdruk maken maar zal als nieuwe gezien worden, na enkele lege Cartridge's is het geheugen meestal vol en kun je soms de oude (eventueel nagevulde) weer herplaatsen!

Ook Chip resetten, te vinden op diverse navulsite's kan uitkomst bieden, dan is het vaak een plakbandje op de cartridge en na enkele keren herplaatsen is het dan ook goed!

Dus zowel een aantal lege als reset methode zou kunnen!
Ik weet niet welke Cartridge hier in moet, maar de reset methode is cartridge gebonden, dus type printer is niet van belang!
Helaas ontbreekt NR van Cartridge....
Succes of plaats cartridge nummer!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat blijkt? Mijn kleuren cartridge blijkt aan vervanging toe te zijn. Hij is over datum. Ik print nooit in kleur uit omdat ik dat nogal duur vind. Zonder kleuren cartridge kun je niet printen en eveneens NIET faxen. Als je er geen cartridge in plaatst werkt de scanner/fax/printer NIET. Je bent verplicht om 1 x in de zoveel tijd een kleuren cartridge te kopen.
Zelfs al print je alleen in de grijswaarden uit, dan gebruikt de printer nog de kleurencartridge.
Dus al print je nooit kleur, toch gaat de kleurencartridge leeg.

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Ik gebruik nummer 57. Het resetten heb ik weleens gedaan maar dat hielp helaas niet. Het bij vullen is me slecht bevallen omdat de printer het toch niet accepteerde ook niet met plak bandjes e.d.

lobo

Ongelezen bericht door lobo »

Ik heb vroeger voor een importeur-distributeur van o.a. printers gewerkt. Inmiddels heb ik een totaal andere baan, wel nog in de automatisering. Uit ervaring weet ik dat het vullen van cartridges een linke zaak is. Het kan goed gaan, maar er kunnen ook chemische reacties optreden tussen de verschillende merken/soorten inkt met als gevolg kleinere of grotere problemen. Bij HP zit de printkop (meestal) in de cartridge dus heb je dan geen problemen als je een keer een kompleet ander merk cartirige koopt. Vullen echter geeft wel risico's (kop defect) en kan meestal ook niet door de controlechip. Bij veel andere merken zit de printkop in de printer en de kans dat de dure printkop vervangen moet worden omdat hij sneuvelt is groot.
Het is dus vaak verkeerde zuinigheid om te gaan experimenteren. Qua geld en qua milieu. Want een defecte printkop resulteert meestal in een nieuwe printer omdat dat qua prijs elkaar maar weinig ontloopt.
Alleen als je uit ervaring weet dat een bepaalde vulinkt goed is kun je het risico nemen. En dus cartridges kompleet met de printkop.
Verder heeft een andere reageerder gelijk. Ook als je een kleur niet gebruikt zal hij toch leeg raken. Tussendoor wordt namelijk regelmatig de kop schoongemaakt en daarbij wordt inkt gebruikt.
Het is niet alleen commercie dat fabrikanten dit doen, ook een stuk bescherming van de printkop. Overigens moet je met een printer met aparte kop en cartridge nooit doorgaan met printen als je een melding krijgt dat de cartridge leeg is, je molt anders de printkop, bij de cartridge met prinkop is dit onbelangrijk. Je krijgt toch een nieuwe printkop mee als je een nieuwe cartridge plaatst. Dus print ik die gewoon leeg. Nog nooit problemen gehad.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Roland,

Als Reset na vullen niet werkte, ik doe voor weinig gebruikte er gewoon iets schoonmaak middel in uit 4e flesje Blokker.... of Aldi inkt...
Voor een link naar website of mail adres word het altijd blauw gedrukt...
Dus daarom, maar bij de verschillende navulsets vind ik vaak afwijkende reset tips...
De 57 heb ik niet, dus weet niet of die van Blokker goed zijn, maar de overige HP Cartidge's werkte wel als nieuw, maar let op goed plakken en juiste volgorde!

Gesloten