Dat gold overigens voor iedere Premium Reseller. Begin november waren er géén resellers die macs konden leveren mét Leopard. De upgrade is uiteindelijk wel "gratis", tegen verzendkosten krijg je van Apple de leopard upgrade dvd toegestuurd. Daar kan een premium reseller weinig aan doen.wij naar ifactors waar mij werd medegedeeld dat voor de software(leopard)
moest worden bijbetaald
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 jan 2008 17:54
Re: iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
Re: iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
@ bkramer, je kon via de apple site voor €8,95 Leopard kopen, dit kon alleen via de site enmet een creditcard.
Volgens mij liep deze actie tot en met 26 februari 2008, dus ben bang dat jij aan een volledige versie a €129,- vast zit of Tiger blijven gebruiken.
Volgens mij liep deze actie tot en met 26 februari 2008, dus ben bang dat jij aan een volledige versie a €129,- vast zit of Tiger blijven gebruiken.
Re: iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
@bkramer:
Misschien is het nu een beetje aan het veranderen, want diverse MediaMarkt filialen worden / zijn nu ook ingericht om veel Macs te verkopen.
Zie http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3012
ik heb bij diezelfde iFactors in december 4 iMacs besteld (gedoe met gratis printer kreeg ik ook achteraf). Daar stond Tiger op geinstalleerd, maar de upgrade dvd van Leopard kreeg ik er wel gewoon bij. Heb deze zelf schoon geinstalleerd.ik ging begin november bij ifactors in zoetermeer voor mijn dochter een imac 24inch kopen, na mij eerst op internet bij apple te hebben geinformeerd of deze geleverd werd met os leopard hetgeen zo was ,wij naar ifactors waar mij werd medegedeeld dat voor de software(leopard)
moest worden bijbetaald, na aan de verkoper te hebben medegedeeld dat dit standaard werd meegeleverd zei deze tegen mij dat als het mij niet zinde dat ik maar weg moest gaan hij had alleen maar imacs met oude software en geen zin in enige discussie ,
Van de MediaMarkt in Rotterdam Lijnbaan heb ik ook geen hoge dunk, want een jaar geleden ongeveer wilden ze een studente (switcher) een oud model laptop verkopen voor de nieuwe prijs. Ik heb haar hier tegen kunnen waarschuwen voordat de koop werd gesloten en zag haar later in de winkel van iFactors Lijnbaan de juiste laptop aanschaffen.dus toen maar via internet besteld ,dit was achteraf nog goedkoper ook.
Wij wilden later nog wat software bijkopen en bij de mediamarkt keurig geholpen en ook alle vragen werden keurig beantwoord.
Misschien is het nu een beetje aan het veranderen, want diverse MediaMarkt filialen worden / zijn nu ook ingericht om veel Macs te verkopen.
Zie http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3012
Re: iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
Op 16 september j.l.heb ik mijn imac ter reparatie gebracht bij ifactors in Rotterdam(lijnbaan). Het scherm werkte opeens niet meer, maar de computer zelf deed het gewoon. De imac is ruim 1,5 jaar oud. Dus heel vreemd dat het scherm ineens niet meer werkte. Ik dus naar ifactors. Ik zou binnen 2 weken te horen krijgen wat de reparatie zou zijn en wat het zou kosten. Na 2 weken hoorde ik niets. Ik heb gebeld en kreeg te horen dat er nog geen bericht was van het reparatiecentrum. Na weer 2 weken verder hoorde ik maar weer niets. Inmiddels dus 4 weken. Ik zelf maar weer gebeld. En ja, eindelijk was er een email binnen gekomen van het reparatiecentrum. Hij werd doorgestuurd. Het onderzoek was gedaan en het kwam erop neer dat er een nieuw scherm ingezet moest worden. Kosten: 1040 euro. Hier schrok ik van. Ik had dit niet verwacht. Ik had gedacht aan een kapotte video kaart, of een losse verbinding. Aangezien