LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
Mijn iBook G4 wilde niet meer opladen.
Ingeleverd bij iFactors. Diagnose: moederboard kapot, dus koop maar een nieuwe. Kosten voor diagnose: 95 euro.
Na een week dubben besloot ik een nieuwe te gaan kopen bij MacHouse. Ik nam de kapotte nog wel even mee. De verkoper stelde voor ernaar te kijken. En wat bleek: met een opgeladen accu erin, deed 'ie het gewoon!!! Alleen het onderdeeltje waar je de adapter insteekt is kapot (DC
inboard ofzo?). Reparatiekosten: 100 - 150 euro. Hoera Fijn!
Maar wel Heel twijfelachtig.. die actie van iFactors.. het lijkt erop dat ze mijn laptop dood verklaarden om me snel een nieuwe aan te smeren. Hoe dan ook, hebben ze een complete onzindiagnose gesteld. En wie zegt dat ze de comp wel hebben opengemaakt?
Ik probeer dus nu die 95 euro terug te krijgen van iFactors maar dat zit
nog niet mee. Ben er al twee keer langsgeweest, en word door een verveeld kijkende manager (Chris) als een zeurkous behandeld. Niemand zegt 'sorry'. Er wordt alleen keer op keer gezegd dat het niet hun fout is, maar van de technische dienst. En ze vinden mijn vraag om 'niet goed geld terug' niet terecht, want 'we hebben er toch tijd aan besteed' zo zeggen ze. Ik wacht nu op een telefoontje van deze technische dienst en zal waarschijnlijk afgepoeierd worden.
Ben ik nu onredelijk?
Dat is toch geen service??
Kan ik hier werk van maken?
ik zou graag jullie mening horen.
dag! yvon
Ingeleverd bij iFactors. Diagnose: moederboard kapot, dus koop maar een nieuwe. Kosten voor diagnose: 95 euro.
Na een week dubben besloot ik een nieuwe te gaan kopen bij MacHouse. Ik nam de kapotte nog wel even mee. De verkoper stelde voor ernaar te kijken. En wat bleek: met een opgeladen accu erin, deed 'ie het gewoon!!! Alleen het onderdeeltje waar je de adapter insteekt is kapot (DC
Maar wel Heel twijfelachtig.. die actie van iFactors.. het lijkt erop dat ze mijn laptop dood verklaarden om me snel een nieuwe aan te smeren. Hoe dan ook, hebben ze een complete onzindiagnose gesteld. En wie zegt dat ze de comp wel hebben opengemaakt?
Ik probeer dus nu die 95 euro terug te krijgen van iFactors maar dat zit
nog niet mee. Ben er al twee keer langsgeweest, en word door een verveeld kijkende manager (Chris) als een zeurkous behandeld. Niemand zegt 'sorry'. Er wordt alleen keer op keer gezegd dat het niet hun fout is, maar van de technische dienst. En ze vinden mijn vraag om 'niet goed geld terug' niet terecht, want 'we hebben er toch tijd aan besteed' zo zeggen ze. Ik wacht nu op een telefoontje van deze technische dienst en zal waarschijnlijk afgepoeierd worden.
Ben ik nu onredelijk?
Dat is toch geen service??
Kan ik hier werk van maken?
ik zou graag jullie mening horen.
dag! yvon
Re: iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
Als je het zo leest zal je wel denken aan fraude, iets "dood" verklaren om een nieuwe aan te smeren.
En als je achteraf er achter komt dat er een klein dingetje kapot is die wat €150,- o.i.d. kost, en het blijkt geen moederboard te zijn zal ik me ook opgelicht voelen.
Persoonlijk denk ik niet dat jij e €95,- terug zal krijgen, maar dat jij een zeurkous bent daar ben ik het niet mee eens. Dat hebben zij aan zich zelf te danken.
Succes er mee.
BTW een leuke topic voor ikbenik/BBCS
En als je achteraf er achter komt dat er een klein dingetje kapot is die wat €150,- o.i.d. kost, en het blijkt geen moederboard te zijn zal ik me ook opgelicht voelen.
Persoonlijk denk ik niet dat jij e €95,- terug zal krijgen, maar dat jij een zeurkous bent daar ben ik het niet mee eens. Dat hebben zij aan zich zelf te danken.
Succes er mee.
BTW een leuke topic voor ikbenik/BBCS
dankjewel voor je reactie.
goed om te horen, dat je ook denkt dat die jongens van iFactors heel erg verkeerd bezig zijn. enja, die 95 euro.. ik heb me vannacht inderdaad ook bedacht dat dat er denk ik niet meer van gaat komen. zeker niet nu ik 2 keer boos in die winkel heb staan foeteren.
maar.. wat bedoel je met goed item voor ikbenik of bcc ofzo? ik heb nog nooit iets op een forum gezet dus ik snap het allemaal nog niet zo goed. zijn dat namen van andere forumgebruikers?
fijne dag,
y
goed om te horen, dat je ook denkt dat die jongens van iFactors heel erg verkeerd bezig zijn. enja, die 95 euro.. ik heb me vannacht inderdaad ook bedacht dat dat er denk ik niet meer van gaat komen. zeker niet nu ik 2 keer boos in die winkel heb staan foeteren.
