LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iemand ervaring met de service van Kodak?
Iemand ervaring met de service van Kodak?
Augustus 2002 heb ik een digitale camera gekocht. (Kodak CX 4230) Nu na 2,5 jaar krijg ik op het display een zwaar vervormd beeld en als ik een foto maak zie ik niets dan zwart/blauwe vlekken. Misschien is het nog te repareren maar aangezien ik tegenwoordig rond moet komen van een uitkering wil ik hier vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met de service van Kodak? Wat zijn gemiddelde reparatiekosten?
Re: Iemand ervaring met de service van Kodak?
Tja, ik zou eerst navragen of de camera nog wel gerepareerd kan worden.
Mijn ervaringen met reparatie van Kodak LS443 (begin 2003):
- Na 2 jaar wegens een weigerend lensmechanisme naar Kodak op laten sturen via de winkel waar ik het apparaat kocht (€25 verzend- en handlingkosten aan hen betaald). De camera werd gerepareerd incl. firmware-update rechtstreeks door Kodak geretourneerd (?!). Een eindnota voor de reparatie heb ik nooit gezien: keurig!
- Recent problemen gekregen met scherpstellen (50% foto's = onscherp). Eerst info bij [email protected] ingewonnen: een dure reparatie vind ik de camera niet waard. Zij schrijven over de reparatie: "Vanwege het feit, dat wij wereldwijd geen onderdelen meer kunnen krijgen voor de LS443, heeft Kodak het besluit genomen, dat wij de reparatie van een LS443 niet meer ondersteunen." en bieden aan: "Voor alle LS443s die buiten de 12 maanden garantie vallen, kan Kodak u de LS743 aanbieden (zonder docking station) voor een bedrag van Euro 113,51 excl. verzendkosten."
Kortom: mijn camera van €399 is binnen 3 jaar afgeschreven; ik kan alleen met korting een ander toestel kopen... Behalve het toestel is natuurlijk ook mijn reserve-accu van een paar tientjes en het dockingstation waardeloos geworden: deze zijn niet compatibel met het aangeboden toestel
Mijn ervaringen met reparatie van Kodak LS443 (begin 2003):
- Na 2 jaar wegens een weigerend lensmechanisme naar Kodak op laten sturen via de winkel waar ik het apparaat kocht (€25 verzend- en handlingkosten aan hen betaald). De camera werd gerepareerd incl. firmware-update rechtstreeks door Kodak geretourneerd (?!). Een eindnota voor de reparatie heb ik nooit gezien: keurig!
- Recent problemen gekregen met scherpstellen (50% foto's = onscherp). Eerst info bij [email protected] ingewonnen: een dure reparatie vind ik de camera niet waard. Zij schrijven over de reparatie: "Vanwege het feit, dat wij wereldwijd geen onderdelen meer kunnen krijgen voor de LS443, heeft Kodak het besluit genomen, dat wij de reparatie van een LS443 niet meer ondersteunen." en bieden aan: "Voor alle LS443s die buiten de 12 maanden garantie vallen, kan Kodak u de LS743 aanbieden (zonder docking station) voor een bedrag van Euro 113,51 excl. verzendkosten."
Kortom: mijn camera van €399 is binnen 3 jaar afgeschreven; ik kan alleen met korting een ander toestel kopen... Behalve het toestel is natuurlijk ook mijn reserve-accu van een paar tientjes en het dockingstation waardeloos geworden: deze zijn niet compatibel met het aangeboden toestel
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Iemand ervaring met de service van Kodak?
Ik vind dat voorstel van Kodak nog niet eens zo slecht.
Hun reparatiedienst zit trouwens in Zuid-Afrika naar het schijnt, daardoor heeft een camera al erg hoge standaard kosten, zonder dat er iemand ueberhaupt iets aan de camera gedaan heeft.
Ik weet uit ervaring dat reparatie bij de meeste goedkope camera's (wat zeg ik, Kodak zit eigenlijk alleen nog maar in het budgetsegment) gewoon niet rendabel zijn.
Die LS443 is trouwens berucht, goede camera, maar enorm veel klachten. Misschien dat je daarom zo'n schappelijk voorstel hebt gekregen. Die vervangende camera is beter dan die je al had. En het niet compatible zijn van accu's, tsja je kan niet overal rekening mee houden...