de aanschaf van de imac 1498 euro was geweest had ik het niet ervoor over om deze te laten repareren. Enfin: een teleurstelling. Ik gaf aan ifactors aan dat de imac niet te repareren en deze terug te sturen. Na een aantal dagen kreeg ik een telefoontje dat mijn imac ongerepareerd terug was gekomen van het reparatiecentrum en dat ik deze na betaling van 95,20 euro onderzoekskosten af kon halen. Ik dus weer naar rotterdam. Daar aangekomen en na mijn betaling te hebben voldaan kreeg ik de doos met de computer mee. De doos voelde echter wat licht aan. Dit was vreemd. Na de winkel zijn uitgelopen, vertrouwde ik het toch niet en keek ik in de doos. De computer zat erin maar het scherm ontbrak! Enigzins verontwaardigd liep ik terug de winkel in. Na excuses zou hij zo snel mogelijk terug gestuurd worden naar het reparatiecentrum. Mij werd aangeboden dat ik hem niet meer af zou hoeven halen maar dat deze met een courier naar mijn zou worden verzonden. Ik was uiteindelijk voor niets naar rotterdam gekomen. Het was woensdag en ik zou de computer vrijdag weer teruggestuurd krijgen. Maar vrijdag hoorde ik weer niets. Maandag wel, ik werd gebeld, hij was binnen. Ik moest het adres maar even mailen waar deze afgeleverd moest worden. Ok, dit gedaan. Dinwdag: geen computer. Woensdag: geen computer. Donderdag maar weer zelf gebeld. Na veel keren te zijn door verbonden en misverstanden. Ja, ik moest maar even contact opnemen met het reparatiecentrum. Toen werd ik kwaad. Ik zei: de computer staat bij jullie, en hij moet NU naar mij! Van A naar B. Heel simpel!!!
Doen! Ok, eindelijk kreeg ik mijn ongerepareerde computer binnen. Ik had deze op mijn werk af laten leveren. Dit was dichterbij ifactors. Ik naar huis met mijn imac. Haalde deze uit de doos en sloot deze weer aan op het net. En... hopla.... HET SCHERM WERKTE GEWOON!!!!! Er was mij dus door ifactors verteld dat ik het scherm vervangen zou moeten worden voor een nieuwe terwijl dit helemaal niet nodig was!!! Waarschijnlijk lag het dus toch gewoon aan een losse verbinding of iets dergelijks. Ik heb dus uit eindelijk nu 95,20 euro betaald voor een foute diagnose. Ongelofelijk!!!!!
Doen! Ok, eindelijk kreeg ik mijn ongerepareerde computer binnen. Ik had deze op mijn werk af laten leveren. Dit was dichterbij ifactors. Ik naar huis met mijn imac. Haalde deze uit de doos en sloot deze weer aan op het net. En... hopla.... HET SCHERM WERKTE GEWOON!!!!! Er was mij dus door ifactors verteld dat ik het scherm vervangen zou moeten worden voor een nieuwe terwijl dit helemaal niet nodig was!!! Waarschijnlijk lag het dus toch gewoon aan een losse verbinding of iets dergelijks. Ik heb dus uit eindelijk nu 95,20 euro betaald voor een foute diagnose. Ongelofelijk!!!!!
Re: iBook kapot: Foute diagnose van iFactors - lijkt oplichterij
16 september + 4 weken + aantal dagen + 1 week is geen 11 oktober natuurlijk.... Dus het hele traject was korter dan deze weken.
Neemt niet weg natuurlijk dat het bij iFactors organisatorisch een zooitje is
En je moet je natuurlijk niet af laten schepen dat je 100 procent op zou draaien voor de kosten van dit "mankement", terwijl je mag aannemen dat zo'n scherm redelijkerwijs langer mee gaat dan anderhalf jaar. In dat geval zou het billijk zijn als de kosten 50-50 gedeeld zouden zijn.
Fijn dat alles nu in ieder geval werkt!
Neemt niet weg natuurlijk dat het bij iFactors organisatorisch een zooitje is
En je moet je natuurlijk niet af laten schepen dat je 100 procent op zou draaien voor de kosten van dit "mankement", terwijl je mag aannemen dat zo'n scherm redelijkerwijs langer mee gaat dan anderhalf jaar. In dat geval zou het billijk zijn als de kosten 50-50 gedeeld zouden zijn.
Fijn dat alles nu in ieder geval werkt!