maar.. wat bedoel je met goed item voor ikbenik of bcc ofzo? ik heb nog nooit iets op een forum gezet dus ik snap het allemaal nog niet zo goed. zijn dat namen van andere forumgebruikers?
fijne dag,
y
Bedoeld word BBCS/ikbenik. Dit is dezelfde persoon die nu onder BBCS reactie's plaatst. Hij is een kleine zelfstandige ondernemer die vaak wat kritiek heeft op garantie-gevallen.Maar hier kan hij ook weinig van zeggen want de behandeling die je hebt gekregen deugt voor geen meter natuurlijk. Je mag verwachten dat men echt naar het probleem zoekt en niet zomaar wat roept.Een hele slecht beurt van iFactors.!maar.. wat bedoel je met goed item voor ikbenik of bcc ofzo? ik heb nog nooit iets op een forum gezet dus ik snap het allemaal nog niet zo goed. zijn dat namen van andere forumgebruikers?
fijne dag,
y
Jor.
Mijn iBook G4 wilde niet meer opladen.
De moederborden worden niet meer gerepareerd, dus als er iets mee is, wordt in het algemeen het complete moederbord vervangen.
In dit geval tuurlijk de grootste onzin.
Het contact kan gewoon vervangen worden en dan ben je met een paar Euro klaar.
Als een klant bij mij komt voor dergelijke zaken, dan repareer ik dat gewoon en voor de klant zijn er geen kosten aan verbonden.
Niet zo zwartgallig aub.Bedoeld word BBCS/ikbenik. Dit is dezelfde persoon die nu onder BBCS reactie's plaatst. Hij is een kleine zelfstandige ondernemer die vaak wat kritiek heeft op garantie-gevallen.
dank voor de reacties
bbcs, het is voor een comp-reparateur-expert vast onbegrijpelijk dat je je laptop voor zo'n akkefietje inlevert bij een dure apple dealer. maar ik heb in de 10 jaar dat ik apples gebruik nog nooit technische problemen gehad. de volgende keer mail ik je even, ok?
maar wat ik me nog afvroeg, wat vind je van die 'diagnose' van iFactors? Heb je wel vaker van zo'n geval gehoord? misschien gebeurt dit wel vaker?
bbcs, het is voor een comp-reparateur-expert vast onbegrijpelijk dat je je laptop voor zo'n akkefietje inlevert bij een dure apple dealer. maar ik heb in de 10 jaar dat ik apples gebruik nog nooit technische problemen gehad. de volgende keer mail ik je even, ok?
maar wat ik me nog afvroeg, wat vind je van die 'diagnose' van iFactors? Heb je wel vaker van zo'n geval gehoord? misschien gebeurt dit wel vaker?
De aansluiting voor de netstroom zit op het moederbord en als die kapot is dan wordt die in het algemeen niet vervangen, maar het gehele moederbord.
Vandaar dat het reparatiebedrag hoog is.
@BBCS, zal wel zo zijn maar door een simpele ingreep werkt het weer en de kosten zijn hiervoor ook lager uitgevallen.
Klopt, maar ga maar eens kijken naar veel computermonteurs, die hebben totaal geen electronica achtergrond en kunnen dergelijke reparaties niet uitvoeren.
De meeste mensen die zeggen dat ze verstand van computers hebben, verongelukken als ze een soldeerbout in de handen moeten hebben.
Mijn punt is dat er bij de opleidingen daar te weinig aandacht aan besteed wordt.
Dus als er dan eens een defecte aansluitcontact op het moederbord zit, kunnen ze die niet vervangen en dient dan de gehele moederbord vervangen te worden.
Iets wat ik een totale onzin vind.
De meeste mensen die zeggen dat ze verstand van computers hebben, verongelukken als ze een soldeerbout in de handen moeten hebben.
Mijn punt is dat er bij de opleidingen daar te weinig aandacht aan besteed wordt.
Dus als er dan eens een defecte aansluitcontact op het moederbord zit, kunnen ze die niet vervangen en dient dan de gehele moederbord vervangen te worden.
Iets wat ik een totale onzin vind.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens, daarbij zijn de onderzoekskosten ook idioot hoog. Veel te hoog.Mijn iBook G4 wilde niet meer opladen.
ok. ondertussen is het een paar dagen later. Ik zou nog vorige week een telefoontje krijgen van de technische dienst van iFactors, maar -- het was te verwachten -- die hebben niets meer van zich laten horen.
aan de ene kant denk ik: laat maar zitten. ik ga er geen energie meer in steken. volgende keer ga ik zelf wel solderen
aan de andere kant wil ik mijn gelijk halen en liefst ook nog (een deel van) mijn geld. maar om nou weer naar die winkel (het is trouwens filiaal rotterdam-lijnbaan) te gaan om met die arrogante jochies te gaan praten.. schiet niet op.
denken jullie dat het goed is om nog actie te ondernemen?
