LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ideal onveilig bij Wehkamp

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dirk135

Ideal onveilig bij Wehkamp

Ongelezen bericht door dirk135 »

Hallo,

Probeerde iets te bestellen bij Wehkamp. Betaald met Ideal. Paar dagen later een mail dat er een betaling binnengekomen was zonder bestelling.
Je komt echter bij Wehkamp pas bij ideal als het bedrag van je bestelling bekend is. Dacht dat het onmogelijk was met ideal te betalen zonder dat er een bestelling is. Bij Wehkamp is dit dus niet veilig. Je betaald met Ideal waarna Wehkamp kan zeggen dat er geen bestelling is. Heb gevraagd het geld terug te storten, maar dat wil men niet. Het is op mijn "account" gezet is mij per mail medegedeeld.
Dus bij Wehkamp kan men ideal gebruiken om je te laten betalen zonder dat er volgens hun sprake is van een bestelling.
Is zo iets als in een winkel dat ze je portemonnee pakken en daarna zeggen dat je niets gekocht hebt maar later een keer iets uit mag zoeken.
Dit is ook een waarschuwing dat dit dus met Ideal mogelijk is, waarmee Ideal voor mij minder veilig is dan ik dacht.

riddert

Re: Ideal onveilig bij Wehkamp

Ongelezen bericht door riddert »

Dit is ook een waarschuwing dat dit dus met Ideal mogelijk is, waarmee Ideal voor mij minder veilig is dan ik dacht.
Dit heeft niets met de veiligheid van ideal te maken. Die is in orde, en functioneerd, uw betaling is verzonden en ontvangen door wehkamp.

Ik denk eerder dat er iets op de site van wehkamp mis is gegaan.

U kunt nu toch hetzelfde product aanschaffen met uw tegoed wat u nu in uw account heeft?

dirk135

Dacht ik ook eerst, maar Wehkamp heeft z'n prijzen in de tussentijd verhoogd.
Wii party + remote white (Wii) eerst 42 incl verzendkosten, nu 46,45 incl verzendkosten. Trouwens, je besteld een cadeau voor iemand, op een gegeven moment ben je te laat voor de verjaardag (Wehkamp heeft een week levertijd).

dirk135

Gelukkig het cadeau in een andere webshop kunnen kopen en op tijd binnen.
Wehkamp stuurde net een mail dat mijn gegevens ontbreken bij mijn reply op hun mail dat er een betaling binnen is. Ze sturen een mail dat ze geld hebben ontvangen zonder bestelling via Ideal en daarna kunnen ze het geld niet meer aan mij toeschrijven. Heb ze gevraagd hoe ze de mail dan kunnen schrijven.

Stel dat je in een winkel heb gepind en dat de verkoper daarna zegt dat er weliswaar een betaling is maar dat hij niets weet van een bestelling.

Dat is dus wat er kan gebeuren bij Wehkamp. Niemand die zich afvraagt hoe ze dan het ideal bedrag (pin bedrag als het ware) konden bepalen als er geen bestelling is.

Heb dit nog nooit meegemaakt in een webshop of een winkel.

Als ik er zo over nadenk hoort dit meer bij Tros opgelicht ;-)

Gesloten