Hun reparatiedienst zit trouwens in Zuid-Afrika naar het schijnt, daardoor heeft een camera al erg hoge standaard kosten, zonder dat er iemand ueberhaupt iets aan de camera gedaan heeft.
Ik weet uit ervaring dat reparatie bij de meeste goedkope camera's (wat zeg ik, Kodak zit eigenlijk alleen nog maar in het budgetsegment) gewoon niet rendabel zijn.
Die LS443 is trouwens berucht, goede camera, maar enorm veel klachten. Misschien dat je daarom zo'n schappelijk voorstel hebt gekregen. Die vervangende camera is beter dan die je al had. En het niet compatible zijn van accu's, tsja je kan niet overal rekening mee houden...
Re: Iemand ervaring met de service van Kodak?
Over de plek van de reparatiedienst: mijn Kodak werd geretourneerd uit Newcastle, UK.
Heb 't aanbod een beetje nageplozen.
* De 1e exemplaren van de aangeboden vervanger dateren uit januari 2004 (onderdelen voor reparaties zullen dus wel bijna op zijn ) en 't gaat dus zeker niet om het nieuwste model. Diverse winkel blijken dit toestel inmiddels zelfs al uit hun assortiment te hebben genomen! 't Gaat toch hopelijk niet om restvoorraden??
* In NL is het toestel voor rond de €200 te krijgen, zodat er, uitgaande van de Kodakprijs van €127,51 incl. verzendkosten, sprake lijkt van een korting van zo'n 35%. Tegenover prijzen die ze in USA voor dit toestel vragen (vanaf $165) verbleekt die korting flink. Wellicht geen eerlijk vergelijk, aangezien toestellen daar vaak goedkoper zijn, de dollarkoers gustig is en bij daadwerkelijke aanschaf allerlei verzendkosten en heffingen betaald zouden moeten worden, maar toch.
Maar mijn gebrek aan vertrouwen in Kodak is toch wel het grootste struikelblok. Binnen drie jaar een toestel dat niet superveel gebruikt werd als niet-reparabel bestempelen en weggooien.. mwah. Ik kies nu toch liever zelf een toestel uit zonder reviews als: "Disappointed...returned after 2 days. Poor pictures and weak flash..I've had 2mp cameras that were much better."
Heb 't aanbod een beetje nageplozen.
* De 1e exemplaren van de aangeboden vervanger dateren uit januari 2004 (onderdelen voor reparaties zullen dus wel bijna op zijn ) en 't gaat dus zeker niet om het nieuwste model. Diverse winkel blijken dit toestel inmiddels zelfs al uit hun assortiment te hebben genomen! 't Gaat toch hopelijk niet om restvoorraden??
* In NL is het toestel voor rond de €200 te krijgen, zodat er, uitgaande van de Kodakprijs van €127,51 incl. verzendkosten, sprake lijkt van een korting van zo'n 35%. Tegenover prijzen die ze in USA voor dit toestel vragen (vanaf $165) verbleekt die korting flink. Wellicht geen eerlijk vergelijk, aangezien toestellen daar vaak goedkoper zijn, de dollarkoers gustig is en bij daadwerkelijke aanschaf allerlei verzendkosten en heffingen betaald zouden moeten worden, maar toch.
Maar mijn gebrek aan vertrouwen in Kodak is toch wel het grootste struikelblok. Binnen drie jaar een toestel dat niet superveel gebruikt werd als niet-reparabel bestempelen en weggooien.. mwah. Ik kies nu toch liever zelf een toestel uit zonder reviews als: "Disappointed...returned after 2 days. Poor pictures and weak flash..I've had 2mp cameras that were much better."
Re: Iemand ervaring met de service van Kodak?
Mijn Kodak Camera is ook te oud, kan niet eens via de klantenservice een mail erover sturen. dan geeft de site u toestel is te oud. Lekkere service heeft Kodak dus niet als de toestellen al wat ouder worden.
Mijn volgende camera word dus geen kodak meer.
Camera doet het goed, maar het probleem is dat de SD kaart niet meer blijft zitten verders met interne geheugen nog wel te gebruiken, maar ja dat geheugen zit zo vol he.
zoek wel naar een ander merk dat staat vast.
Mijn volgende camera word dus geen kodak meer.
Camera doet het goed, maar het probleem is dat de SD kaart niet meer blijft zitten verders met interne geheugen nog wel te gebruiken, maar ja dat geheugen zit zo vol he.
zoek wel naar een ander merk dat staat vast.