~y
aan de ene kant denk ik: laat maar zitten. ik ga er geen energie meer in steken. volgende keer ga ik zelf wel solderen
aan de andere kant wil ik mijn gelijk halen en liefst ook nog (een deel van) mijn geld. maar om nou weer naar die winkel (het is trouwens filiaal rotterdam-lijnbaan) te gaan om met die arrogante jochies te gaan praten.. schiet niet op.
denken jullie dat het goed is om nog actie te ondernemen?
~y
Een belangrijk punt Yvon, wees maar bewust dat als iemand anders dan een bevoegd technician van de fabrikant van de artikel gaat er aan zitten met een soldier bout dan is je fabrieks garantie op de product direct verlopen.
Fabriek Vertegenwoordiger
Fabriek Vertegenwoordiger
de garantie is al verlopen.
de laptop is anderhalf jaar oud
de laptop is anderhalf jaar oud
Ik zou het verder zo laten. je hebt duidelijk kenbaar gemaakt via het internet dat het met de service van iFactors in jou geval zwaar onder de maat was.Ik denk dat je er geen aandacht meer aan moet besteden en in de toekomst een winkel zoekt die wel aan klantenbinding doet.denken jullie dat het goed is om nog actie te ondernemen?
Jor.
goeie
dank!
dag
y
dank!
dag
y
-
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring. Mijn ervaringen zijn goed met iFactors. Ik heb er een imac laten repareren die na 2 maanden weer stuk was. (zelfde klacht) Maar dat werd zonder gezeur onder garantie weer gerepareerd.
Je geld terugkrijgen zal niet gebeuren, hoeven ze volgens mij ook niet te doen.
Ze moeten wel het oplossen als ze de gelegenheid daarvoor krijgen. Dus opnieuw diagnotiseren en/of repareren als daar aanleiding voor is.
Wilden ze er ook niet opnieuw naar kijken?
't is in elk geval vervelend zo'n ervaring.
Gr. Happy.
Je geld terugkrijgen zal niet gebeuren, hoeven ze volgens mij ook niet te doen.
Ze moeten wel het oplossen als ze de gelegenheid daarvoor krijgen. Dus opnieuw diagnotiseren en/of repareren als daar aanleiding voor is.
Wilden ze er ook niet opnieuw naar kijken?
't is in elk geval vervelend zo'n ervaring.
Gr. Happy.
Anderhalf jaar oud?
Is volgens de Europese wetgeving - http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.as ... 29garantie - eigenlijk niet minimaal twee jaar en eigenlijk afhankelijk van wat als levensduur van een apparaat verwacht mag worden?
In dat licht bekeken, is dan de levensduur van die batterij niet wat erg kort?
Is volgens de Europese wetgeving - http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.as ... 29garantie - eigenlijk niet minimaal twee jaar en eigenlijk afhankelijk van wat als levensduur van een apparaat verwacht mag worden?
In dat licht bekeken, is dan de levensduur van die batterij niet wat erg kort?
Het grappige van alles is dat een product zich niet aan regels laat binden.Is volgens de Europese wetgeving - http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.as ... 29garantie - eigenlijk niet minimaal twee jaar en eigenlijk afhankelijk van wat als levensduur van een apparaat verwacht mag worden?
Het kan kapot gaan, en dat kun je nooit voorkomen.
Sommige mensen zeggen dan dat het product nooit kapot had mogen gaan, en dat de winkelier nalatig is geweest.
Totale waanzin tuurlijk.
Je kunt nooit de keiharde garantie krijgen van de fabrikanten en winkeliers dat een product zeker in een bepaalde periode niet kapot zal of kan gaan.
Wat ik ermee wil zeggen:
Sluit nooit uit dat een product kapot kan gaan. Door betere kwaliteit onderdelen te gebruiken, wordt de kans wel kleiner dat het product kapot kan gaan, maar dit kun je nooit voor 100% garanderen.
En ik kijk hierbij niet naar de wettelijke regels, maar naar de praktijk.
ik ging begin november bij ifactors in zoetermeer voor mijn dochter een imac 24inch kopen, na mij eerst op internet bij apple te hebben geinformeerd of deze geleverd werd met os leopard hetgeen zo was ,wij naar ifactors waar mij werd medegedeeld dat voor de software(leopard)
moest worden bijbetaald, na aan de verkoper te hebben medegedeeld dat dit standaard werd meegeleverd zei deze tegen mij dat als het mij niet zinde dat ik maar weg moest gaan hij had alleen maar imacs met oude software en geen zin in enige discussie ,dus toen maar via internet besteld ,dit was achteraf nog goedkoper ook.
Wij wilden later nog wat software bijkopen en bij de mediamarkt keurig geholpen en ook alle vragen werden keurig beantwoord.
moest worden bijbetaald, na aan de verkoper te hebben medegedeeld dat dit standaard werd meegeleverd zei deze tegen mij dat als het mij niet zinde dat ik maar weg moest gaan hij had alleen maar imacs met oude software en geen zin in enige discussie ,dus toen maar via internet besteld ,dit was achteraf nog goedkoper ook.
Wij wilden later nog wat software bijkopen en bij de mediamarkt keurig geholpen en ook alle vragen werden keurig beantwoord.